- Vidd ezt be a raktárba!
- Nem az én dolgom – vágom rá.
- Holnap reggel ott kell lennie, különben holnap nem mehetek nyugdíjba... – folytatná a főnök, de kikapom a kezéből a dossziét, mielőtt befejezhetné, és már iszkolok is a raktárba.
Én egy hónappal ez előttig komolyan nem hittem, hogy így tudnék utálni egy főnököt. Még egy ilyen pöffeszkedő, kövér disznót nem hordott hátán a föld, én mondom. Az első héten csak idegesítő volt, de aztán elviselhetetlen. Soha két szalmaszálat nem tett keresztbe az alatt az egy hónap alatt, mióta a boltban dolgozom. És mikor már itt lebeg felettem a megváltás, még van képe azzal fenyegetőzni, hogy nem megy nyugdíjba. Az se érdekel, ha a Holocaust eredeti iratai vannak a mappában, holnap reggelre a raktárban lesz.
Míg ezen durrogok, beviharzok az üzlet hátuljában a raktárba, és lecsapom a dossziét az asztalra. Teljesen váratlanul ér a felém repülő doboz. Hiába kapom el, a lendület háttal hozzávág az oldalsó polcnak. Beverem a fejem és a derekam, szédülve esek össze a doboznyi könyvet ölelgetve.
- Úristen! Jól vagy?!
Idegen női hang. Egy pillanatra jobban megzavar, mint a szédülés, és a jelentkező hányinger.
- Nem tudom – nézek fel. – De elkaptam a dobozodat.
- Bocsi! Annyira sajnálom! Megbotlottam, és majdnem elestem. Aztán elkaptad a dobozt és te estél el és... Jaj! Fel tudsz állni?
Válasz helyett a polcokba kapaszkodva nagy nehezen, lassan, nyögve feltápászkodom. Könnybe lábad a szemem, ahogy kihúzom magam.
- Hát kissé émelygek. És szerintem leverted a vesémet. De megmaradok.
- Jóváteszem! Ígérem! Úristen! Úristen!
- Nyugi már! – rivallok rá. – Nem halok meg ennyitől. Meghívsz egy kávéra és el van felejtve – vigyorodok el.
- Még jó, hogy Mr. T elengedett – kavargatja a kávéját.
- Nem mert nem elengedni – felelem sötéten. – Az elmúlt egy hónapban én rohangáltam a vackaival, és nem szeretné, ha kiderülne. Pláne az utolsó napján.
Beleiszok a rumos kávéba, és hátradőlve várom, hogy a fájdalomcsillapító hasson.
- Egyébként mióta dolgozol itt? Én már itt vagyok egy hónapja a délutáni műszakban, de még nem láttalak – érdeklődöm.
- Ez a harmadik hetem, és most úgy alakult, hogy barátom munkabeosztását megváltoztatták, így én is műszakváltást kértem, hogy egyszerre legyünk otthon.
- Á, értem. Ezzel meg is válaszoltad egy kérdésemet. Apropó, be sem mutatkoztunk. Én Alphonse vagyok. Esküszöm, felállnék, ha tudnék, de leszakad a derekam.
- Tényleg bocsi. Elég ügyetlen vagyok. Az én nevem Sarah.
- És mondd csak. Miben sikerült a raktárban megbotlani?
Fülig vörösödve motyog valamit.
- Tessék?
- A lábamban, oké?! Elestem a saját lábamban! – kiabál.
Egy percig nézem, aztán elkezdek nevetni.
- Ilyet se láttam még élőben – kapkodok levegő után.
- Örülök, hogy jobban vagy – zsémbel.
- Ugyan már! Nem úgy gondoltam. Egyébként, ha már így hozta a sors, akár meg is ismerkedhetnénk. Mindig szívesen veszem új barátságok megkötését.
YOU ARE READING
Epizódok egy sosem volt életből (Befejezett)
FantasyEz egy fejlődéstörténet, némi 18+, fantasy és romantikus szállal. A főhős sok mindent él át, mire lezárja életének egy problémás szakaszát. Meg kell élnie többek közt saját képességeit, el kell döntenie mit akar igazából, túl kell lépnie megcsaláson...