Söndag 27/3-33
[Men vad ska jag göra då? Mamma kan inte komma och jag ska vidare in i VÄRMDÖ! Oscar ska till STOCKHOLM!]
[Pappa: Snälla lilla gumman, jag har inte tid just nu så du får lösa det på något sätt. Oscar har nog inget emot att köra dig till Värmdö.]
[Du är dum i huvudet.]
[Pappa: Lägg av, nu är du barnslig.]
Jag svarar inte utan jag drar bara jackan ännu tätare om mig och öppnar mammas konversation där hon har skrivit ett nytt meddelande.
[Mamma: Älskling, jag kan inte. Jag ska hämta killarna från träningar.]
[Men tack för att jag prioriteras sist då...]
Jag suckar och går igenom mina kontakter medan jag funderar över vilka som kan vara lämpliga. Jag måste kunna sova över hos personen, för hem ska jag inte. Släktingar, absolut inte. Izabelle känner jag knappt och Ida. Absolut inte. Elis. Han verkar sur. Men Sam då? Han har säkert ingenting emot att jag sover hos honom. Jag bestämmer mig för att skriva ett meddelande.
[Hej, du får inte tro att jag utnyttjar dig nu. Men min pappa åkte någonstans med Timmie och han kan inte köra hem mig och mamma kan inte hämta mig för att hon prioriterar mina bröder. Jag är alltså fast utan pengar och busskort vid studion. Du skulle inte vilja göra dig besvär och komma och hämta upp mig och låta mig sova hos dig? Jag är arg på familjen... <3]
Jag börjar stampa med fötterna i marken för att hålla värmen uppe. När Oscar åkte var han tvungen att låsa och jag fick sätta mig här på trappan upp till porten. Min telefon vibrerar och lättat öppnar jag meddelandet.
[Sam: Självklart, allt för dig. Kommer om fem. <3]
[Du är min ängel! <333333]
Jag trycker tillbaka telefonen i fickan och kramar om mina händer med varandra medan jag fortsätter stampa med fötterna.
Snart ser jag hans moppe komma körande på vägen. Jag vet att han har både moppe och epa men, jag har ingen aning om vilken han brukar använda mest. Ungen är lika bortskämd som mig, och förmodligen minst lika rik. Han stannar framför mig och räcker mig en hjälm. Jag ler och sätter på mig den innan jag hoppar upp bakom honom. Jag är van vid att få åka med tvillingarna så jag lindar armarna om hans midja och han gasar igen. Det är riktigt kallt att åka moppe såhär sent i mars. Dessutom har jag bara skinjacka på mig.
Snart stannar han i alla fall framför en enorm vit villa. Jag har aldrig varit hemma hos honom och jag har ärligt talat aldrig brytt mig om var han bor. Jag hoppar av och drar av mig hjälmen och han gör detsamma. Huset ser mörkt ut så jag börjar undra ifall han är ensam hemma.
"Mina föräldrar jobbar mycket utomlands, som nu. De är i Dubai i en vecka till, de kommer hem nästa söndag." Säger han som att han läst mina tankar. Jag nickar lätt och han tar hjälmen ur min hand. Han börjar gå upp mot huset och jag följer försiktigt efter. Jag har aldrig sovit över hos någon kille, ärligt talat så har jag typ aldrig varit ensam med någon annan kille än mina syskon och pappa. Sam låser upp dörren och kliver in i hallen. Han tänder taklampan och drar igen samt låser dörren efter mig.
"Här bor jag." Säger han och gör en gest in i hallen. Den är inte lika stor och tom som min. Det finns mycket klädhängare fyllda med jackor och massvis av skor. De flesta verkar dock tillhöra en kvinna, en man och en ungom, kille, Sam.
"Är du ensambarn?" Frågar jag. Han ler och skakar på huvudet innan han pekar på en stor tavla på väggen.
"Jag är yngst." Säger han. På fotot ser man en otroligt vacker kvinna och en något äldre man. De står bakom tre stolar. I mitten sitter en liten pojke som inte kan vara äldre än två. Bredvid honom sitter två pojkar som ser ut att vara runt fem.
"Det är min mamma, pappa och mina bröder. Jag är han i mitten, så är det Ruben till höger och Rasmus till vänster om mig. De är tvillingar och tjugoett båda två, de bor inte hemma." Förklarar han. Jag nickar intresserat och tar av mig skorna precis som han. "Jag blev jätteglad när du skrev det där meddelandet." Säger han tveksamt. Jag ler lätt och ser upp på honom. Han besvarar mitt leende och drar av sig jackan. Jag gör detsamma och låter honom sedan ta min jacka och hänga upp den. Därefter tar han tag i min hand och drar in mig i huset. Han tänder en lampa i köket och jag följer lydigt med honom in.
"Är du hungrig?" Frågar han och jag skakar på huvudet och ser mig om i det vita köket. Det är rent och fint. "Inte ens lite?" Jag skakar på huvudet igen och klämmer hans hand lite för att försöka få honom att sluta fråga. Han ser osäkert på mig, men nickar sedan och öppnar ett skåp. Han tar ut en godispåse och drar sedan med mig ut ur köket. Han släcker lampan och drar med mig uppför trappan till övervåningen. Väl uppe drar han in mig i ett rum som verkar vara hans och han tänder lampan. Väggarna är mörkblå precis som de obäddade sängkläderna. Jag dömer honom inte. Han är ensam hemma, varför bädda sängen?
"Ursäkta att det är stökigt." Säger han och släpper min hand. Han sparkar kläderna på golvet under sängen och ser sedan leende på mig. Jag besvarar försiktigt hans leende och ytterligare en gång ser han osäker ut.
"Är det något fel?" Frågar han fundersamt och jag skakar på huvudet innan jag tar upp telefonen ur fickan. Meddelanden från både mamma, pappa och Charlie. Jag struntar i att läsa dem och sätter mig istället på sängen. Sam sätter sig bredvid mig och tar ytterligare en gång min hand.
"Pappa är som sagt var någonstans med Timmie, han skulle vara borta länge så han sa att jag får fixa skjuts hem själv, mamma hämtade tvillingarna på fotbollen och Nikko från innebandyn, så hon kunde inte hämta mig. Nu är jag arg på dem och jag är här, hemma hos en kille där jag ska sova. Jag har aldrig ens varit själv med en kille förut." Förutom med Elis i trädkojan igår. Det tänker jag dock inte berätta för Sam nu. Han verkar inte känna till att jag börjat prata med Elis, även om de är med i samma band.
"Jag gör ingenting om inte du är med på det." Säger han och lägger försiktigt andra armen om mig medan han fortfarande håller i min hand. Jag nickar lätt och lutar huvudet mot hans axel. "Vill du kolla på film?"
"Okej." Mumlar jag och flyttar på huvudet igen. Han släpper mig och reser sig upp för att hämta en Macbook från sitt skrivbord. Han ställer den på sängen och väljer att streama till tv:n som finns mittemot sängen.
"Vad vill du kolla på?" Frågar han när han lagt sig ner på mage framför datorn. Jag rycker på axlarna och lägger mig bredvid honom. Jag hjälper honom att kolla igenom svenska filmer på Netflix.
"Den där kollade jag på när jag var liten." Säger jag och pekar på Shrek. Barndomsminnen kommer plötsligt tillbaka till mig och jag börjar le trots eftermiddagens händelser.
"Jag med, gamla filmer är ju bra." Skrattar han och trycker på den. "Vi kollar på den." Han stänger igen locket lite och tar tag om min midja så vi ramlar bak på hans kuddar. Jag skrattar tyst och lägger handen osäkert på hans mage. Han lägger sin hand över min och pussar mig lätt på kinden. Jag känner att han ler när han låter läpparna ligga kvar där. Försiktigt vrider jag på huvudet så hans läppar snart ligger mot mina istället.
"Du är så söt, så fin." Viskar han innan han pressar sina läppar hårdare mot mina. För andra gången idag kysser vi varandra och jag njuter. Snart ligger han halvt över mig och flyttar sina läppar till min kind igen. Han söker sig ner till min hals och jag rätar på den för att ge honom större yta att röra sig på. Jag stönar till när han verkar hitta min svaga punkt och jag jobbar hårt för att inte stöna högre än så. Jag känner hur han växer mot mitt lår, vilket gör mig extremt osäker och rädd.
"Sam." Viskar jag och han släpper snabbt min hals och lägger sig bredvid mig igen. "Förlåt." Mumlar jag och vänder bort ansiktet lite.
"Nej, det är okej. Jag glömmer av." Viskar han tillbaka och pussar mig på kinden igen. Jag vänder blicken mot honom en kort stund, men tittar sedan mot tv:n där Shrek nu har börjat.
"Jag gillar dig. Jättemycket. Jag väntar tills du är redo. Oavsett om det dröjer tre veckor eller tre år." Viskar han och jag känner att hans andedräkt fortfarande är nära min kind. Jag ler svagt och vänder huvudet mot honom igen. Han kysser mig försiktigt och jag ler när vi släpper och istället fokuserar fullt ut på filmen.
-
24/10-14
YOU ARE READING
What I Like About You
FanfictionSpin-Off För All That Matters & Can't Give Up On Love. Båda Finns Att Läsa I Min Profil!