Ep.26

912 39 8
                                    

Junghwa P.O.V

Kini Junghwa Berada Di Ruang Tamu Sambil Menonton TV.

Tiba-Tiba Bunyi Kereta Membuatkan Junghwa Bangun Dari Sofa Lalu Membuka Pintu Utama.

Junghwa Tau Itu Kereta Choa.

"Hai Choa..."

Too... Ucap Choa Dengan Senyuman Dan Junghwa Membalas Dengan Senyuman.

Penatnya... Ucap Choa Yang Sudah Masuk Kedalam Rumahnya Lalu Duduk Di Atas Sofa Ruang Tamu.

Junghwa Menutup Pintu Utama Lalu Junghwa Duduk Disebelah Choa.

Tadi Aku Dah Tanya Dekat Boss Aku. Pasal Kau Nak Cari Kerja. Dia Kata Ada Kerja. Ucap Choa Sambil Menonton TV

"Kerja Apa?"

Tak Taulah Aku Lupa Nak Tanya.
Tadi Boss Aku Hantar Alamat. Dia Suruh Kau Kesana. Ucap Choa Sambil Menunjuk Telefonnya Yang Ada Pesan Dari Boss nya.

"Owh... Tapi Aku Macam Pernah Nampak Je Alamat Ni..."

Owh... Yeke? Ucap Choa.

"Ya. Aku Macam Pernah Nampak Tapi Kat Mana Ya..."

Tak Payah Nak Pikirkan Sangat. Besok Boss Aku Kata Kau Kena Pergi Kat Alamat Tu Pukul 2:00  Petang. Ucap Choa

"O-Okey..."

Jungkook P.O.V

Jungkook Sudah Balik Dari Pejabatnya.
Kini Jungkook Berada Di Sofa Ruang Tamu nya.

"Penatnya..."

Jungkook. Ni Aku Buatkan Air Untuk Kau... Ucap Jin Yang Baru Sahaja Keluar Dari Dapur Sambil Membawa Gelas Berisi Air Ke Jungkook.

"Terima Kasih Jin Hyung..." Jungkook Mengambil Air Yang Dihulur Oleh Jin.

Sama-Sama... Ucap Jin Lalu Duduk Di Sofa Sebelah Jungkook.

"Hyung. Tadi Ada Pekerja Jungkook Dekat Pejabat. Dia Kata Kawan Dia Cari Kerja. Dan Jungkook Bagi Kerja."

Bagi Kerja Apa? Tanya Jin Ke Jungkook.

"Jungkook Bagi Dia Kerja Kemas Rumah Lama Jungkook. Dan Jungkook Ada Cara Nak Dapatkan Dia..."

Apa? Kau Nak Curang Ke Dengan Junghwa. Kau Kata Kau Cintakan Junghwa. Tapi Kenapa Kau Nak Curang? Ucap Jin Mukanya Sudah Berubah Marah.

"Jin Hyung. Tenang Jangan Marah... Yang Kawan Perkerja Jungkook Itu Adalah Junghwa."
Ucapan Jungkook Membuatkan Jin Terkejut.

Betul Ke? Tanya Jin Dahinya Berkerut.

"Betul... Dan Jungkook Suruh Kawan Pekerja Jungkook Suruh Datang Kerumah Lama Jungkook. Dan Jungkook Ada Cara Untuk Dapatkan Junghwa Balik. Jungkook Harap Cara Ini Akan Dapatkan Junghwa Kembali."

Aku Berharap Kau Akan Dapatkan Junghwa Kembali. Aku Kesian Tengok Kau Merana. Dan Kau Kena Berusaha Untuk Dapatkan Junghwa Kembali. Ucap Jin Sambil Menepuk Belakang Jungkook.

"Terima Kasih Jin Hyung. Kerana Bagi Semangat Kat Jungkook."

Sama-Sama... Kitakan Kawan. Dan Aku Sebagai Kawan Harus Semangatkan Kau. Ucap Jin Sambil Tersenyum. Dan Jungkook Membalas Senyuman Jin.

"Terima Kasih Jin Hyung..." Jungkook Memeluk Jin

Sama-Sama... Ucap Jin Lalu Meleraikan Pelukkannya Dengan Jungkook.

Agaknya Cara Apa Yang Kau Nak Guna Untuk Dapatkan Junghwa Balik? Tanya Jin Ke Jungkook.

"Eh. Hyung Tak Tau Apa Yang Pasangan Suami Isteri Buat. Jadi Hyung Tak Boleh Tau..." Jungkook Mengerakkan Keningnya Keatas Kebawah.

Isteri Simpanan Jeon Jungkook [S1-S2]Where stories live. Discover now