آيه بعدم إستيعاب:"إزاى؟ "
أدهم:"هحكيلك."
فلاش باك:
كان واقف وساند ضهره على باب أوضتها وبيتفرج عليا بهيام وهى نايمه لفتره طويله لحد ماقرر يقرب منها.. راح نام جمبها على السرير وأخدها فى حضنه..
أدهم بهيام وهو بيشم ريحتها:"وحشتينى جدا ، وحشنى كل حاجه فيكى غبائك وطيبتك وهبلك ورخامتك ، وحشنى وجودك معايا ، كان واحشنى حضنك جدا ، لما طلبتى منى إنى أحضنك يومها أنا ماكنتش مصدق نفسى لإنى كنت بحاول على قد ما أقدر أمنع نفسى من إنى أخدك فى حضنى لما شوفتك بعد غياب سنه، السنه إللى عدت دى أخدت سنين كتير من صحتى بس كله يهون عشانك ، أنا فى غيابك كنت ميت وجودك كان أمان بالنسبالى وأنا ماصدقت لقيت الأمان ده من تانى ، مهما كانت مين إللى كانت معاها سلسلتك فالله يرحمها أكيد كان أهلها بيدوروا عليها هى كمان ، أنا بحبك جدا وهفضل أحبك طول عمرى يا أم مازن وليليان ، أنا آسف بجد إنى خبيت عنك موضوع زى ده ، بس الأهم دلوقتى من ده كله إنك فى حضنى ومعايا فى بيت واحد من تانى ، أوعدك إنى عمرى ماهسيبك ولا أبعد عنك تانى ، أنا دايما بحمد ربنا إنه رزقنى بيكى وكتبنا لبعض لإن مهما حصل دايما بنرجع لبعض وعلاقتنا بتبقى أقوى من الأول، ضحكتك بقا هى إللى مصبرانى على غبائك ودبشك إللى بتقوليه من غير قصد ده أنا لما بشوفها صدقينى بنسى كل حاجه."
سرح فى جمالها وهى نايمه ولسه كان هيقوم من مكانه...
أدهم:"اه صح ، نسيت أقولك."
قرب منها وطبع قُبله رقيقه على شفايفها..
أدهم بهيام:"راجعتكى إلى عصمتى يا زوجتى وملكة قلبى."
باس راسها وبعدها خرج من أوضتها...
نهاية الفلاش باك،،
آيه بصدمه:"كل ده حصل وأنا نايمه؟"
أدهم بتنهيده:"أعمل إيه بقا إنتى نومك تقيل جدا."
آيه بضيق:"كان لازم تصحينى كنت عاوزه أسمعها."
أدهم بغمزه:"ومضايقه نفسك ليه؟ ، هسمعهالك أهوه."
آيه بضيق:"لا مانت...."
قطع كلامها قُبلته لها وبعد فتره بسيطه بعد عنها...
أدهم بهيام:" أنا هقولهالك من تانى ، راجعتكى إلى عصمتى يا زوجتى وملكة قلبى."
وبعدها كمل قبلته لها ودابوا هما الإتنين فى بحر العشق...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فى بيت سهير:
دخلوا هما الإتنين البيت ، شافتهم وبدأت تتكلم...
سهير بإستفسار:"راجعين متأخر كده ليه إنت وهى؟"
عمر بغمزه:"على ما العزومه خلصت يا سوسو."
أنت تقرأ
أنا لك .. ولكن! الجزء الثالث (تحت التعديل الجذري)
Romantizmلقد قلنا من قبل أن البدايه من جديد كانت أصعب مما تبدوا عليه ، ولكن إذا كانت البدايه من جديد مستحيلة لأنها حياة بدون روح ، يجب عليك تقبل الواقع والصبر لأن الصبر مفتاح الفرج ، هناك من سيذهب وهناك من سيأتى فهل ستكون هناك حرباً أم لا؟ ، إذا تم إستبدالك...