A látókkal csak a baj van

1 0 0
                                    

 - Ki a barátod? – bök felém mogorván a csaj. Fekete és barna ruhaegyüttese tele van mindenféle színes, csilingelő gyöngyökkel és egyéb furcsaságokkal. Erős feketére festette ki a szemét és valami barnás rúzzsal húzta ki a száját. A nyakában kismillió ásványköves nyaklánc zörög. A kirívó összhatást növeli hosszú, göndör, szőke haja, ami itt-ott feketére van melírozva. Szegény Sarah alig talál szavakat számomra teljesen ismeretlen barátnője kérdésére.

- Izé... Alphonse egy barátom a könyvesboltból. Kolléga. Néha megiszunk egy kávét műszak után. Al – fordul felém – ő itt Imogen. Kicsit talán túlságosan is egyéniség, de a szíve aranyból van. Csak nehéz az aranyig leásni.

- Nagyon örvendek – biccentek felé. – Nem akarsz leülni?

Imogen kelletlenül ledobja magát a székre és mogorván rámered a füleimre. Nem is titkolja, hogy nem tetszek neki.

- Azért ennyire nem vagyok csúnya – emelem meg fél szemöldököm.

- Nem. Te más vagy – válaszolja. – Nem látom, mi van benned.

- Mert a bőröm eltakarja.

- Nagyon vicces. Tudod, hogy értem. Ki vele, ki vagy te?

- Csak nem egy látó? Még ilyet! Nem hittem volna, hogy összefutok eggyel – vigyorodok el.

- Állj! Te ezt honnan tudod? – döbben meg Sarah. Idegesen forgatja kezében a kávéspoharat.

- Onnan, hogy az aurámat próbálja kilesni, de nem megy neki, mert van annyi eszem, hogy elrejtem.

- Csak nem félsz? – gúnyolódik újdonsült ismerősöm. – Mit titkolsz a katonai gyakorló és a Nike-pulóver alatt?

- Nem tetszene, hidd el – veszem fel a kesztyűt. – Olyan dolgok vannak ott, amit el sem tudsz képzelni.

- Én elmegyek még egy adag kávéért – pattan fel Sarah. – Ti meg addig ne öljétek meg egymást. Vagy legalább ne nagyon.

- Tégy próbára – hajol közelebb, mikor már csak ketten ülünk az asztalnál.

Oké, ez már nyílt kihívás. Én meg nem vagyok formában, hogy csak úgy elengedjem a fülem mellett. Átkozott Fehér Boszorkány, hol vagy már?!

- Szerintem sem jó ötlet – hangzik fel az ismerős hang mögöttem. Na végre. Amanda ráérősen ballag oda az asztalunkhoz. Imogen pedig halálra váltan figyeli, ahogy helyet foglal. Bármibe lefogadom, hogy átlát a farmer-pulóver ruházaton és Amanda álcáján.

- Mi a fene vagy te? – suttogja Imogen továbbra is Amandára meredve.

- Nyugi, nem bántalak, látó – vigyorog. – Max, pontosan mit is szeretnél velem megbeszélni?

- Még mindig Alphonse – mormogom. – És Patrick legénybúcsúját. Kiosztották, hogy szerezzek táncosnőt, és egyelőre ötletem sincs.

- És rám gondoltál? – pillog ártatlant mímelve.

- Csak engem zavar, hogy a csaj nem ember?! – szakít félbe minket Imogen idegesen. – Ez valami démonfajzat! Hogyhogy téged ez nem is érdekel? – néz rám könyörgőn.

- Ne hangoskodj. Idegesítő – húzom el a szám. – Amanda, kérlek, légy egy kicsit humánusabb.

- Oké-oké – int a kezével. – Jobb? – pillant Imogen felé.

- Attól, hogy rejtegeted, még tudom, hogy mi az igazság.

- Lehet. De te csak egy látó vagy, aki folyton mások legbelsőbb érzelmeit és gondolatait lesi ki, szóval tégy egy szívességet, és gondolkozz el magadon, mielőtt szörnyetegnek bélyegzel másokat.

Epizódok egy sosem volt életből (Befejezett) Where stories live. Discover now