Tisdag 29/3-33
Jag hoppar nedför trappan och går genom hallen för att komma in i köket. Jag lyckas precis höra Timmie ställa en fråga till Charlie som sitter mittemot honom vid köksbordet. "Är det okej om Elis kommer över?"
Deras båda blickar vänds mot mig när jag kommer in, och jag kan bara föreställa mig vilka tankar som snurrar runt i deras huvuden när bådas hakor faller till marken.
"Du måste klä på dig innan du går omkring i huset som om du var ensam här." Uppmanar Charlie. Jag suckar och försöker dra ner linnet lite. Charlie vänder bort blicken till Timmie som också han sliter blicken från mig. Jag går fram till diskbänken dit jag egentligen skulle när jag kom in här för att dricka vatten.
"Nej, jag vet inte om han ska komma över nu. Jag vet inte hur Collin skulle känna för det, och dessutom är klockan typ tio och jag ska få upp dig och Junie till skolan imorgon." Säger Charlie och jag får känslan av att han faktiskt känner ett ansvar över oss när mamma och pappa är borta. Det låter nästan som att han känner ett ännu större ansvar än vad pappa själv brukar göra.
"Du är medveten om att jag är äldre än dig, va?" Skrattar Timmie innan jag hör att en stol skjuts ut. Jag tittar bak och möter hans blick en kort sekund innan han leendes skjuter in sin stol och ställer ner sitt glas i diskhon bredvid mig. Han lämnar köket och jag ställer ner mitt glas bredvid hans.
"Jag ska gå och sova." Säger jag till Charlie som tittar upp från sin telefon och nickar.
"Jag gissade det." Mumlar han samtidigt som han vänder ner blicken i telefonen igen. "Godnatt."
"Godnatt." Svarar jag innan också jag lämnar köket. Jag springer uppför trappan och in på mitt rum där jag slänger mig på sängen. Innan jag tar upp min telefon tänder har nattduksbordslampan och går därefter igenom mina sociala medier. När jag konstaterat att inget nytt verkar hänt lägger jag ner den på nattduksbordet, men tar snabbt upp den igen när den vibrerar.
[Elis: Jag känner att det inte är helt bra mellan dig och mig. Kan du tänka dig att träffa mig efter skolan imorgon?]
[Självklart. När slutar du? :)]
[Elis: Jag slutar halv tre, när slutar du? :)]
[Halv fyra, men jag kan väl komma över till dig när jag har slutat? Eller? :)]
[Elis: Det låter bra, pappa är utomlands och mamma slutar fyra. Hon hämtar lillebrorsan kvart i fem. :)]
[Måste vi vara ensamma? ;)]
[Elis: Nej. ;) Men jag tänkte att du kanske ville vara säker på att det är jag som öppnar dörren när du ringer på? :)]
[Du har rätt, men jag ska sova nu. :o]
[Elis: Okej, godnatt sötnos. Vi ses imorgon! ;)]
[Det gör vi. Godnatt. <3]
Äntligen får jag lägga undan telefonen. Jag släcker nattduksbordslampan, men tänder den snabbt igen när jag ser dörren röra sig. Den öppnas halvt och Timmie kliver in, återigen knappt påklädd. Mjukisbyxor är det enda som pryder hans vackra kropp. Han flinar och drar igen dörren och låser efter sig. Han går fram till min säng och lägger sig ner bredvid mig.
"Hej." Säger han flörtigt och ler mot mig. Jag ser skrämt på hans leende och mumlar fram ett hej. "Jag tänkte att vi inte har snackat så mycket, så här är jag."
YOU ARE READING
What I Like About You
FanfictionSpin-Off För All That Matters & Can't Give Up On Love. Båda Finns Att Läsa I Min Profil!