Ep.34

694 29 3
                                    

Kau Siapa? Tanya Jungkook Membuatkan Junghwa Terkejut

"Saya Junghwa. Isteri Awak Jungkook."

Is-Isteri? Aku Tak Kenal Kaulah Ucap Jungkook Lalu Baring Diatas Katilnya Lalu Memejamkan Matanya.

Air Mata Junghwa Mengalir.

"Suga Oppa. J-Hope Oppa. Jin Oppa. V" Junghwa Mengelap Air Matanya.

Tadi Dokter Periksa Jungkook Masa Jungkook Dah Sedar. Dokter Cakap Jungkook Hilang Ingatan... Ucap Jin Membuatkan Junghwa Menutup Mulutnya Kerana Terkejut.

"J-jadi. Jungkook Lupa Saya?"

Suga J-Hope V Jin Mengangguk.

Bukan Kau Sorang Je. Semua Orang Dia Lupa... Ucap Suga.

"Tak Mungkin." Junghwa Memandang Jungkook Sedang Baring Sambil Menutup Matanya.

"Tak Mungkin..." Junghwa Berlari Keluar Dari Bilik Rawatan Jungkook.

Junghwa Dekat Luar Hospital.

Junghwa Menangis Menjadi Jadi.

"Kenapa! Semua Jadi Dekat Aku Dengan Jungkook. Junghwa Menangis Semakin Menjadi Jadi.

Junghwa Terduduk Diatas Tanah.

Junghwa Menunduk Kepalanya Kebawah Sambil Menangis

Hik~ Hik Hik...

Tiba-Tiba Ada Satu Titik Air Jatuh Dibahu Junghwa.

Junghwa Memandang Langit. Ternyata Nak Hujan.

Hujan Membasahi Tubuh Junghwa. Junghwa Membiar Hujan Membasahi Dirinya.

Junghwa Menangis.

Tiba-Tiba Ada Seseorang Mempayungi Junghwa Membuatkan Junghwa Memandang Siapa Yang Mempayunginya.

Kenapa Kau Biarkan Hujan Membasahi Diri Kau... Ucap V Ke Junghwa.

Yang Mempayungi Junghwa Adalah V.

Junghwa Hanya Diam. Junghwa Menunduk Kebawah.

Junghwa Nanti Kau Demam... Ucap V.

"Ini Semua Sa-Salah Saya
K-Kalau Masa Tu S-Saya Dah Maafkan J-Jung-Kook. Mesti Kejadian Ini T-Tak akan Berlaku. Hik..." Junghwa Menunduk Sambil Menangis.

Junghwa. Awak Jangan Salahkan Diri Awak... Kita Mana Tau Punca Apa Sebab Jungkook Kemalangan. Ucap V Lalu Menjongkok Didepan Junghwa Yang Sedang Terduduk Di Atas tanah Sambil Menangis.

"Ini Punca Saya..." Junghwa Menangis Semakin Menjadi Jadi.

Saya Dah Kata Jangan Salahkan Diri Awak Sendiri... Ucap V Lalu Memegang Pipi Junghwa.

"Ini Salah Sa-" Ucapan Junghwa Terhenti Apabila Ada Bibir Melekat Di Bibir Junghwa.

Junghwa Membulatkan Matanya Apabila V Langsung Menciumnya.

Junghwa Langsung Menolak Tubuh V Hingga V Terduduk Diatas Tanah Sama Macam Junghwa.

Payung Yang V Pegang Terlepas Dari Tangan V.

"Apa Awak Buat Ni Hah?!" Junghwa Bangun Dari Duduknya.

Saya Nak Tenangin Diri Awak... Ucap V Lalu Bangun Dari Duduknya.

"Bukan Itu Caranya Nak Tenangkan Saya." Baru Sahaja Junghwa Ingin Pergi Dari Situ Tapi V Langsung Pegang Tangan Junghwa.

Tunggu Dulu Junghwa... Ucap V Yang Masih Memegang Tangan Junghwa.

"Nak Apa Lagi..." Junghwa Melepaskan Tangannya Yang Dipegang Oleh V.

Maafkan Saya... Saya Tak Sengaja. Ucap V Lalu Menundukkan Kepalanya Ke Bawah.

Isteri Simpanan Jeon Jungkook [S1-S2]Where stories live. Discover now