Torsdag 31/3-33
"Varför är du så spänd?" Frågar Tea och jag ser upp från min telefon och möter hennes blick. Sam skrev för en stund sedan att han kommer om en timme. Jag har absolut ingen aning om hur jag ska få ut Tea från mitt rum.
"Det är jag inte." Säger jag snabbt. Hon himlar med ögonen och ser ner i sin telefon igen. "Vad tyckte du om skolan?"
"Den var väl okej. Jag gillar inte skolor, men schemat på den här var mycket bättre än min gamla." Säger hon och låser telefonen innan hon ser på mig. "Är han Toby singel eller? Hur är han?"
"Han är singel, men han är ingen direkt förhållandekille. Han är dock helt okej, som person alltså. Vi umgås en del i skolan och ibland utanför tillsammans med andra." Säger jag. Hon nickar lätt och ser generat ner i sitt knä.
"Han var jättesöt." Säger hon låg. Jag ler för mig själv när jag minns vad Toby sagt om henne. Han sa dock att han vill ligga med henne. Eller han sa det inte rakt ut, men det lät lite så.
"Du kan säkert få honom att ändra sig. Ni skulle passa ihop. Du är ju inte direkt så omöjlig att få i säng, och det är vad han vill." Säger jag och hon flinar mot mig innan hon reser sig upp från golvet och sätter sig ner bredvid mig i sängen.
"Jag skulle kunna ligga med honom, absolut. Men jag tycker att det är pinsamt att sitta i samma klassrum som Oskar, och om jag skulle ligga med Toby så skulle det ju bli dubbelt upp." Säger hon fundersamt. Jag rycker på axlarna och ser ner på skärmen där två meddelanden ramlat in. Jag låser skärmen när jag läst namnet på den ena. "Är du tillsammans med han Sam? Han som din pappa signade?"
"Nej, inte tillsammans." Säger jag, återigen inne på den diskussion jag hamnat i alltför ofta på senaste tiden. "Vi blev tillsammans, men gjorde slut för att vi knappt känner varandra."
"Har du legat med honom?" Frågar hon fundersamt. Jag ser undrande på henne och hon himlar med ögonen. "Du är väl inte oskuld fortfarande? Du träffar ju killar jämt."
"Jag måste prata med dig om det." Säger jag lågt. Hon flinar och nickar. Nu vet hon exakt var jag är påväg. "Jag tappade den, igår. Med Sams bästa kompis."
"Skämtar du med mig?" Frågar hon chockat. Jag skakar på huvudet och ser skamset ner i mitt knä. "Vet han om det? Det syns tydligt på honom att han gillar dig jättemycket."
"Nej, han vet inte. Jag ska berätta det för honom i kväll." Säger jag lågt, skamset. Hon rynkar ihop ögonbrynen och jag gör mig redo på att förklara allt. "Han kommer hit om fyrtio minuter och han klättrar in genom fönstret för att han och Collin är värsta fiender. Kan du vara med tvillingarna då eller något?"
"Ska du smuggla in honom i rummet?" Frågar hon. Flinet på hennes läppar går inte att missa, och jag ser att hon är påväg att brista ut i gapskratt.
"Ja. Men kan du vara med dem då?" Frågar jag, nu lite frustrerad. Hon nickar.
"Självklart." Säger hon innan hon låser upp telefonen igen. Hon börjar skriva någonting och jag skyndar mig att låsa upp min egen och läsa meddelandet från Toby. Varför skriver han ens till mig?
[Hola! Vill du träffas någon gång den här veckan. Eller inte just du, men du och Tea? För min skull? :*]
[Toby, hon vill inte bara göra det om du lämnar henne efteråt. Hon söker förhållanden, inte engångsgrejer. Oskar gjorde så när de var tillsammans.]
[Skriv pussgubbe tillbaka när jag skriver det till dig! Jag är inte heller ute efter att bara knulla. Okej, jo, kanske. Men inte med henne. Jag är beredd att ingå ett förhållande, bara hon är med på att knulla ibland. :*]
YOU ARE READING
What I Like About You
FanfictionSpin-Off För All That Matters & Can't Give Up On Love. Båda Finns Att Läsa I Min Profil!