HAZIQ Arfan masuk ke dalam kelas untuk mengambil begnya. Petang ini, dia terpaksa menghadiri latihan. Kejohanan sukan antara daerah lagi beberapa minggu sahaja lagi. Sebab itulah Haziq Arfan agak sibuk dan tidak sempat untuk berdating dengan Hanna.
Kadang-kadang dia berasa bersalah kerana banyak kali dia menolak ajakan Hanna untuk keluar bersama. Sudahlah Hanna kuat merajuk. Jadi, untuk memujuk kekasih hatinya, Haziq Arfan akan menghadiahkan tudung atau alatan yang solek yang sedikit mahal harganya. Tetapi dia tidak kisah akan semua itu kerana dia sangat sayangkan Hanna.
Semasa dia mengemas segala peralatan sekolahnya, tiba-tiba dia ternampak ada sesuatu di bawah meja. Haziq terus sahaja mengerutkan keningnya dan memasukkan tangan ke dalam meja tersebut lalu mengeluarkan barang tersebut.
Ada coklat berjenama Cadbury. Siapa pula yang memberikan coklat ini? Haziq Arfan membelek coklat itu dan dia perasan ada secebis kertas yang telah diletakkan di Cadbury tersebut.
Semoga hidup awak semanis coklat ini. - SS
"Apa benda ni?" tanya Haziq Arfan dengan nada yang jengkel. Sudah lama dia tidak dapat hadiah begini sejak dia bercinta dengan Hanna. Rasa nak buang sahaja dalam tong sampah tetapi macam kasihan pula. Akhirnya, Haziq Arfan memasukkan cokalt itu di dalm beg sekolahnya juga.
Tanpa dia sedari, ada seseorang yang melihatnya di sebalik pintu kelasnya. Siti Safea hanya tersenyum apabila Haziq Arfan menyimpan coklatnya di dalam beg. Maknanya, Haziq menerima hadiah coklatnya itu.
Biarlah identiti pemberi coklat itu menjadi rahsia. Dia tak mahu dirinya diejek atau dimaki jika Haziq tahu siapa pemberi sebenar coklat itu. Jika Haziq menerima pemberian itu pun dia sudah bersyukur sangat.
Apabila Haziq sudah keluar dari kelasnya, Siti Safea terus keluar dari tempat persembunyiannya. Dia hanya dapat melihat Haziq yang sedang menuju je padang dari jauh sahaja. Akhirnya, Siti Safea mengeluh kecil. Penatlah menjadi peminat rahsia ini. Sakit kalau kita mencintai seseorang itu dalam diam.
Sangat sakit!
_____________________________________
"HISH! Menyampah pulak tengok Haziq ni. Asyik training je," dengus Hanna sambil bermain ekor tudungnya. Disebabkan Haziq terlampau sibuk dengan latihan atletnya, Hanna seperti rasa terabai pula. Mereka bukan seperti pasangan yang bukan bercinta sahaja.
Sarah hanya menggeleng kepala sahaja. Kadang-kadang dia tidak faham dengan perangai Hanna. Asyik nak merungut saja. Sudah terang Haziq sangat setia dan sayangkan Hanna tapi perempuan itu seperti tidak bersyukur. Kadang-kadang dia berasa kasihan juga melihat Haziq yang terpaksa melayan karenah Hanna yang gedik itu.
Sekarang ini, mereka berada di Kafe Starbuck. Hanna yang beria-ria mengajaknya ke restoran itu. Sebenarnya, dia tidak mahu makan di kafe itu kerana harganya yang agak mahal juga. Jadinya, hanya Hanna seorang yang memesan minuman.
"Kau kenalah faham. Haziq tu kan atlet sekolah. Dia punya game pun dah nak dekat."
Hanna mendegus kasar. Rasa menyampah pula ada orang yang membela Haziq itu. Kadang-kadang dia berasa rimas. Haziq lebih mementingkan ibunya dari dirinya sendiri. Baik tak payah bercinta kalau begitu!
"Aku macam boring dengan dia," luah Hanna sambil menyedut air minumannya.
Sarah pula sudah terkedu. Takkan disebabkan Haziq sedang sibuk dengan komitmennya, perempuan ini senang-senang saja mahu minta putus. Tidak patut Hanna buat begitu. Kasihan pula Haziq.
YOU ARE READING
Darlingku Mr Bad Crush
Roman pour Adolescents#2 - DARL SERIES BY SHADHIA (COVER BY : @patahanranting-) SITI SAFEA Seorang gadis yang sangat pemalu dan kurang keyakinan diri dan membuatkan dirinya senang untuk dipijak. Naif dan lurus bendul, itu sifat semulajadinya. HAZIQ ARFAN Bukan anak dala...