Hey allemaal! Ik heb ondertussen 23 hoofdstukken gepubliceerd, en ik ben daarin heel erg ontwikkeld, ook ben ik erachter gekomen dat ik niet tevreden ben met de eerste hoofdstukken, en dat die binnenkort dus opnieuw geschreven zullen worden, dus probeer aub even door de eerste paar hoofdstukken heen te komen, het gaat beter worden🙈 verder wens ik jullie veel plezier met lezen😘
"Je eerste dag op de universiteit, wat word je toch groot! Ik ben zo trots op je Rose." Zegt mijn moeder enthousiast. Ik neem snel de laatste hap van mijn boterham en spring gelijk op van mijn stoel. "Ja mam, dat heb je al 6 keer gezegd het afgelopen half uur." Mompel ik nog half kauwend en daarna ren ik met twee treden tegelijk de trap op. Ik pak snel mijn tas en stop mijn boeken en oortjes erin. Als ik langs de spiegel aan de muur loop blijf ik even staan. Mijn zwarte sneakers matchen goed met de zwarte leren broek die ik aanheb, en ook mijn crop-top valt goed samen met het gitzwarte gekrulde haar wat langs mijn armen danst. Ik trek snel het bikerjasje van mijn stoel en ren naar beneden, waar mijn moeder me al bij de deuropening op staat te wachten.
Zodra ik in de auto zit, zet ik de radio aan. Het is een uur rijden vanaf mijn huis naar de universiteit, maar mijn moeder wilde me perse brengen op de eerste dag. "Tot hoe laat zit je vandaag?" Vraagt ze. "Tot 3, het is alleen nog maar introductie dag vandaag." Antwoord ik. "Oke, dan ben ik hier om kwart over 2 voor als het inloopt, ja?" Ze probeert weer alles tot in de puntjes uit te stippelen, zoals altijd... "Mam, je doet het weer, kom maar gewoon om 3 uur. Als het inloopt ga ik nog wel even de stad in met Donna." Zeg ik een beetje geïrriteerd. Het enige wat ik terug krijg is een zucht en de rest van weg blijft het stil, met alleen de radio op de achtergrond.
"We zijn er lieverd!" Mijn moeder rijdt op een grote parkeerplaats af. Het staat vol met auto's. Ik scan snel de mensen waar we voorbij rijden. "Daar mam! Donna is er al." Zeg ik enthousiast en ik wijs richting mijn beste vriendin. Haar bruine haren vallen in een slag langs haar schouders, door naar haar rug. Ze ziet er goed uit in de blauwe skinny jeans met het blouseje erop. Mijn moeder parkeert de auto naast die van Karen, de moeder van Donna. Zodra de motor stopt spring ik uit de auto en omhels ik mijn beste vriendin. "Omg hey, was jouw ochtend ook zo stressvol?" Fluistert ze in mijn oor. In leun een stukje naar achter en kijk Donna aan. "Oh hou op hoor, ik denk dat ze wel dertig keer heeft gevraagd of ik echt wel alles heb." Giechel ik, mijn ogen wijzen naar mijn moeder en Donna schiet in de lach.
"Rose, je moet nu echt naar binnen hoor, het begint al over 10 minuten!" Roept mijn moeder. Ik laat Donna los en loop naar de auto om mijn tas te pakken. Ik geef mijn moeder een knuffel en loop dan samen met Donna richting de ingang van het gebouw. Bij de ingang van de universiteit staan wat groepen met vrienden.
De deur staat al open en er staan een aantal mensen om ons te ontvangen. "Welkom dames! Jullie kunnen doorlopen naar de grote aula." Zegt een oude man. Ik glimlach even en loop daarna door. Donna en ik gaan aan een grote grijze tafel zitten. Na een kwartier stapt een kleine vrouw het podium op en begint te praten.
"Jeetje, kijk die rok die ze aanheeft!" Giechelt Donna en ik schiet in de lach. "Ziet er niet uit!" Lach ik. De vrouw in de blauw met gele bloemetjes rok werpt ons een geïrriteerde blik toe en ik hou snel mijn hand voor mijn mond. De vrouw richt zich weer op de studenten en gaat verder met haar verhaal. "Goede eerste indruk weer." Fluister ik met een grote glimlach op mijn gezicht.
"Bedankt allemaal voor het luisteren. Ik wens jullie een fijn weekend en zie jullie maandag weer, dan beginnen de eerste lessen." Zegt de vrouw. Donna en ik staan op en lopen richting de uitgang. "Het is pas 2 uur, en ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ze hier om 3 uur moest zijn." Zeg ik. "We kunnen even wat gaan drinken in de stad?" Stelt Donna voor. "Is goed, dan kunnen we gelijk plannen maken voor vanavond!" Zeg ik vrolijk.
Samen steken we de weg over, de grote stad in. Op de hoek van de straat zit een klein cafeetje. "Zullen we hier gaan zitten?" Stel ik voor. Donna knikt en we gaan aan een tweepersoons tafel in de zon zitten. De ober komt vrijwel direct naar ons toe en ik bestel een cola. "Holy shit, zag je zijn ogen?" Fluistert Donna zodra de ober wegloopt om onze drankjes te halen. "Gaan we nu al beginnen, we zijn nog niet eens begonnen op deze school!" Giechel ik. Donna schiet in de lach.
"Zullen we vanavond uit gaan? Ik heb wel zin in een feestje!" Zeg ik. "Uhh jij altijd," Zegt Donna. "Maar ik heb ook wel zin in feestje dus let's go!" Voegt ze eraan toe. Donna pakt een pakje Marlboro uit haar zak en steekt een sigaret op. Ik voel in mijn tas naar mijn pakje sigaretten. "Shit, ik ben ze vergeten denk ik." Donna weet meteen waar ik het over heb en geeft me haar pakje met de aansteker. "Thanks." Zeg ik terwijl ik een sigaret uit het pakje trek.
"En? Hoe was het?" Vraagt mijn moeder vrolijk zodra ik in de auto stap. "Ja wel prima hoor. Ik heb al best wat leuke mensen gezien. We zijn na het introductie verhaal nog even wat gaan drinken in de stad." Vertel ik. "Fijn dat het leuk was! Je maakt vanzelf wel vrienden als je lessen eenmaal zijn begonnen." Mijn moeder glimlacht naar me en start de auto. Als we voorbij de auto van Karen en Donna rijden zwaai ik nog even.
De autorit duurt lang, maar de muziek op de achtergrond maakt het een stuk minder saai. Wanneer Lemon tree begint af te spelen op de radio kijken mijn moeder en ik elkaar aan en ik zie de plezier in haar ogen. Ze begint heel hard te zingen en ik schiet in de lach. "I wonder how, I wonder why, yesterday you told me 'bout the blue blue sky!" Zingen we samen mee. De momenten waarop mijn moeder niet zo gestresst is zijn zo fijn.
Mijn moeder doet de voordeur open en zet haar hakken netjes in de schoenenkast. Ik trap mijn sneakers uit en loop naar de keuken. Ik pak een glas en vul het met water. Met het glas water een een zak chips loop ik richting de trap. "Oh, ik eet niet thuis vanavond mam, ik ga uit met Donna." Roep ik naar mijn moeder voor ik naar boven loop. "Is goed, dan kook ik alleen voor je vader en mij." Hoor ik uit de woonkamer komen.
Als ik mijn kamer binnenloop gooi ik mijn tas op de grond. Ik ga op bed liggen en en stuur een appje naar Donna. *7 uur Charley's?* Meteen krijg ik een appje terug: *Deal, zie je dan x* Ik besluit nog even een powernap te houden voordat ik me ga verkleden. Al snel vallen mijn ogen dicht en doezel ik in slaap.
Hoii! Dit is mijn eerste boek! Ik ben echt super enthousiast en zou heel graag jullie mening over het eerste hoofdstuk willen horen! Tips of vragen zijn natuurlijk ook altijd welkom, ik lees alle reacties en berichtjes! Laat dus even weten wat jullie hiervan vonden, en vergeet niet te stemmen🤩😘 have fun met lezen!
JE LEEST
The day we met - on hold
RomanceLiefde op het eerste gezicht is niet voor dit koppel gemaakt, maar wat er niet is kan nog komen... toch? Hoii! Dit is het eerste boek wat ik schrijf, en als ik nu terug kijk maar de eerste 3 à 4 delen vind ik het zelf echt slecht, dus mocht je niet...