Část 17

2.9K 173 17
                                    

Líně jsem houpala nohama ve vzduchu a při tom si četla svoje zápisky z Dějin. Ten pomatenec Binns nám nahlásil na tento týden dokonce dvě písemky. Miluju ten typ profesorů, kteří vám půl roku nezadá žádný test a poté to všechno nastřelí do jednoho týdne.

Vlastně se vám musím přiznat. Nejsou to moje zápisky, ale Remuse. Jelikož jediný on a Lily si dělají poznámky z nudných hodin Dějin, tak jsem ho o to poprosila. A od té doby, co Lils začala chodit s Jamesem, tak trochu v učení přibrzdila, i když to nepřizná, takže jsem vsadila na Rema.

A Chloe jsem taky nemohla požádat, ty hodiny jsou tak nudné, že i Chloe se na to vyprdla, ale ta se to našprtá sama pomocí knih...

Zrovna, když jsem chtěla štos pergamenů hodit o zeď, přišla Lily s přeslazeným úsměvem na tváři.

„Ahoj," zašvitořila mým směrem a vydala se do koupelny. Ve dveřích se zastavila a s překvapeným výrazem se na mě otočila. „Ty se učíš?" Lehce zavrtím hlavou. „Už ne, budeme něco dělat? Máš teď něco?" zeptala jsem se s nadějí v očích. Další blbosti si už do hlavy nenarvu. „Hele, ráda vidím, že děláš věci do školy a nechci tě z toho vytrhnout," řekne a zamyšleně si skousne ret. „Ale no ták, už nad tím sedím hodinu a půl," postěžuju si. Lily zvedne obočí. „Fajn, tak hodinu," přiznám a pokrčím rameny. „No, vlastně jsme si dlouho nepopovídaly," nadhodí nevinně. Na rtech jsem vykouzlila vítězný úsměv a překulila se na záda. Lily skočila za mnou na postel a slastně si povzdychla.

„Ani jsem nevěděla, jak mi naše lenošení chybí," zamumlala.

Chvíli jsme naslouchaly příjemnému tichu.

„Tak co, budeme probírat nejnovější drby, kluky nebo všechno najednou?" zeptala jsem se nadšeně. Drbací dvojka Lily a Soph tu dlouho nebyla.

„Takže, máme tu akutní téma," začala Lily a máchla hůlkou. Před mým obličejem se objevila konvice s čajem a talířek s pár cupcakama.

„Hm?" řekla jsem a hned se natáhla po jednom s modrou polevou.

„James bude mít narozeniny."

Pokrčila jsem rameny. „Já přece taky. A Remus a vlastně všichni, protože se narozeniny normálně slaví, víš?" Lily zakoulela očima a začala si hrát s mými vlasy. „Jde o to, že mi ještě nikdy na někom jako na Jamesovi tak nezáleželo, víš? Vůbec nevím, co mu mám koupit," postěžovala si.

Já se s chutí zakousla do mé kořisti a nechala ať se vypovídá.

„Přemýšlela jsem, že mu koupím něco se zlatonkou, ale co? Je na tu symboliku docela úchylnej," řekne a začne si hrát se svým náhrdelníkem ve tvaru zlatonky, „nebo něco na famfrpál...?"

Spokojeně jsem zabručela slastí. „Kde jsi vzala to jídlo?"

„Ty mě vůbec neposloucháš," pokárala mě a schválně zatáhla za cop. „Podlouchámn," bránila jsem se s plnou pusou. Lily si odfrkla a natáhla se po hrníčku s tekutinou.

„Podle mě, pro Jamese jsi největší dárek ty, chápeš, co tím myslím? Třeba připrav filmový večer, kup nějakej zájezd pro dva, udělej piknik nebo tak něco."

„Hm..." zamyslela se. „Díky."

Pár minutek bylo ticho. Já si spokojeně papkala zákusek a Lily mi ničila vlasy.

„Hele," spolkla jsem sousto, „proč si vlastně tak ráda hraješ s mými vlasy?"

„Líbí se mi tvoje barva, vždycky jsem chtěla být hnědovlasá," přiznala se. „Cože? Tvoje vlasy jsou úžasný," nevěřila jsem jí.

Sophie? Siriusi?Kde žijí příběhy. Začni objevovat