Bir arkadaşımız benim ilk günümü sormuş ama ben de sizin gibi liseye yeni başlayacağım. Ama diğer kitaplardan daha gerçek ve düzgün yazdığımı düşünüyorum.
İlk gün saat 5'te uyanacaksınız. İçinizde bir gerginlik olacak. Karnınızda adrenalini en üst seviyede hissedeceksiniz. Buz gibi suyla elinizi yüzünüzü yıkayacaksınız. Zamanınızı boşa harcamamak adına kıyafetlerinizi ütüleyin. Kahvaltınızı yapın. Dişinizi fırçalayın. Saçınızı yıkayın. Büyük ihtimalle akşamdan yıkadınız ama açılmanız için önemli. Saçınızı orta derece ısıda kurutun. BB kreminizi sürün. Ama üç mercimek tanesi kadar. Alnınız ve burnunuza, sol ve sağ yanağınıza ayrı olacak şekilde. Rimelinizi sürün ama ince bir şekilde. Hafif bir pembelik için mat pembe bir ruju elinizle dudağınıza çok hafifçe yedirin. Çantanızı akşamdan hazırlamıştınız. Tırnaklarınızı törpüleyin ama ondan önce elinizi sıcak suda yıkayın. İşlem bittikten sonra da soğuk suyla yıkayın.
Okula vardınız. Evdeki kadar heyecanlı olmayabilirsiniz. Tam tersi de olabilir. Özlem gideren büyük sınıfları görünce psikolojiniz bozulabilir. Müdürün konuşması vb derken sınıfa çıkarken kesinlikle dik yürüyün. Eğri durmayın. Sıranızın yakınındakilerle merhabalaştınız. Öğretmeni bekleyin. Geldikten sonra zaten kendinizi tanıtacaksınız. Kendini tanıtanları dikkatle dinleyin. Üst sınıflarla iletişime geçmek için can atmayın. Soğukkanlı olun.