Epilog

1.2K 92 8
                                    

Under de närmsta månaderna fungerade Junies plan ganska bra. Hon kysste ingen öppet i skolan. Hade någon sett henne kyssa Sam skulle de direkt säga att hon var tillsammans med honom. Hade någon sedan sett henne kyssa Elis skulle hon framstå som en otrogen slampa, mer än vad ryktet redan sade om henne i skolan.

Det gick en ganska lång stund innan Elis började vika undan lite. Fansen ramlade in för bandet och han träffade många tjejer varje dag. Flera tog kontakt med honom i skolan efter sommarlovet och han började hålla sig mer och mer borta från Junie. En dag kom han bara fram och sa att det var fritt fram för Sam. Han hade träffat en annan tjej som ville ha honom mer än vad Junie ville.

Även om det kändes jobbigt för Junie ett tag att hon inte fick göra valet själv fanns Sam där och stöttade henne. Hon hade ju ändå fått ganska ordentliga känslor för honom. Efter ett halvår av kyssande och kramande och också mer intimt umgänge utvecklades känslorna ordentligt. Sam fanns där och fyllde upp ännu lite mer av platsen i hennes hjärta när han hade fritt fram att göra vad han ville med henne också offentligt. Självklart var fansen lite besvikna när båda killarna kom i samma veva och berättade att ingen i bandet längre var singel. Timmie hade ju Wilma.

Nu var det bara Junie och Sam. Nu hade de hela livet framför sig att se hur ett officiellt förhållande skulle fungera mellan dem, och där är vi nu.

-

13/12-14

What I Like About YouTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon