Tisdag 29/3-33
"Så det här är alltså de fina pojkarna som ska bli Sveriges nya stora band?" Frågar mamma och ser på de tre killarna som precis anlände till studion tillsammans med mig och mina syskon. "Jag har redan träffat er allihop."
"Du har vad?" Pappa ser undrande på mamma och jag gör detsamma. När exakt har hon träffat Sam? Timmie bor hos oss så det är väl inte så konstigt, inte heller med Elis då han bor mittemot oss. Men Sam?
"Ja, Collin och Sam har en historia bakom sig." Ler mamma och ser på mig. "Ni också?" Jag känner hur mina kinder ändrar färg och jag vänder generat blicken till golvet.
"Ja, det har dem, och det är därför jag är här, de kan ju ta mig fan inte hålla fingrarna borta från varandra." Säger Collin upprört och jag tittar upp för att se när han lägger armarna i kors över bröstet.
"Men varför låter du mig inte göra vad jag vill?" Frågar jag och han suckar högt.
"För att jag hatar killen. Du får väl tänka lite på din omgivning innan du börjar strula med killen som jag har varnat dig för sedan dag ett." Säger han och pekar argt på Sam. Jag ser på Sam som himlar med ögonen.
"Vadå strula?" Frågar Sam irriterat. Collin drar frustrerat handen genom håret och pekar på mig.
"Hon sov över hos dig och så skriver hon till mig att ni är tillsammans, så gör ni slut efter tre timmar och så står ni och håller hand helt plötsligt. Vad är det ni håller på med egentligen?" Sam himlar med ögonen igen och pekar på mig han också. Han öppnar munnen för att prata, men Elis hinner före.
"Sov du över hos honom?" Han ser undrande på mig och jag känner hur jag blir ännu mer irriterad. En till?
"Jag var arg på mina föräldrar, Elis, varför lägger du dig i?" Jag ser frustrerat på honom och han skakar lätt på huvudet innan han ser ner i marken igen.
"Vi kollade på film hemma hos mig, hon sov med kläder på sig. Det hände för i helvete ingenting. Hon hade ingen att ringa så hon ringde mig. Det är ingen big deal." Säger Sam irriterat och jag känner hur hela stämningen i rummet förändras när även han börjar bli arg.
"Hon kunde ju ha sovit på golvet eller i någon soffa." Säger Collin ilsket och jag känner hur spänningen ökar ännu lite mer mellan dem.
"Jag har inte ens sagt att hon sov i min säng. Hon gjorde det, men hon somnade innan filmen var slut, så skulle jag väcka henne för att hon skulle lägga sig på soffan eller? Nu får du ju ta och ge dig." Sam tar ett steg fram och Collin gör detsamma.
"Nu killar, tror jag nog att vi ska släppa det här." Pappa ser menande på killarna som nästan står med näsorna tryckta mot varandra. Jag känner obehag över hela situationen och funderar över tusen olika lösningar under de tre sekunder som hinner gå innan helvetet brakar lös.
"Horunge." Mumlar Collin mellan sammanbitna tänder. Sam tar ytterligare ett steg framåt och puttar Collin hårt bakåt.
"Vad kallade du mig?" Skriker han och puttar en gång till. Collin puttar tillbaka och snart ligger Sam på golvet med Collin över sig. Pappa tar tag i Collins axlar och drar upp honom från Sam som kvider till lätt innan han sätter sig upp på golvet. Det syns inte direkt på honom att han har blivit slagen. Om Collin hade hunnit längre hade det synts tydligt.
"Collin går härifrån på en gång." Säger pappa argt och pekar uppmanande mot dörren. Collin sträcker upp händerna i luften innan han backande går mot dörren. Han vänder sig om och öppnar dörren, men krockar in i någon.
"Hej Collin." Säger Teas röst innan hon blir bortputtad och Collin går ut. Hon kommer chockat in i rummet och ser sig omkring i rummet. "Hej alla människor." Säger hon och vinkar lätt innan hon får ännu en knuff, den här gången i ryggen av sin pappa.
"Hon sover hos er mellan torsdag och lördag, det är okej, va? Hon ska börja i era barns skola." Oscar stannar upp och tittar mellan killarna innan han spricker upp i ett leende. "Är det här ditt nya band?"
"Det här är mitt nya band." Säger pappa och sträcker ut handen mot Sam. Han ler lätt och låter sedan pappa hjälpa honom upp.
"Varför satt han på golvet?" Frågar Oscar och drar igen dörren bakom Tea.
"Collin." Säger pappa bara innan han vänder blicken till Tea. "Jag, Alina, Nikko och Melodie åker till Skåne på Nikkos dansgrej ikväll, vi kör hem ungarna och hämtar Nikko så åker vi."
"Så?" Oscar ser undrande på pappa som himlar med ögonen.
"Så Tea kan bo hos oss, men vi är inte hemma förrän på söndag." Säger pappa. Oscar rycker lätt på axlarna och ser på sin dotter.
"Så länge hon kommer iväg till skolan är det lugnt." Säger han. Tea nickar lätt och möter sedan min blick.
"Men nu när du ändå är här så kan ju du följa med till min studio så behöver jag inte följa med dig hem efteråt." Säger Tea och jag nickar lätt och ser på pappa som nickar han också.
"Jag säger till när vi åker hem." Säger han bara innan han vänder sig om och börjar rota bland sina papper.
"Bra." Svarar jag innan jag går mot dörren där Tea och Oscar står.
"Jag ska hämta kaffe." Säger Oscar och försvinner snabbt ut genom dörren. Jag och Tea följer efter och jag drar igen dörren efter mig. Min telefon vibrerar i fickan och jag fiskar upp den.
[Collin: Behöver snacka med dig, sitter på pappas kontor. Kan du komma?]
[Jag kommer, men blir du jobbig så går jag lika snabbt.]
"Jag ska gå och snacka med Collin. Han blev arg." Säger jag till Tea. Hon tittar fundersamt på mig, men nickar sedan förstående. Vid det här laget vet hon hur Collin är.
"Jag tyckte han såg väldigt arg ut, gå och snacka med honom så kommer du till min studio sedan." Säger hon och ler mot mig. Jag ger henne en lätt kram innan jag vänder håll igen och går tillbaka förbi SET's studio. Pappas kontor ligger bredvid så jag öppnar dörren och ser på min storebror som sitter med fötterna uppe på skrivbordet, någonting som vi absolut inte får ha för pappa.
-
26/10-14
KAMU SEDANG MEMBACA
What I Like About You
Fiksi PenggemarSpin-Off För All That Matters & Can't Give Up On Love. Båda Finns Att Läsa I Min Profil!