الفصل الرابع والثلاثون

16.9K 444 1
                                    

كانت ماشيه رايحه جايه فى البيت...

آيه بضيق لنفسها:"الوقت إتأخر جدا ، ياترى روحتوا فين يا أدهم؟"

فضلت قاعده شويه وبعدها قامت وراحت الحمام إللى فى الدور الأرضى...

آيه بضيق:"ماشى يا أدهم إما وريتك."

راحت نحية البانيو وفتحت الحنفيه على الآخر وفضت كذا كيس لمسحوق غسيل فى البانيو وقفلت الباب وخرجت..

آيه بتنهيده لنفسها:"حاجه قصاد حاجه ، الحمام قصاد إنك صممت تخلينى أفضل قاعده هنا ، إنت إللى جبته لنفسك."

وبعدها دخلت على المطبخ...بعد فتره بسيطه دخل البيت ولقى هدوء غريب...

أدهم بإستغراب:"مستحيل تكون نامت ، أكيد بتاكل."

كان مقرب نحية المطبخ بس إتفاجئ بمايه خارج من تحت عقب باب الحمام...راح فتح الباب وإتفاجئ بالصدمه ، الحمام كله مليان فقاقيع مسحوق الغسيل وحنفية البانيو مفتوحه... حاول يدخل بهدوء عشان يقفل الحنفيه ، وكانت المفاجأه...

أدهم بألم وبصوت مسموع بعد ما أتزحلق:"ضهرى !!!!"

سمعت صوته وهى فى المطبخ وراحت على الحمام بسرعه..

آيه بصدمه وهى واقفه عند الباب:"أدهم!"

أدهم بضيق:"إنتى عملتى إيه يا متخلفه؟"

آيه بخوف:"انا كنت أقصد أبوظلك الحمام ، بس ماكنتش أعرف إنك هتتزحلق."

أدهم بعصبيه مكتومه وهو بيحاول يقوم:" أنا قلت مليون مره إنك غبيه ماحدش صدقنى."

آيه بضيق:"يا سلام يعنى عاوزنى أسيبك كده عادى، ده جزائك أصلا عشان سبتنى قاعده هنا لوحدى وبعدين إنت روحت معاها فين؟ وإتأخرت كده ليه؟"

أدهم بضيق:"آيه إتلمى، عيب تشكى فيا حتى لو مافيش بينى وبينك أى حاجه وعيب تشكى فى صاحبتك إللى إئتمنتك على بيتها وأسرارها وحياتها."

آيه:"انا ماقصدش...."

أدهم بعصبيه وهو بيقاطعها:"كل مره بتقولى ماقصدش وبرده بتغلطى ، أنا تعبت منك، إمشى من وشى"

آيه بحزن وهى بتدخل الحمام:"طب هساعدك بس عشان إنت مش عارف تقوم بسبب ضهرك و...."

كانت لسه هتتحرك نحيته إتزحلقت هى كمان...

آيه بوجع:" ااااه ضهرى."

أدهم بضحكه مكتومه:"من أعمالكم."

آيه بضيق:"إنت شمتان فيا؟"

أدهم:"اه شمتان فيكى."

آيه بحزن:"طب هنعمل إيه دلوقتى هنقوم إزاى؟"

أدهم:"عندى فكره."

آيه بإستفسار:"إيه هى؟"

أدهم:"هاتى إيدك عشان نسند بعض وإحنا بنقوم."

أنا لك .. ولكن! الجزء الثالث (تحت التعديل الجذري)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن