الفصل الرابع

20.6K 487 19
                                    

نيره وهى بتقرب منهم:"أنا ماكنتش متوقعه إن بعد غياب السنين دى كلها أشوفكم هنا فى إسكندريه."

أدهم وهو بيقوم من مكانه وبيسلم عليها:"ياااه بجد،كانت أيام جميله، أخبارك إيه؟"

نيره:"أنا كويسه جدا،إنت إحلويت كده ليه؟ أنا كده هندم إنى ضيعتك من إيدى."

أدهم بتردد وهو بيبص على آيه إللى بتشيط من كلامها:"إحم إحم ، ده بس من زوقك شكرا."

يحيى بإبتسامه وهو بيسلم عليها:"فينك يا بنتى؟، إختفيتى ونستينا لا بتسألى ولا حتى بنسمع أخبار عنك."

نيره بغرور:"أنا كده دايما ، بس ماتقلقوش أنا خلاص إستقريت."

عمر وهو بيقوم من مكانها وهو بيقاطع كلامهم:"إحم إحم، مش تعرفونا."

نيره:"إستنوا كده قبل ماتعرفونى أنا هستنتج من نفسى، * بتشاور على عمر* إنت شعرك لونه بنى وعيونك عسلى يبقى إنت عمر صح؟"

عمر بإبتسامه وهو بيسلم عليها:"أكيد،إتشرفت بيكى."

نيره:"الشرف ليا، *بتشاور على بهاء*وإنت شعرك أسود وعيونك لونها بنى يبقى إنت بهاء طبعا."

بهاء وهو بيسلم عليها:"أهلا وسهلا إنتى بقا نيره إللى يحيى كان دايما بيحكى عنها."

نيره بكسوف:"إيه ده بجد! هو كان بيتكلم عنى."

سلمى بضيق وبصوت مسموع:"لا والله!."

نيره بإستفسار:"هو حضرتك مين؟"

سلمى بضيق وهى قاعده فى مكانها:"أنا....."

نيره وهى بتقاطعها:"إستنى كده، أنا أكيد عارفاكى إنتى أخت أدهم صح؟"

سلمى بضيق:"أه صح ، ومرات يحيى برده."

نيره بفرحه:"إيه ده يا يحيى إنت إتجوزت!."

سلمى وهى بتجز على أسنانها:"وخلف كمان يا حبيبتى."

نيره بحزن ليحيى:"يعنى إتجوزت أخت أدهم ومعرفتش تظبط حوارنا أنا وأدهم يا بكاش، مش مشكله أدام الظروف جمعتنا تانى أكيد ليا فرصه معاه."

أدهم بتوتر زائد عن حده وهو بيبص لآيه:"فى هنا أطفال عيب الكلام ده دلوقتى."

نيره بتنهيده:" آسفه، ماخدتش بالى."

أروى وهى بتقوم تسلم عليها:"إزيك؟"

نيره بإبتسامه:"إنتى بقا أروى الشقراء أم عيون خضراء زى عيون يحيى."

أروى بإبتسامه:"برافو عليكى."

نيره بإستفسار وهى بتبص على آيه:"مين بقا القمر إللى قاعده هناك دى؟"

أدهم:"دى تبقى..."

آيه بضيق وهى بتقوم من مكانها وبتقطع كلامه:"عن إذنكم أنا هروح الحمام."

أنا لك .. ولكن! الجزء الثالث (تحت التعديل الجذري)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن