Ik sta voor mijn kledingkast. Het jurkje dat ik nu aanheb vind ik toch niet leuk genoeg. Ik trek een zwart, kort jurkje aan met een lage v-hals en ik kijk in de spiegel. Deze staat een stuk beter dan de vorige. Ik heb nog een half uur voor mijn haar en make-up. Terwijl de krultang aan het verwarmen is probeer ik mijn eyeliner zo recht mogelijk te krijgen. Na het opdoen van wat mascara krul ik mijn haar in perfecte krullen en glimlach even naar mezelf in de spiegel. Ik pak snel mijn clutch van de grond en stop mijn telefoon en sleutels erin.
Ik ren zo snel van de trap af dat ik bijna val. "Ik slaap vanavond bij Don, tot morgen!" Roep ik naar mijn moeder, en voordat ze nee kan zeggen trek ik de deur achter me dicht.
Als ik aankom bij Charley's zit Donna al aan een tafeltje op het terras. Twee glazen rosé staan op tafel. "Hey Rose, je ziet er echt geweldig uit!" Zegt Donna wanneer ik tegenover haar ga zitten. Ze heeft een donkerblauw jurkje aan en haar haar is opgestoken. "Hey, thanks. I love de jurk die je aanhebt!" Antwoord ik haar. Ik steek een sigaret op terwijl ik wacht op mijn eten. Donna heeft al besteld, aangezien ik weer een kwartier te laat was.
"Waar bleef je nou eigenlijk?" Vraagt Donna. Ik schuif mijn benen onder de tafel vandaan en Donna kijkt naar mijn hakken. "Ik kon mijn hakken niet vinden, dus het duurde even." Zeg ik. Donna moet lachen, "Het is ook altijd wat met jou hé!" Zegt ze met grote glimlach. "Wat?!" Zeg ik, "Dit zijn de enige leuke hakken bij dit jurkje, en ik kon echt niet de deur uit met andere schoenen!" Ik duw mijn sigaret uit in de asbak en neem een flinke slok van mijn rosé.
Nadat we uitgegeten zijn lopen we richting het plein met discotheken. Ik zit nog vol van de spareribs. "Zullen we hierheen gaan?" Vraagt Donna. Ze wijst naar een club aan de overkant van de straat. Het is de eerste beste discotheek waar we langslopen. "Is goed, het ligt ook dicht bij het metrostation, dat is wel zo makkelijk voor vanavond." Antwoord ik. Donna knikt en we lopen naar de ingang. Donna is nu 4 maanden 18, maar ik ben pas over 1 maand jarig. Gelukkig kent Donna alle bewakers hier en ze hoeft alleen maar te knipogen en we worden al binnengelaten.
"Ik haal wel alvast twee wodka-energy, breng jij de jassen weg?" Vraag ik aan Donna. "Ja is goed, we meeten bij die paal in het midden, ja?" Ik glimlach naar haar en loop richting de bar. "Hey jongedame, wat mag het zijn?" Vraagt de barjongen. "Hey, twee wodka-energy alsjeblieft!" Probeer ik boven de muziek uit te roepen. De barjongen heeft het verstaan en haalt de drankjes. "Dat is 6 euro alsjeblieft." Zegt hij. "Gooi ze er maar bij mij op!" Hoor ik een bekende stem zeggen.
Ik draai me om en daar staat Noah, een van mijn beste vrienden. Ik ken hem al vanaf de basisschool. Hij is 3 maanden op reis geweest, maar hij zou toch pas morgen terug komen? "Omg Noah!" Gil ik bijna. Hij geeft me een knuffel. Het geeft zo'n verwarmend gevoel. "Surprise surprise! Mijn vlucht van morgen was gecanceld en als ik die van vanmorgen koos, hoefde ik niet te betalen!" Zegt hij blij. "Ah, ik ben zo blij om jou te zien!" Zeg ik, en hij verstevigt de grip. "Noah!" Roept Donna, die ondertussen ook aan komt lopen. "Hey Don!" Noah laat me los en hij heeft ook haar een knuffel. Met zijn drieën lopen we richting de hoek, waar Jaden, de beste vriend van Noah, staat samen met een aantal andere vrienden.
Mijn hoofd is licht van de alcohol en ik word meegesleept door de muziek. Vanuit mijn ooghoek zie ik Jaden aankomen lopen met een dienblad vol shotjes. "Jeetje, als ik er nog een neem komt het niet meer goed hoor denk ik." Giechelt Donna en ik schiet in de lach. "Wie gaat er mee roken?" Vraag ik nadat ik het shotje achterover heb gegooid. Donna steekt haar hand op en loopt achter me aan.
Eenmaal buiten ga ik op de grond zitten. Ik ben te wankel om heel de tijd te blijven staan. Na een paar trekjes van mijn sigaret en een paar keer diep ademhalen voel ik mijn hoofd alweer minder tollen. "Ik denk dat ik straks thuis echt out ga." Giechelt Donna. "Ik hou je haar wel vast boven de wc!" Lach ik. Donna schuift een stukje naar achteren zodat ze naast mij met haar rug tegen een muurtje kan zitten.
Er komen twee onbekende jongens bij ons zitten. Een van de jongens duwt een joint in mijn handen en ik neem er een diepe haal van. "Thanks." Zeg ik kort. "Geen probleem, komen jullie hier vaker?" Vraagt de andere jongen. Hij heeft een zwarte broek met een wit t-shirt aan. Zijn bruine ogen zijn bloed doorschoten van de alcohol en de wiet, maar het is heel aantrekkelijk. "Ehm ja, elke week ongeveer!" Lacht Donna. Ik pak de joint uit de hand van de andere jongen en neem er nog een haal van. "Gezellig, ik heb jullie nog nooit gezien." Zegt de jongen met het witte shirt. Ik voel zijn ogen langs mijn lichaam glijden. "Zul je beter moeten opletten volgende keer." Zeg ik, en ik bijt op mijn onderlip terwijl ik hem nog steeds aankijk. "Zozo, een dame met pit." Zegt de andere jongen terwijl hij me aankijkt met een vrolijk gezicht. Ik glimlach, haal mijn schouders op en trek mezelf aan het muurtje omhoog. Even begint alles te draaien, maar na een paar seconden word mijn zicht weer scherp. "Guys, genoeg gekletst, ik wil weer dansen." Zeg ik terwijl ik richting de ingang van de club loop. Donna en de twee jongens lopen achter me aan.
Ik geef Jaden en Noah een knuffel en loop richting het metrostation. Als ik achter me kijk zie ik Donna met de jongen van de joint zoenen. "Don, ik ga richting jouw huis, je ouders sliepen niet thuis toch?" Roep ik richting Donna. "Ja, we zijn alleen, ik zie je zo wel!" Roept ze terug. Ik draai me om en loop verder.
Opeens voel ik een hand op mijn schouder. Ik schrik en draai me om. Door mijn snelle beweging begint alles te draaien en ik val bijna op de grond. "Wow wow wow, voorzichtig, ik wilde je niet laten schrikken!" Het is de jongen van buiten, waar ik heel de avond mee gedanst heb. "Uhm, mijn reflexen werken niet helemaal meer denk ik." Giechel ik. "Kan gebeuren, hebben we allemaal weleens last van toch?" Lacht de jongen. Hij is echt heel knap, ik weet niet of het de alcohol is, maar zijn lippen voelen als twee magneten. "Ga je mee naar mijn kamer voor een afterparty?" Vraagt de jongen met een ondeugende blik in zijn ogen. "Ik mag niet mee naar huis met onbekenden." Antwoord ik uitdagend. "Hey, ik ben Jay. Nu weet je mijn naam, en je hebt heel de avond met me gedanst." Hij steekt zijn hand uit. Ik giechel en wikkel mijn hand in de zijne en loop met hem mee richting zijn huis.
JE LEEST
The day we met - on hold
RomanceLiefde op het eerste gezicht is niet voor dit koppel gemaakt, maar wat er niet is kan nog komen... toch? Hoii! Dit is het eerste boek wat ik schrijf, en als ik nu terug kijk maar de eerste 3 à 4 delen vind ik het zelf echt slecht, dus mocht je niet...