Kapitel 11 Alina

4.3K 80 12
                                    

*Alina*

Det var när vi kom hem från den allra sista turnéen för The Fooo som Felix startade det nya skivbolaget. Tillsammans med Oscar och Ogge byggde han ett enormt hus i utkanten av Värmdö. Där hade han planer på att signa artister och sedan leverera bra musik till först Sverige och sedan vidare till hela världen. Han fick lite stöd av Daff, en fortsatt lön för bandet vilket han fortfarande har.

Killarna byggde den där enorma vita byggnaden med skivbolagets namn i guldskrift på en metallplatta. Foo-Records. Att Omar valde att inte medverka berodde helt enkelt på att han ville satsa på en solokarriär hos Artist House. För honom går det fortfarande bra. Han bor fortfarande i Stockholm, på Lidingö. Han bor dock i Los Angeles under perioder medan hans fru och barn bor kvar i Sverige. Han höll kvar vid Mira efter att hon blev gravid och födde deras tvillingar i oktober 2019. Wilma och Wendela blev deras namn och de är ofta hemma hos oss och umgås med Junie. Också Ogge höll kvar vid Lina. De bor kvar på Lidingö och deras äldsta dotter Engla umgås med både mina och Felix samt Omars barn. Jag tycker att det är extremt bra att alla fyra killarna i The Fooo fick döttrar under år 2019. Junie föddes först, den trettonde juni, efter henne föddes Tea, den tjugoandra juni och efter henne Engla den första augusti. Den tjugoförsta oktober föddes Wilma och Wendela. Detta innebär att allihopa nu umgås som om de vore systrar. Utan flickorna kanske inte The Fooo skulle vara lika sammansvetsade som det fortfarande är. Ogge och Lina slutade dock inte efter Engla. Två år senare föddes Eddie som är en av Nikkos absolut bästa vänner, även om det skiljer ett år emellan dem. Tre år efter Eddie föddes också Emily som inte alls har samma relation till de andra barnen som sina syskon.

Det finns mycket barn i min familj just nu. Från min sida har mina barn fått nio kusiner och från Felix sida har dem fått tre. Jag vet inte om de planerar att sluta heller. Jag är fortfarande ung och samma med mina trillingsyskon. Även mina äldre syskon är fortfarande unga.

Felicia och Rasmus fick ju Tessie några månader innan tvillingarna föddes. I september 2017 föddes hon, i april 2020 föddes Tehara, den andra dottern. Hon är väldigt bra kompis med Junie. I juli 2022 föddes Tilda. Den tredje och sista dottern. Efter det orkade de inte fortsätta försöka mer. De ville ha en son. men efter att ha försökt i fyra år gav de upp.

Oliver och Josefin fick Noel i april 2018. Honom umgås tvillingarna väldigt mycket med. Han är som en fjärde bror för dem. Efter att Oliver berättat att de skulle försöka få barn igen lyckades de få en dotter i januari 2020. Hennes namn blev Lia. Hon umgås också mycket med Junie och även med Nikko. Efter det hade de tänkt stoppa men efter att ha lyckats skydda sig i fyra år missade dem och i december 2024 föddes sonen Alfie. Han är den sista enligt dem.

Alicia och Isac lyckades i april 2020 föda sin första och hittils enda son Ulrik. De tyckte att det var ganska jobbigt till en början, men efter fyra år kände de sig mogna och skaffade ännu ett barn, i maj 2024 föddes Adriana.

Hampus och Klara fick också dem sitt första barn, en son i november 2020. Han fick heta Kire och två år senare, i november 2022 föddes hans lillasyster Anna.

André höll ihop med Sara som han träffade någon gång runt då tvillingarna var små. De väntade dock ända tills de kände sig redo år 2025 innan de skaffade barn. Ett hade de bestämt, de ville kunna skämma bort sitt barn och därför bara ha ett. Men de hade oturen, eller turen, att i januari 2026 föda enäggstvillingar. Hilly och Alexis fick de heta.

Men vad hände med Sami och Ida? Jo, för dem tog det stopp redan efter Elsa. Sami lyckades övertala Felix om att ge honom ett jobb, vilket han fick. Nu tjänar han massvis med pengar och har en exakt lika bortskämd dotter som Oscar. Också Ida är riktigt bortskämd nu när Sami har pengar. Deras hus är onödigt stort för att innehålla tre personer. Samma med Oscars som bara innehåller två. Nu ska de också flytta till ett ännu större.

Vad hände med Rebecca och Isak? Själv trodde jag faktiskt att det skulle ta slut mellan dem. Efter att Melvin föddes år 2019 var det okej året ut innan de i januari 2020 fick massvis av problem i förhållandet. Det löste sig dock och de höll ihop till 2022 då det inte längre gick. De skiljde sig och delade på vårdnaden. Enligt Rebecca var det på dagis som skiftet skedde. De träffades inte alls under ett år. Men plötsligt, i mars 2023 kom hon med den chockerande nyheten att hon och Isak väntade barn igen.

"Ni träffades väl inte?" Hade jag frågat.

"Jag ljög." Hade hon svarat. De hade träffats hela tiden, skiftena för Melvin skedde hemma hos dem. Hela nätter spenderade dem tillsammans och så tog den som skulle ha honom, med sig honom på morgonen. Efter nyheten flyttade dem ihop och hon födde deras andra son Sander i oktober 2023. Efter det har de hållit ihop och bor kvar på Värmdö tillsammans och båda barnen umgås mycket med våra trots att Sander är flera år yngre. Det fungerar ändå.

Vad hände med Leo och Mikaela? Leo var killen som Felix hade gått i samma klass som. Zamira är ett år yngre än tvillingarna och hon umgås mycket med Collin. Det händer ofta att hon sover över, men de säger att de bara är bra vänner. Zamira hoppar mellan mamma och pappa då de skiljde sig när hon var sex år gammal. Mikaela har jag ingen som helst kontakt med längre, men Leo umgås vi rätt mycket med. Han träffade mellan 2030 och 2031 en tjej som nu i januari 2033 födde hans son, Zammie. Jag tror att Zamira accepterar sin nya lillebror eftersom hon pratar mycket om honom när hon väl är hemma hos oss.

Felix har delat ut jobb till många av våra vänner. Nu jobbar alltså Sami, Isak, Isac, André, Sara, Saga och Leo på Foo-Records. Sara och Saga jobbar båda två som stylister åt de artister som finns signade på deras företag.

-

23/10-14

What I Like About YouDonde viven las historias. Descúbrelo ahora