We zitten in het pand aan het opzoeken waar Dounia is. Samir zit de broer van Sofia kapot te slagen en ik hoor alleen maar geschreeuw. 'Ze zijn met veel' zegt Yousef die binnekomt. 'Hoe weet je dat' zegt Nasser. 'Ik ken die klootzak, hij staat op de lijst' zegt Yousef. 'Amir hack dit systeem is, ze hebben cameras' zegt Younes. Hij knikt en begint er aan. Na een tijdje heeft hij de bewakingscamera's kunnen hacken. We kijken naar het beeld en zie dat Dounia wordt geslagen. Ik kan er niet naar kijken en sta boos op. 'We gaan haar halen' zeg ik. 'We kunnen nu niet gaan' zegt Amine. 'Zie je dat dan niet, je eigen kanker zusje wordt kapot geslagen. Mijn vrouw' roep ik. 'Wat wil je doen dan? Daar binnen komen en 10 kogels in je borst krijgen' zegt Amine. Ik zucht. 'Haal die beelden weg' zeg ik. Amir haalt ze weg en probeert haar chip weer op te zoeken. 'Zodra we weten waar ze is gaan we. We hebben meer wapens. Tactieken enzo' zegt Samir die binnenkomt met bloedende handen. Ik knik en ga naar de kelder. Ik pak daar een groot pistool uit en vul het met kogels. Ik doe een kogelvrij vest aan en loop dan naar beneden. 'Ik heb het al gevonden' zeg ik. Ze kijken me raar aan maar knikken dan toch. We stappen de auto in en rijden weg naar de locatie.
-
Ik zie 2 bewakers en Nasser dood hem al voor dat ik het doe. 'Ik was eerst' zegt hij lachend. Ik glimlach en loop weer naar binnen. Nog 3. Nasser dood er 1 en ik 2. 'Ik meer dan jou sukkel' zeg ik. Hij lacht en ik hoor Dounia die schreeuwt. Ik ga naar het geluid en open de deur waar het vandaan komt. Ik zie een man die haar probeert te verkrachten en zonder enige emotie schiet ik hem dood. Dounia loopt huilend naar me toe en knuffelt me. 'Rustig schat het is klaar' zeg ik. Yousef is in de auto gebleven. Younes, Amine en Samir zijn langs de achterdeur geweest. Amir die bleef in het pand om verder te hacken. Ik geef Dounia mijn jas en ze doet het aan. We lopen naar de auto en ze leunt meteen op me. Ik zucht en zie dat ze haar ogen sluit.
Thuis aangekomen staat ze op en loopt ze meteen naar binnen. 'Parkeer de garage in aub' zeg ik tegen Nasser. 'Nee ik ga door, ik moet slaap inhalen. Ik kom morgen langs' zegt hij. Ik knik en hij rijdt weg. Ik loop het huis binnen en zie dat ze naar boven is gelopen. Ik hang mijn jas op en doe dan de lichten uit. Ik ga naar boven en ze is de douche ingestapt. Ik zucht en pak een sigaret en begin te roken. Ik begin na te denken en gooi mijn sigaret weg en loop naar de badkamer. Ik doe de deur open en zie dat ze in haar handdoek staat. 'Waar hebben ze je pijn gedaan' vraag ik. Ze kijkt me aan en zwijgt en loopt dan terug naar de kamer. Ze kleed haar om en ze pakt een deken en wilt naar beneden gaan. 'Hey jij blijft hier slapen' zeg ik tegen haar. Ze kijkt me aan maar komt uiteindelijk wel bij me liggen. Ik omhels haar en ze houdt me vast. 'Ik wou nooit van je scheiden dat weet je' zeg ik wanneer ik een pluk haar achter haar oor leg. 'Waarom deed je het dan' zegt ze. 'Om je te beschermen, maar het is weer niet gelukt' zeg ik. Ze geeft me een kus op mijn wang. 'We praten morgen wel' zegt ze. Ik zucht en doe het licht uit.
5:35
Ik hoor gesnik en wrijf in mijn ogen. Ik kijk naast me en zie dat Dounia er niet meer ligt. Ik sta direct op en ga naar de badkamer. Ze ligt op de grond te huilen. Ik pak haar op en leg haar terug op bed en ze komt in mijn armen liggen. Ik veeg haar tranen weg en ze houdt mijn hand stevig vast. 'Het is over Dounia, er gaat niks meer gebeuren' zeg ik. Ze snikt maar knikt dan toch. Ik wacht een tijdje tot ze in slaap gevallen is en val dan zelf weer in slaap.