Část 14

2.8K 176 61
                                    

„Dobré ráno," svalila jsem se na lavici vedle Siriuse.

Napůl se na mě otočil a se smíchem prohodil: „No dobré. Ale zkus to znovu. Je půl jedný," zaksichtil se.

„Nemohla jsem spát," výmluvně jsem pokrčila rameny. „Je to vidět," poukázal na mé kruhy pod očima, „vypadáš děsně."

Ten starý Sirius je zase zpátky. Nechová se divně, usmívá se, dělá si ze mě prdel. Je v pohodě.

„Kde jsou ostatní?" zeptala jsem se a protáhla se. Krapet mi tepalo v kostrči, no jo, spát na zemi se nevyplácí. Jak asi dopadla Cass?

„Slyšel jsem, že jste měly menší oslavičku," prohodil se Sirius, „takže počítám s tím, že Lily s Chloe teprve vstávají, ale Cass... Tu Alec vytáhl kolem desátý na romantickou procházku," kysele se ušklíbl.

Jo, Sirius je určitě romantik.

On na lásku nevěří, Jamesi.

„Docela se divím, že seš tu první." Pokrčila jsem rameny. „Spala jsem jinde," řekla jsem s nezájmem. Sirius naopak ztuhl. „Hm, aha. A kde?" odkašlal si a napil se dýňové šťávy. „Na půdě. Co sis myslel?" Pokrčil rameny. Pobaveně jsem zakroutila hlavou a nandala si brambory. „Hele?" zahuhlala jsem s plnou pusou. „Nemluv s plnou pusou, prase." Protočila jsem oči a spolkla sousto. „Že to říkáš zrovna ty," zabrblala jsem si pod nosem. „Jen mě zajímá, jak to, že ti na klíně nesedí nějaká holka? Ta blondýna z večírku nebyla dost dobrá?" ušklíbla jsem se.

„Jaká?" zeptal se zmateně.U Merlina! On si to napamutuje? Chápu, že to bylo před měsícem, ale to ho neomlouvá.

Zvedla jsem obočí a dala mu chvilku na rozmyšlenou. „Jo tahle," vzpomněl si. „Myslím, že se jmenuje Adéla, ale sto galeonů bych za to nedal," zasmál se. Protočila jsem oči. Typický Sirius, co víc říct. „A pro mě neni žádná dobrá," zazubil se na mě. „Egoisto," utrousila jsem.

„Ano, egoisto?" Zasmála jsem se.

„Co to k sakru děláte?" zeptal se nás příchozí Remus, který za sebou táhl rozespalou Chloe. „Hádáme se, kdo je větší egoista," vysvětlil jim s úsměvem Sirius. „Aha. No," odmlčel se, „to je hezká činnost," pokračoval nejistě Remus a posadil se naproti mě. Chloe si sedla vedle něj a hlavu si položila na stůl.

„Jak ses nám vyspala, Chloe?" zeptal se provokativně Sirius. Chloe se opatrně napřímila a zúžila na něj oči.

„Obarvim ti trenky na růžovo," sykla po něm.

Vyprskla jsem smíchy.

To, že jsem se pohádala s Jamesem, neznamená, že si zkazím vzpomínky na včerejšek. Rem se Siriusem se na sebe vzájemně podívali. „Chceme to vědět?" 
Pobaveně jsem zakroutila hlavou. Tohle vědět nemusí.

„To je divný," zamumlal Remus s pohledem ke dveřím. „Co je divný?" zeptám se a podívám se stejným směrem. Navážu oční kontakt s Jamesem, který si právě sedá k Alici a Frankovi. Hned jak mě zpozoruje, zamračí se. „Co se stalo?" zeptá se Chloe. „Pohádali jsme se," řekla jsem. Sirius se na mě překvapeně podívá. Němě jsem přikývla a dál pokračovala v jídle.

Na Jamese po včerejšku nemám náladu a on na mě očividně taky ne.

Pár minut jsme se potichu věnovali jídlu, dokud příjemné ticho nenarušil nově příchozí. „Čauves, lidi," prohodil Dorian a přisedl si k nám. „Nechcete si jít zabruslit?" zeptá se a nandá si oběd.

Zle se na něj podívám. Se zbláznil? Samozřejmě, že ví o mém posledním bruslení, tak co blbne?

Protočil oči. „U Merlina, Soph. Budu tě držet za ruku," řekl s úšklebkem. „Já půjdu rád," ozve se Remus s přehnaným úsměvem a drkne do Chloe. Ta jen ironicky zvedne palce nahoru a dál se nimrá v jídle. Sirius zkoumal vidličku a nijak se nevyjádřil.

Sophie? Siriusi?Kde žijí příběhy. Začni objevovat