الفصل الثانى

23.8K 538 10
                                    

أدهم بضيق:"إنتى بتقولى إيه أقصر إيه دى إللى عاوزه تروحيها، لا طبعا مش موافق."

آيه:"عشان خاطرى يا أدهم عاوزه أروحها."

أدهم:"إهدى كده ياحبيبتى ، إنتى أكيد تعبانه."

آيه بحزن:"لا مش تعبانه ، أنا عاوزه أروحها."

أدهم بنفاذ صبر:"ياختاااااااااى،ماينفعش."

آيه بضيق:"هينفع هنسافر بالطياره ،نفسى تحققلى أمنيتى بجد."

أدهم:"ياحبيبتى مش هينفع، خليها طيب بعد الولاده وأنا هلففك مصر كلها."

آيه بضيق:"لا أنا عاوزه أروح الأقصر بعد سفرية إسكندريه."

أدهم بضيق:"إنتى بتفهمى منين، السفر غلط عليكى جدا."

آيه وهى رافعه حاجبها:"لا معلش،هنسافر يعنى هنسافر."

أدهم بعصبيه مكتومه:"إنتى بتمشى كلامك عليا؟"

آيه بدلع وهى بتحاول تتحكم فى الموقف:"لا يا حبيبى ماقدرش ، بس عشان خاطرى نفسى أروح هناك،حلم عمرى أروحها معاك."

أدهم بتنهيده:"يا حبيبتى إحنا هنبقى مع بعض علطول يعنى هنروح فى أى وقت."

آيه بدموع محبوسه فى عيونها:"ممكن يا أدهم عشان خاطرى تنفذ طلبى ده من غير مناقشه ، نفسى أقضى معاك جو عائلى أنا وإنت ومازن."

أدهم بإستفسار وهو ملاحظ دموعها إللى بدأت تنزل:"مالك يا حبيبتى هو إنتى فيكى حاجه؟"

آيه بحزن مع دموع:"ممكن يا أدهم تحققلى أخر طلب؟"

أدهم وهو معقد حواجبه:"آخر طلب!!."

آيه:"أقصد آخر طلب ليا وأنا حامل يعنى."

أدهم بتنهيده:"متأكده إن ده آخر طلب؟"

آيه بإبتسامه:"صدقنى ده آخر طلب."

أدهم بإبتسامه:"ماشى،أنا موافق."

آيه بفرحه:"حلو جدا هنبقى نحجز تذاكر الطياره وإحنا فى إسكندريه،وهناك قبل مانرجع القاهره بأسبوع هنحجز تذاكر القطر."

أدهم بصدمه:"قطر إيه؟!"

آيه بتوتر:"هو أنا ماقلتلكش؟"

أدهم بضيق:"لا ماقلتليش."

آيه:"إحم إحم ، إحنا هنرجع من الأقصر بقطر، وعشان خاطرى قبل ماتقول أى كلمه صدقنى مش هيحصل حاجه ولسه فاضل شهرين على الولاده أساسا لسه بدرى يعنى ، أكيد مش هولد دلوقتى."

أدهم بتنهيده وهو بيقفل الأغانى:"ماشى يا آيه، عاوزه حاجه تانيه قبل ما أنام؟"

آيه بإستغراب:"إيه ده! إنت هتنام؟"

أدهم وهو بيجز على أسنانه:"اه طبعا لازم أنام عشان أصحى بدرى وأجهز الشنط ونسافر على إسكندريه."

أنا لك .. ولكن! الجزء الثالث (تحت التعديل الجذري)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن