Kapitel 42

1.9K 74 11
                                    

Måndag 4/4-33

"Junie." Jag ignorerar rösten och vänder mig bara om i sängen. "Junie." Jag suckar och vänder mig om igen och öppnar ögonen för att möta Teas glada blick. Jag besvarar den med ett litet leende innan jag stänger ögonen igen för att vänja mig lite vid ljuset. Jag öppnar ögonen igen och ser på henne. "Junie, du kan inte ana vad som har hänt. Det är sjukt och jag är så glad." Piper hon.

"Nej, vad har hänt?" Frågar jag sömndrucket. Hon skrattar till och ler ännu större innan hon sätter sig på sängen.

"Du förstår inte att jag ska få ett syskon. Jag ska få en liten lillasyster eller lillebror." Säger hon och hoppar två hopp på stället där hon står. Jag rynkar ihop ögonbrynen och lägger huvudet på sned. Hur ska det ha gått till?

"Hur kan det vara så?" Frågar jag förvånat. Hon skrattar till och ser menande på mig.

"Min pappa har träffat min mamma och de har haft sex. Plötsligt var min mamma gravid och nu ska hon flytta hem till oss och bo med oss, för att hon är gravid och pappa vill stötta henne och mitt syskon." Säger hon glatt. Jag nickar lätt trots att jag egentligen inte förstår någonting. Nyss hade Tea aldrig träffat sin mamma och nu plötsligt ska hon och hennes pappa bo tillsammans med hennes mamma och ytterligare ett barn. "Du vet att jag alltid har velat ha ett syskon. Nu äntligen får jag ett syskon och slipper därmed ta ditt."

"Vad bra." Säger jag och sätter mig trött upp. Gårdagen var för mig ganska omtumlande. Allt med Sam och allt med Charlie. Jag bävar inför vad det där ryktet ska leda till för mig, och hur det kommer påverka mitt stundande val av kille.

"Ja, och jag har bjudit hit Engla och Rudberg's." Säger hon och reser sig upp för att springa in i min garderob.

"Va? Varför då?" Ropar jag efter henne, men hon förblir tyst. Det enda som hörs är det irriterande ljudet när en galge slår i golvet. "Stöka inte till i min garderob."

"Det gör jag inte." Säger hon innan hon kommer ut med kläder i famnen. Hon lägger dem på mina ben och ler mot mig. "De kommer för att vi behöver girltime för att vi inte har haft det på hundra år."

"Men jag tror Noel kommer hit idag. Du vet hur det blir med honom och Engla i samma hus." Suckar jag. Hon skrattar till och skakar på huvudet innan hon reser sig upp. "Hur gick det med Toby förresten." Hon stannar mitt i steget och ser generat bak på mig.

"Jo..." Mumlar hon och vänder bort blicken när hennes kinder börjar få en röd färg. "Vi kom hem till honom, vi gick upp på hans rum, vi kysste varandra, vi började hångla."

"Sedan då?" Frågar jag medan jag byter om till kläderna hon har valt ut till mig.

"Du vet vad som hände sedan. Vi hade sex och du kan aldrig ana hur bra han är i sängen. Bättre än Oskar och bättre än alla andra som jag har varit med. Han var som en Gud. Så försiktig, men ändå så det blev skönt." Säger hon och vänder sig om till mig. Även om jag hade hoppats att de skulle bli kära och inleda ett förhållande innan de hade sex så visste jag nog innerst inne att det skulle hända. "Jag skulle vilja säga till dig att du ska prova honom, men det får du inte göra. Han är min och bara min. Snart är han min på heltid." Säger hon.

"Ska du försöka omvända honom så han vill ingå ett förhållande med dig?" Frågar jag tveksamt och tar tag i min telefon. Hon nickar och ser undrande på mig.

"Vadå? Tror du inte att det går?" Frågar hon stolt.

Vad är det som händer mellan dig och Tea? Du får inte leka med henne. Jag sa det till dig. Kommer det fram att du spelar ett spel så vet jag inte vad jag gör med dig.

Jag skickar meddelandet till Toby innan jag ser på Tea. "Klart att jag tror att du kan göra det. Du är du, det är bara det att jag inte vet ifall han är så lätt att göra så med. Dessutom vill jag inte att du ska bli sårad." Jag vet nog innerst inne att det kommer att bli väldigt svårt för henne, närmst omöjligt. Min telefon vibrerar och jag läser meddelandet.

Junie, du behöver inte oroa dig. Hon är fantastisk och jag vill prova någonting nytt. Jag vill försöka få det att fungera med henne. Hon är så fin och vi förde faktiskt en ordentlig konversation med varandra direkt efter... Efter det du syftar på. Jag hoppas att hon har berättat för vi sa att vi skulle vara tysta om det innan vi har någonting officiellt.

"Jag kommer inte bli sårad. Han sa att vi ska vara försiktiga med allting medan vi tar reda på ifall det vi har kan bli officiellt. Jag måste prata med pappa och se om det är okej att jag har ett förhållande. För jag vet inte ifall jag får ha det. Han bestämmer ju." Säger hon. Jag vet att hon har exakt samma problem som jag, en överbeskyddande pappa som tror att han kan styra över hennes liv. Skillnaden är att hon låter honom styra, medan jag inte gör det.

Snälla Toby, jag bryr mig bara om henne. Jag vill inte att hon ska vara ledsen. Även om hon inte är personen som brukar bli ledsen så vet jag att hon blir det inombords. Hon är en så fin person och hon förtjänar någon som bryr sig om henne på samma sätt som hon bryr sig om den. Hon tycker verkligen om dig så försök att få det att fungera bra.

"Okej, men sårar han dig så får han med mig att göra." Säger jag bestämt. Hon nickar och flinar mot mig innan hennes uttryck blir neutralt igen.

"Kan vi snälla hålla det här mellan oss. Jag lovade Toby att vi skulle vara tysta om att vi hade sex. Jag vill inte berätta om det för ännu fler människor. Inte ens Engla eller Rudberg's. Snälla." Jag nickar och öppnar dörren ut från mitt rum. Direkt hör jag flera steg komma uppför trappan och snart blir Charlie och Noel synliga. Jag möter Charlies blick och han ger mig ett litet leende innan de skyndar sig förbi.

-

30/11-14

What I Like About YouWhere stories live. Discover now