~ Kapitel 6 ~

258 9 18
                                    

Ellie Beck ~ 1. marts

Allans røde Ford Focus kører ind på parkeringspladsen, og han dytter på hornet for at anmelde hans ankomst. Alma hopper forskrækket op og begynder at grine flovt.
„Så er taxien ankommet" råber han ud ad vinduet, ligesom han har gjort de sidste syv dage, hvor han skulle hente mig.
„Gør han altid det? Du ser ikke forskrækket ud" hvisker Alma til mig. Jeg smiler til hende og nikker.
„Ja, desværre." Vi sætter os begge ind bag i og klikker os. Allan kigger skiftevis imellem Alma og jeg i bakspejlet. Han studerer Almas ansigt grundigt.
„Hun er godkendt" siger han rettet mod mig og træder på speederen. Alma kommer med et akavet grin, og jeg skynder mig at læne mig ind til hende.
„Han laver bare sjov. Du skal ikke tage dig af ham, han er meget overbeskyttende" hvisker jeg flovt til hende.
„Det okay, han er cool nok." Jeg ånder lettet op og rykker mig væk fra Alma igen. Jeg vil helst ikke have, at Allan skræmmer min eneste ven væk. Det ville ikke være så godt, især når vi skal sove sammen. Han kunne i det mindste vente med at gøre mig pinligt berørt, til hun smutter i morgen, det kunne ende med at blive meget akavet, hvis ikke hun var så cool med det.
„Musik?" spørger Allan, og Alma og jeg nikker på samme tid. Allan tænder for radioen, og jeg kigger ud ad vinduet og lader mine tanker tage over.

„Det er et smukt hus" udbryder Alma, idet vi går ud ad bilen og hen mod mit hus.
„Det er nu bare et hus" griner jeg akavet, og hun giver mig et smil. Vi går ind ad hoveddøren og ind i entreen.
„Vi er hjemme" råber Allan, og Ally kommer løbende imod os. Hun smiler ivrigt og krammer Alma.
„Du må være Alma, rart at møde dig" udbryder hun og slipper Alma.
„Ja, det er mig" griner hun og kigger forvirret på mig. Jeg kaster en arm ud mod Ally.
„Det her er Ally, min kusine" svarer jeg på Almas nervøse blik. Jeg giver både Ally og Allan et dræberblik, der siger; nu-holder-i-jer-væk-inden-hun-løber-skrigende-hjem.
„Det var rart at møde dig, men vi må heller hjælpe til med aftensmaden" udbryder Ally og hiver Allan med sig ud i køkkenet. Jeg vender mig om mod Alma.
„Det må du undskylde, det er et stykke tid siden jeg sidst har haft en veninde med hjemme, så de er lidt ekstra nysgerrige" forklarer jeg.
„Det er okay, de virker søde." Hun giver mig et oprigtigt smil, og vi går ind mod mit – og Allys – værelse. Multirummet ligner lort, idet vi går igennem det. Det kommer ikke som en overraskelse, nu hvor Ally skal sove herinde i nat.
„Du må undskylde, at det roder så meget. Ally sover herinde i nat, så vi kan få værelset for os selv" mumler jeg, idet vi passere beskidte tallerkner, glas, skåle og tøj. Har den tøs ikke været i skole eller hvad? Hvordan kan hun nå at rode så meget allerede?
„Det er okay. Deler du værelse med hende?" spørger hun, idet vi træder ind på mit – og Allys – værelse. Her er meget mere ryddeligt. Der er endda et duftlys tændt og ny redt seng til både mig og Alma.
„Ja det gør jeg." Vi sætter os ned på sengekanten. Jeg kigger ned i mit skød, imens jeg leger med mit armbånd.
„Må jeg spørger dig om noget?" Jeg løfter blikket til hendes ansigt.
„Ja selvfølgelig" svarer jeg med et smil.
„Hvorfor bor du sammen med din moster, onkel, kusine og fætter?" Hun kigger nervøst på mig, måske bange for, at hun overtræder en grænse.
„Min mor døde under fødslen, og jeg har aldrig kendt min far, så min moster og onkel tog mig til sig efter jeg blev født" svarer jeg hende med en blid men trist stemme. Hun gisper og tager mine hænder i sine.
„Det er jeg ked af at hører! Undskyld jeg spurgte..." Jeg smiler til hende.
„Det gør ikke noget, du kan spørger mig om lige det, du gerne vil" svarer jeg stille. Jeg rejser mig fra sengen.
„Nå lad os få pakket til den strandtur, vi skal være der om en time" siger jeg for at skifte emne og begynder at finde alle mulige ting rundt omkring på værelset og i huset, som vi måske vil få brug for. Man ved jo aldrig. Der kan altid ske et eller andet, så vi får brug for en hårbørste eller neglefil.

FORFATTERNOTEHej vennerne!!!! Okay så jeg føler lidt, at alle er blevet vold inaktive!! Både jer, andre wattpadere og mig

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

FORFATTERNOTE
Hej vennerne!!!! Okay så jeg føler lidt, at alle er blevet vold inaktive!! Både jer, andre wattpadere og mig... er det måske, fordi vi alle lige er startet i skole igen? I hope so!! Jeg savner jeeeerrr!! :((

Nå men jeg håber, i kunne lide dette kapitel, ved sgu ikke helt, hvad jeg selv synes....

Jeg sætter mig til at skrive nu!! Eeyyy!!! Så jeg kan være foran!! Men i får nyt kapitel igen lørdag eller mandag. (Det kommer an på, hvor meget jeg skriver i dag.)

Hvis vi lige skal snakke skole lidt, så har jeg fået 7 lektier for på bare tre dage?!!!! Har dog lavet tre af dem og laver stort set resten i weekenden!

SPØRGSMÅL
-Hvor mange lektier har du for lige pt?

-Hvor træt er du på en skala fra 1-10 (Mig; 100000000000000000000 (har lige lavet bip test i idræt i dag... suk det var hårdt))

{Udgivet den 15. august 2019}

Vamp High || ✓Where stories live. Discover now