•5•

411 22 4
                                    

"En toen noemde hij me slet, en daarna ben ik vrijwel meteen weggegaan." Donna kijkt me met grote ogen aan. "Wat een klootzak zeg! Hoe durft hij!" zegt ze. "I know, ik wilde gelijk weg daar..." Ik pak mijn ondertussen opnieuw gevulde glas water van tafel en neem er een grote slok van. Donna knikt en werpt me een bemoedigende glimlach toe. "Okey, ander onderwerp." stel ik voor. Donna pakt haar telefoon van de tafel en begint de foto's van gisteravond te laten zien.

De helft van de foto's kan ik me niet eens meer herinneren. Er staan hele leuke tussen. Mijn favoriet is een groepsfoto van ons vieren. Jaden en Noah staan in het midden, en Donna en ik aan beiden kanten ernaast. "Wil je deze doorsturen?" vraag ik aan Donna. Ze knikt en appt hem meteen. Zodra ze een foto verder scrollt moet ik heel hard lachen. Donna struikelde over de voet van Jaden en er is een mooie actiefoto van haar val gemaakt. "OMG, stuur deze ook maar gelijk door!" Ik pak mijn buik vast van het lachen. "Uh nee, wie weet wat jij er allemaal weer mee gaat doen, ik ken je al iets langer dan vandaag!" lacht Donna. Ik geef haar een duw tegen haar schouder.

"Ik ga naar huis, me verkleden, ik heb straks in de sportschool afgesproken met Noah en Jaden." Ik sta op van de bank en loop richting de voordeur, waar ik mijn hakken aandoe. "Have fun!" roept Donna. Ik draai me om en zwaai even naar haar. Wanneer ik de deur open doe en naar buiten loop kom ik Donna's ouders tegen op de stoep. "Hey lieverd, heb je lekker geslapen?" vraagt Karen. "Hey! Ja hoor, net zo lekker als altijd!" lieg ik. Ik probeer mezelf niet te verlullen en kap het gesprek een beetje af om snel weg te kunnen gaan: "Sorry, maar ik heb straks een afspraak..." "Oh tuurlijk lieverd, wij houden je niet op hoor!" Karen en Wim glimlachen even naar me en ik loop snel door.

Een koud briesje woelt door mijn haren en ik adem de verse lucht in terwijl het zonnetje op mijn gezicht staat. Wanneer ik door de kleine winkelstraat loop stop ik even bij de Starbucks. Ik loop even snel naar binnen om een frappucino te halen.

Met de nog halfvolle koffie in mijn ene hand zoek ik onhandig naar mijn sleutels. Net als ik ze uit mijn clutch probeer te halen glijdt de beker uit mijn hand en valt hij op de grond. "Fuck." Ik raap de beker op en pak de tuinslang die naast de voordeur aan de muur hangt. Nadat ik de tegels heb schoongespoeld loop ik mijn huis binnen. Mijn moeder zit aan de eettafel de krant te lezen. Ik geef haar en kus op de wang en ze glimlacht naar me.

"Heb je het leuk gehad?" vraagt ze. "Ja hoor, het was weer heel gezellig! Ik ga straks naar de sportschool met Noah en Jaden, maar ik eet gewoon thuis vanavond." "Is goed, gezellig!" antwoordt mijn moeder. Ik loop de keuken uit, de trap op naar mijn kamer. Het is half 2, dus ik moet op gaan schieten. Snel trek ik mijn sportkleding aan en loop weer naar beneden. Als ik langs de keuken loop zwaai ik nog even snel naar mijn moeder, en daarna loop ik richting de achtertuin om mijn scooter te pakken.

Ik loop de grote deur van de sportschool binnen en kijk even snel op mijn telefoon. Het is 3 minuten over 2, dus waarschijnlijk zijn Jaden en Noah er al. Als ik de hoek om loop, zie ik Noah staan. Hij stopt zijn jas in een van de kluisjes. Ik loop naar hem toe om mijn tas in het kluisje naast hem te leggen. "Hola." Noah draait zich om en een glimlach verschijnt op zijn gezicht. "Hey chickie, ben je er al klaar voor?" zegt hij. Ik prop mijn sporttas in het kluisje en verwissel mijn schoenen. "Ik altijd hoor! Waar is Jaden?" Noah komt naast me zitten en verwisselt ook zijn schoenen. "Die ging plassen, hij komt zo." antwoordt hij. Net op dat moment komt Jaden de wc uitlopen. "Yo!" zegt hij vrolijk. "Hay!" Nu we alle drie klaar zijn kunnen we gaan beginnen, en we lopen richting de apparaten.

Ik luister naar de muziek die door mijn oortjes klinkt terwijl ik op de loopband aan het joggen ben. Als ik mijn hoofd iets opricht zie ik mezelf lopen in de spiegel. Via de grote spiegel die heel de muur bedekt zie ik de deur achter me open gaan. Jay loopt de sportschool binnen. wat een toeval... Achter hem loopt nog een jongen. Mason. Shit, ik zit hier nu dus echt niet op te wachten. Ik zet mijn muziek wat harder in de hoop dat Jay niet tegen me komt praten. Het tegendeel wordt bewezen. Mason komt aanlopen en stapt op de loopband naast me.

Hij zet de loopband aan en begint rustig met joggen. Door de spiegel voel ik zijn ogen op mij gericht. Ik kijk naar rechts en werp hem een geïrriteerde blik toe. Hij grijnst en zet de band iets sneller. Ik rol met mijn ogen en zet ook mijn band een level hoger. Opschepper. Zijn ogen branden nog steeds op mijn lichaam. Ik verzamel wat kracht en begin nog sneller te rennen, wat blijkbaar als een trigger werkte, aangezien Mason hetzelfde doet. Via de spiegel zie ik zweetdruppels langs zijn voorhoofd naar beneden glijden. Ik grijs en zet mijn loopband nog een standje hoger, om hem te pesten. In het hoge tempo blijf ik doorlopen. Het is zwaar, maar ik ga niet degene zijn die eerder stopt. Mason krijgt het ook zwaar. "Fuck!" Hoor ik naast me. Ik draai mijn hoofd om en zie dat Mason zijn loopband uitzet met een geïrriteerde blik in zijn ogen. Ik zet ook mijn band uit. Hij kijkt me aan en ik haal grijzend mijn schouders op, waarna ik me omdraai en wegloop.

Heyy!! Ik heb nu 5 hoofdstukken gepubliceerd en ik zou heel graag willen weten wat jullie er tot nu toe van vinden, dus let me know!! En vergeet natuurlijk niet te stemmen😘

The day we met - on holdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu