Tea och Oscar praktiskt taget levde med vår familj under hennes första år i livet. Jag var med och såg henne växa, jag såg hur hennes ögon ändrade sin födelsefärg till brun. Jag såg hur hennes hår växte ut för att bli blont. Det var roligt att se Tea och Junie växa upp tillsammans. Det var roligt att åka till stan och handla kläder till både Tea och Junie för att Oscar hade mycket att göra. Jag köpte mycket likadana kläder till dem så de skulle matcha. Tea fick mig som sin extramamma eftersom hon aldrig hade en egen. Oscar försökte heller inte skaffa sig någon mamma till henne. Han trivdes bra med att vara med bara henne. Jag vet att han träffade Teas mamma Jasmin någon gång för att hon bad honom. Jag var själv i studion när det hände och jag lyssnade på dem när de satt på hans kontor som bara hade glasrutor som skiljde oss åt. Dörren stod dessutom öppen och det visste han lika väl som jag eftersom vi jobbade tillsammans.
"Oscar. Du har telefon." Ropade jag in till honom. Han tackade och lyfte luren och lyssnade på vad receptionisten hade att säga.
"Jo, skicka in henne." Hörde jag honom säga innan han lade på luren och såg på mig. "Jasmin är här."
"Jasmin? Du menar Jasmin som i den Jasmin?" Frågade jag. Han nickade och reste sig upp från stolen innan han gick över till dörren och öppnade den. Han ställde ena foten utanför dörren och såg bort genom korridoren mot receptionen.
"Hej Oscar." Hörde jag en röst säga. Han gick in igen och efter honom kom en brunhårig tjej. Hon stängde dörren efter sig och såg på mig där jag satt på det rum som jag hade varje gång jag var i studion. "Kan jag stänga den där dörren?" Frågade tjejen. Oscar skakade på huvudet och satte sig ner på stolen.
"Nej, du kan prata ändå." Sa han och pekade på stolen framför hans skrivbord. Hon nickade lätt och satte sig ner.
"Okej, jag är ledsen att jag bara lämnade av barnet hos dig utan att ta mod till mig och säga det själv. Jag ville inte ha barn och jag förstår ifall du inte alls vill att jag ska få träffa henne. Men jag vill verkligen. Jag har sett bilder på henne på sociala medier och så, men jag vill gärna träffa henne." Sa hon. Han skakade på huvudet.
"Nej, min treåriga dotter mår jättebra med mig och hennes extramamma." Han pekade på mig och hon såg mot mig. Hennes ögon var bruna, vilket förklarade Teas ögon.
"Men jag vill bara säga hej till henne." Sa hon och vände tillbaka blicken till Oscar.
"Och jag säger nej, du lämnade bort henne och du valde det själv. Hade du kommit till mig och berättat att vi hade en dotter kunde det varit en annan sak. Men nu gjorde du som du gjorde och det var helt och hållet ditt val." Sa han irriterat innan han reste sig upp. "Du kan gå nu, vi är klara här."
"Nej, det är vi absolut inte." Sa tjejen. "Jag ska träffa min dotter och mer än så behöver vi inte prata om det."
"Du har ingen dotter. Du hade en dotter, men hon finns inte längre. Du lämnade bort henne." Sa han och tog tag i hennes arm och drog upp henne ur stolen.
"Jag vill bara se hur hon ser ut och hur hon mår." Sa tjejen som sedan började gråta floder. "Jag fick aldrig vara med och se henne växa upp. Allt jag begär är att få se henne en gång."
"Du gjorde ditt val och jag behöver inte låta dig träffa henne ifall jag inte vill att du ska det. Du skulle bara förstöra massor." Sa han och puttade henne mot dörren.
"Snälla Oscar. Du förstår inte. Det är mitt barn, jag var ung och dum och jag visste att det var bäst att låta dig ta henne. Hon skulle aldrig må bra av att ha en sextonårig mamma. Jag skulle aldrig klara av att ta hand om henne." Grät hon.
"Precis, du är fortfarande bara nitton så kan du snälla lämna mitt kontor och mitt jobb nu och lämna min familj ifred." Sa han lugnt och öppnade dörren bakom henne.
"Snälla Oscar." Hon gjorde allt för att knuffa sig in i rummet igen men lyckades inte.
"Jag vill inte se dig här igen. Jag vill inte höra dig be om att få träffa min dotter när du inte har ett skit att göra med varken henne eller mig. Vi vet inte vem du är och vi vill inte veta." Sa han innan han smällde igen dörren i ansiktet på henne och gick fram till sitt skrivbord. Han knappade in ett kortnummer innan han tryckte luren mot örat.
"Få ut henne igen. Banna henne härifrån också. Jasmin Silver." Han uttalade orden innan han lade på igen och såg på mig. "Vem fan tror hon att hon är? Varför skulle hon ens få träffa henne? Förstår hon inte vad hon gjorde mot mig när hon lämnade Tea till mig? Jag älskar Tea, men jag skulle säkert klara av henne hundra gånger bättre med lite hjälp av en kvinna."
"Oscar, jag vet inte. Jag säger absolut inte att du ska låta henne träffa Tea, men du borde kanske hitta en tjej. Snart kommer Tea växa upp och du kommer bli ensam. Ni båda kan säkert må bra av ett småsyskon och en mamma till Tea." Sa jag. Han skakade på huvudet och sjönk ner i stolen.
"Jag kan inte det. Jag kan inte dela Tea med någon. Tea är min precis som Felix är din. Tea är den som jag vill dela mitt liv med. Jag vill inte ha någon annan i mitt liv."
Han hade sett så ledsen ut. Så liten och rädd. Han älskade Tea över hela sitt hjärta och jag vet att han skulle sätta henne före allt. Han skulle riskera allt för henne. Skulle det stå mellan henne och världens alla pengar skulle han välja henne alla dagar. Kärleken han hade för henne var unik. Så stark att han inte vågade släppa in någon mer än henne i sitt liv. Kanske var det bra, men kanske var det inte det. Jag är säker på att hon skulle må bra av att ha någon mer vuxen i sitt liv än bara Oscar och hans vänner. Men hon är hans och det är hans val ifall han vill ge henne en mamma eller inte.
-
2/11-14
YOU ARE READING
What I Like About You
FanfictionSpin-Off För All That Matters & Can't Give Up On Love. Båda Finns Att Läsa I Min Profil!