•15•

287 11 0
                                    

Ik loop met mijn moeder door de supermarkt. Het is bizar druk en alle mensen werken op mijn zenuwen. Ik trek een grote zak borrelnootjes uit de schappen, gevolgd door mijn moeder, die hetzelfde doet.

"1 zak is te weinig hoor, dan kan iedereen 3 nootjes eten." zegt ze terwijl ze snel doorloopt richting de chips. "Ja dat is waar. Wil je twee zakken naturel en twee zakken paprika pakken mam?" Mijn moeder knikt en haalt de zakken uit de schappen terwijl ik me omdraai en een aantal flessen frisdrank pak. Onze kar is al goed gevuld. Het enige wat nog ontbreekt is de alcohol. Ik heb vanmorgen nog ruzie met mijn moeder gehad, omdat ze eigenlijk niet wilde dat er alcohol kwam. Maar toen kwam mijn vader naar beneden en zei dat dat hoort op een 18e verjaardag, waardoor mijn moeder uiteindelijk instemde op het idee.

"Oke hebben we alles zo?" vraagt mijn moeder terwijl ze de flessen Bacardi op de lopende band richting de kassa zet. "Ja ik denk het wel, we hebben hapjes, en genoeg te drinken, dus ik denk dat het wel goed moet komen zo." Mijn moeder knikt en gaat verder met waar ze mee bezig was.

"Noaaah hey!" zeg ik enthousiast en ik sla mijn armen om zijn nek. "Chickyyy gefeliciteerd!" Noah is eerder gekomen om te helpen met het klaarmaken van het feest, net als Donna, die ik achter hem aan zie komen fietsen. "Thanks!" Ik laat Noah los en loop richting Donna, die ondertussen haar fiets heet neergezet in mijn garage. "Roosje! Vannacht aan de telefoon was natuurlijk niet officieel, dus bij deze: gefeliciteerd lieverd!" zegt ze vrolijk terwijl ze me een knuffel geeft. "Dankjewel!" Een glimlach verschijnt op mijn gezicht als ik de deur weer open duw en samen met Donna en Noah naar binnen loop.

"Hier staan de spullen die ik in huis wil hebben, qua slingers en ballonnen." Ik wijs naar de witte, kartonnen doos die voor de eettafel staat. "Zouden jullie daar misschien vast aan willen beginnen? Dan bestel ik pizza voor ons, en pak ik alle boodschappentassen uit." Noah knikt instemmend en loopt samen met Donna richting de doos. Ik pak mijn telefoon van de tafel en loop naar de keuken, terwijl ik pizza bestel. Voor Donna een pizza met salami, en voor Noah een kaaspizza. Ik hoef het na al die keren niet meer te vragen.

"Wow, ik wist niet dat je high kon worden van ballonnen blazen!" zegt Donna terwijl ze een hand tegen de muur zet. "Oh, wil jij de pomp anders even? Is wel zo aardig als ik er ook een paar blaas, vind je niet?" lacht Noah plagend. "Ben je serieus?! Je hebt al die tijd al een pomp? En ik maar blazen!" Ik luister het gesprek mee vanaf de grote tafel en doe mijn best om niet in de lach te schieten. Ik zet alle flessen drank en frisdrank in de grote bakken, die gevuld zijn met water en ijs. Ik schrik op van het geluid van de deurbel. "Je pizza is er Don, kun je effe bijkomen." Lach ik. Donna steekt haar tong naar me uit en Noah schiet in de lach. "Gelukkig geeft Rose nog wel om je." grinnikt hij. Donna tekkelt hem in zijn poging tot wegrennen en hij valt met een plof op de bank.

Het grote huis begint langzaam vol te stromen met al mijn vrienden. Zodra ik probeer met iemand in gesprek te raken gaat de deurbel weer. "Hey, gefeliciteerd Rose!" Jaden geeft me een knuffel en overhandigt me daarna een cadeaubon voor de spa. "Ah lekker! Dat wordt genieten! Thanks!" Ik leidt hem naar binnen en hij loopt richting Noah en Donna, die op de bank zitten te kletsen.

"Happy birthday chicky!" Emma, Caitlyn, Kylo, Ryan, Danny, Alice en Jay begroeten me vrolijk. Om de beurt feliciteren ze me, geven ze me een cadeautje, en lopen vervolgens naar binnen. Mijn blik valt op Mason, die achteraan staat. Onze blikken kruisen en hij glimlacht klein naar me. "Hey Jay! Kom binnen! Op die tafel staat alles wat je nodig hebt vanavond!" Ik wijs naar de tafel met drank. "Kijk, daar is over nagedacht!" Lacht hij.

"Hey, ik had niet verwacht dat je zou komen." Tot mijn grote verbazing geeft Mason me een snelle knuffel. "Nouja, je hebt me toch uitgenodigd? Of was dat niet voor mij bedoeld?" Zijn blik slaat op de grond. "Jawel, het was gewoon voor jullie allemaal!" "Oke nice, nou ik ga Jay en Kylo zoeken binnen. Gefeliciteerd." Hij duwt een klein doosje in mijn handen en loopt dan door naar binnen. Ik maak het kleine, donkerblauwe doosje open. Er zit een armbandje in. Een kleine glimlach verschijnt op mijn gezicht. Mijn ogen scannen alle mensen, en stoppen bij Mason, die duidelijk mijn reactie afwachtte. Ik gebaar 'dankjewel' naar hem en hij glimlacht.

Vrijwel iedereen die ik heb uitgenodigd is gekomen en mijn huiskamer en tuin zitten vol met vrienden. Ik voel een hand op mijn schouder en draai me snel om. "Hier." Noah duwt een red cup in mijn hand. "Thanks, wat is het?" vraag ik aan hem voor ik een slok neem. "Baco, dat kun je wel gebruiken denk ik, geniet een beetje van je feestje Rose! Je bent alleen maar bezig met hoe anderen het vinden. Ze hebben elkaar en een tafel vol alcohol, dat komt wel goed hoor." Een glimlach siert mijn lippen. "Je hebt gelijk, thanks." Ik loop achter hem aan naar de grote, beige bank in het midden van de kamer. Donna, Caitlyn en Emma zitten aan de ene kant van de bank, en Noah en Jaden aan de andere kant. Ik ga ertussen in zitten en luister geduldig af welk gesprek het leukst is. Ik besluit al snel dat ik me bij het gesprek van Donna, Caitlyn en Emma wil voegen.

"En toen hebben we gezoend!" zegt Caitlyn. "No way! Met wie?" zeg ik snel, aangezien ik midden in het gesprek aan ben komen waaien. "Met Danny." Haar wangen kleuren rood wanneer ze Danny's kant op kijkt. "Ahh zo leuk! Hebben jullie nu iets?" vraag ik. Emma grinnikt even. "Nou als je dit geen relatie noemt dan weet ik het ook niet meer hoor." zegt ze wanneer Danny onze kant op komt lopen en zijn handen op Caitlyn haar schouders laat rusten. "Nee het is nog niet officieel. We gaan volgende week op date." onderbreekt Caitlyn Emma. Danny beseft zich nu pas dat dit over hem en Caitlyn gaat. Zijn ogen worden groot en hij draait zich snel om, wanneer hij snel terug naar Ryan en Alice loopt. Ik schiet in de lach.

Naarmate de avond verstrijkt gaat de sfeer er steeds meet in zitten. Iedereen is opgestaan en danst in het ritme van de muziek. Ik ben ondertussen heel wat drankjes verder en laat mezelf leiden door de harde muziek die door de boxen klinkt. "Rose, hij kijkt al heel de tijd naar je." Donna wijst met haar ogen naar de andere kant van de kamer. Mijn ogen volgen die van haar en komen uit bij die van Mason. Hij draait snel zijn hoofd om en doet alsof hij in gesprek is met Jay en Kylo. Ik kijk Donna terug aan en haal mijn schouders op. "Hij mag me niet eens, ben überhaupt al verbaasd dat hij hier is." "Misschien mag hij je meer dan je denkt Rose, hij is hier niet voor niets." Daar zit misschien een kern van waarheid in. "Ik ga even plassen." zeg ik tegen Donna. Ze knikt en terwijl ik wegloop kijk ik nog één keer om naar Mason. Hij staat nog steeds met Kylo en Jay te praten.

POV MASON

Uit mijn ooghoek zie ik dat Rose weg loopt. Naar het toilet waarschijnlijk. Het schelle geluid van de deurbel klinkt boven de muziek uit. Wie komt er nou om half 3 's nachts nog naar een feestje? Donna loopt naar de deur, aangezien Rose er niet is. Zodra ze de deur open doet probeert ze hem meteen te sluiten. Een van de jongens die voor de deur staan steekt snel zijn voet tussen de deur, zodat hij niet dicht kan vallen. Donna draait zich snel om. "Noah!" roept ze. Verbaasd kijkt Noah om. Donna houdt de deur niet meer en hij zwaait open. Twee jongens van onze leeftijd komen binnen lopen. "Tyler, wat de fuck?!" roept Noah naar een van de jongens.

Rose komt om de hoek van de gang lopen. Zodra ze de twee jongens ziet blijft ze stijf staan. Haar ogen worden groot en vanaf de andere kant van de kamer kan ik zien dat ze in paniek is. Voorzichtig opent ze haar mond. "Tyler?!"

The day we met - on holdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu