الفصل التاسع والثلاثون

17.8K 455 4
                                    

أدهم بصدمه:"نعم؟ حضرتك بتقول إيه؟"

سليم:"زى ماسمعت ، مطلوب فورا القبض على بهاء محجوب."

أدهم بعدم إستيعاب:"إزاى؟ مستحيل بهاء يعمل كده ، ماينفعش أقبض عليه ، ماينفعش!"

سليم بتنهيده:"أنا عارف إنه صاحبك ، بس آسف دى الأوامر من الجهه العليا ولازم تتنفذ ، ودى مهمتك يا أدهم ، فى خلال 24 ساعه عاوز ألاقيه فى السجن."

قفل من غير مايستنى منه رد...كان واقف مصدوم فى مكانه ومش مستوعب إللى سليم قاله لحد ماقطع لحظته صوتها...

آيه بعدم إستيعاب:"ماله بهاء؟ وتقبض عليه ليه يا أدهم؟ يعنى إيه تقبض عليه دى أصلا؟! هو أنت ظابط؟"

مردش عليها وخرج من البيت وهى خرجت وراه...

آيه وهى بتمسكه من دراعه:"يا أدهم رد عليا ، إيه إللى بيحصل في إيه؟ ومش هناخد مازن وليليان معانا؟"

أدهم بعدم إستيعاب وهو بيبصلها:"خليكى هنا مع ماما النهارده."

سابها واقفه فى مكانها و ركب العربيه... قررت إنها توقف تاكسى وتمشى وراه...وبعد فتره بسيطه وصل لقصر المحجوب ، ودخل على مكتب يحيى من غير مايخبط...

يحيى بعدم إستيعاب:"أدهم! إنت بتعمل إيه هنا فى الوقت ده؟ فى حاجه ولا إيه؟"

أدهم بإستفسار:"بهاء فين؟"

يحيى:"بهاء فى روما من أسبوعين ، خير فى حاجه ولا إيه؟"

كان لسه هيتكلم قطع كلامه دخولها...

آيه بقلق:"فى إيه يا أدهم قلقتنى؟"

أدهم بضيق:"إيه إللى جايبك هنا.":

آيه:"يا أدهم أنا قلقت و.."

أدهم بعصبيه وهو بيقاطعها:"بس خلاص ، حسابنا فى البيت لما نروح."

أدهم بعصبيه وهو بيبص ليحيى:"فين أخوك يايحيى؟"

يحيى:"إهدى يا أدهم ، إيه إللى معصبك هو بهاء عمل حاجه؟"

أدهم بضيق وهو معقد حواجبه:"بهاء مطلوب القبض عليه ولازم أسلمه فورا."

يحيى كان واقف مصدوم من كلامه لحد ماقطع لحظته صوتها...

أروى بصدمه:"إنت بتقول إيه؟"

أدهم بعصبيه:"جوزك فين؟"

يحيى بعصبيه:"ماتعليش صوتك عليها."

أدهم بضيق:"اه وماله ، فين المجرم إللى مطلوب القبض عليه بقا؟"

عمر بعصبيه وهو بيدخل المكتب:"أخويا مش مجرم ، إنت إتجننت يا أدهم؟ إزاى تقول على بهاء كده؟"

أدهم بتريقه:"مش حابب أفاجئكم وأقولكم إن اخوكم تاجر مخدرات يعنى مجرم خطير ، ولازم يتحبس فورا."

أنا لك .. ولكن! الجزء الثالث (تحت التعديل الجذري)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن