Junghwa Membuka Matanya.
Baru Sahaja Junghwa Mau Bangun Tiba-Tiba Belakangnya Sakit."Auch!"
Eh Junghwa. Kau Dah Sedar. Ucap V Lalu Duduk Dikatil Sebelah Junghwa Yang Sedang Baring.
Macam Mana Awak Boleh Pengsan Dekat Tepi Jalan? Tanya V Sambil Memandang Junghwa.
"M-masa Tu. Say-Saya Berjalan Tiba-Tiba Kereta Habin Berhenti Depan Saya. Saya Bercakap Dengan Habin. Dengan Geram Saya Tolak Habin. Dan Baru Je Saya Nak Pergi Tiba-Tiba Ada Sesuatu Pukul Belakang Saya..."
Ni Mesti Habin Yang Pukul Awak... Ucap V.
"Entah..." Junghwa Memainkan Jarinya.
Saya Nak Tanya Boleh Tak? Ucap V.
"Tanyalah"
Tadi Dekat Hospital Kenapa Awak Menangis? Tanya V.
"Eh Awak Saya Nak Minumlah"
Ni. Ucap V Yang Menghulurkan Gelas Berisi Air Kosong.
Junghwa Meminum Air Itu Setelah Habis Junghwa Bagi Gelas Itu Ke V Lalu V Menyambut Huluran Junghwa.
"S-saya Dekat Mana?"
Dekat Rumah Aku.. ucap V Lalu Memandang Muka Junghwa.
"Saya Nak Baliklah"
Ish Awak Ni. Rehat Dulu... Ucap V.
"Tak Nak. Saya Takut Choa Dan Hani Risau... Dan Saya Rindu Dengan Jungi" Junghwa Bangun Dari Baringnya.
Jungi? Siapa Tu Tanya V Membuatkan Junghwa Terkejut.
Baru Sadar Junghwa. Tadi Junghwa Terlepas Cakap Nama Jungi"Jung-Jungi Tu Anaknya Hani." Junghwa Coba Menipu.
Awak Tak payah Nak Tipu Saya. Saya Tau Awak Tipu Saya. Saya Kenal Awak Junghwa. Ucap V
Jungi Tu Mesti Anak Awak Dengan Jungkook Kan? Ucap V Coba Meneka.
Junghwa Mengangguk Perlahan.
"Tapi Jungkook Takkan Mengaku.
Dia Dah Tak Ingat Saya Apalagi Anaknya. Mesti Dia Tak Ingat."
Junghwa Menunduk Sambil Memainkan Jarinya.Coba Awak Bawak Jungi Pergi Melawat Jungkook? Ucap V Memberi Cadangan. Tapi Junghwa Laju Mengeleng.
"Tak. Kalau Saya Bawak Jungi Pergi Melawat Jungkook. Nanti Jungkook Akan Marah Saya... Macam Tadi Saya Pergi Melawat Jungkook Tiba-Tiba Jungkook Marah Saya..."
Owh... Sebab Tulah Tadi Awak Menangis? Ucapan V Membuatkan Junghwa Terkejut.
Tadi Junghwa Terlepas Cakap Lagi.
"Aduh... Apasal Aku Pergi Cakap. Pabo lah Kau Junghwa." Gumam Junghwa Didalam Hatinya
Betulkan? Ucap V.
"M-mana Ada..."
Alah Tak Payah Nak Tipu Saya. Saya Tau... Ucap V Lalu Mencuit Hidung Junghwa Membuatkan Junghwa Tersentak.
Junghwa. Hari Ini Jungkook Dah Boleh Balik... Ucap V
"Betul Ke?"
V Mengangguk.
Tiba-Tiba Bunyi Enjin Kereta
Itu Mesti Jungkook Sudah Balik... Tunggu Sekejap Ya Aku Pergi Tengok Dulu. Jangan Pergi Mana-Mana. Rehat Dulu... Ucap V Membuatkan Junghwa Tersenyum.
V Keluar Dari Bilik Itu.
Junghwa Bangun Dari Katil Lalu Keluar Dari Bilik Itu.
Junghwa Menuruni Tangga.
YOU ARE READING
Isteri Simpanan Jeon Jungkook [S1-S2]
FantasyAppa Aku Nak Bayar Hutang Judi Tapi. Appa Tak Punya Duit Untuk Bayar Hutang Itu Dan Akhirnya. Appa Aku Jual Aku Dekat Seseorang Pemuda Yang Kaya Dan Aku Kawin Dengan Seseorang Pemuda Itu Dan Aku Dijadikan Isteri Simpanan Dia Apabila Dia Dapat T...