H a i l e y
Jeg ser mig selv i spejlet, og får med det samme en sær lyst til at brække mig. At Amalia tog hjem, var måske lidt hårdere end jeg troede. Det har ihvertfald gjort et eller andet ved mig. Måske er det mine joggingbukser eller min XL hoodie. Det kunne også være min udtværede mascara fra igår aftes, eller mit døde blik. Til gengæld er mascaraen næsten røget af, så det ligner ikke jeg har grædt, men mere at jeg kun har sovet i 2 timer. Jeg fnyser af mig selv, og tager min skoletaske over skulderen. Jeg går ud af mit værelse, og ser min mor sidde og drikke sin sædvanlige morgen kaffe imens hun læser i sin bog.
,, tager du allerede afsted?" spørger hun nysgerrigt, da jeg går forbi hende. Jeg ser på klokken. 07:13. Det er måske lidt tidligt at gå. Jeg ryster på hovedet, og trækker en stol ud fra bordet. Jeg sætter mig med et bump, og laver en frustrerende lyd. ,, morgenmad? " spørger hun så. Jeg ryster igen på hovedet, og placere mine arme på bordet, så jeg kan begrave mit ansigt. ,, Er du ikke sulten? "
,, Nej, " svarer jeg kort, men det lyder mere som mumlen, fordi min mund er helt op af mit ærme.
,, okay, " puster hun, og vender tilbage til sin bog. Jeg stønner højt, og ser igen igen på klokken. 07:15. Hvorfor går tiden så langsomt?
utroligt nok vil jeg gerne hurtigst muligt i skole idag. Det er nok det eneste sted hvor jeg kan komme på andre tanker end Amalia. Og desuden, er det også der hvor Jack er. Men det er bare en lille detalje. Jeg ender med at skide på klokken, og bare begynde at gå til skolen.
Da jeg ankommer, er den somehow 07:51. Det tror jeg nu er fordi jeg tog et smut til bageren, fordi jeg hurtigt fortrød jeg ikke tog noget morgenmad. Jeg skal til at gå hen til mit skab, da hele footballholdet kommer i en samlet flok. Jacks footballhold. Og de kommer imod mig.
,, heyy pal! " jeg ser på en af dem, og har svært ved at skjule hvor meget jeg hader ord. Kald mig dude eller buddy istedet. Bare ikke pal. Jeg ser underligt på dem alle, og undrer mig inderligt over hvad de laver her. Ved mig. Og hvorfor er Jack der heller ik?
,, hvad laver i? " spørger jeg akavet. Det er ikke tit at hele footballholdet ( bortset fra Jack ) kommer hen og underholder en.
,, hvad mener du? "
,, hvad laver i her, ved mig? "
,, vi fejrer bare, "
,, fejrer hvad? "
,, At en af gutterne har fået dame, " jeg ser forvirret på dem alle, og kan ikke finde ud af hvad der er hvad. er jeg damen? og er Jack gutten? Eller er det en anden som har fået dame på, og de så bare går forbi mig?
,, uh, der kommer han jo, " og med et, er de alle som væk. Inden jeg når at tænke over hvorfor, hører jeg mit navn.
,, Hailey, hey, " jeg vender mig om, og ser på ham. På Jack.
,, Ja, " siger jeg uden grund. Jeg var virkelig faldet i staver, og det er åbenbart det første ord jeg tænker på.
,, ja hvad? " spørger han forvirret. Jeg trækker på skuldrene, fordi ærligt så ved jeg det ikke selv.
,, hey ehm.. " siger jeg hurtigt, og får Jacks opmærksomhed.
,, mhm? "
,, hvad gik det der ud på? " spørger jeg akavet. Jack griner.
,, hvad gik hvad ud på? " spørger han, som om jeg er dum.
,, hvad lavede dine venner her? "
,, åh gud, de mente det da de sagde de ville finde dig, " siger han træt. Nu er det mig som ser på ham, som om han er dum. ,, ligemeget, " indrømmer han. jeg nikker mistroisk, og krydser armene. Der kommer en lang pause, hvor der kun er stilhed. Indtil Jack afbryder den. ,, jeg tænkte på om du havde lyst til.. jeg ved ik. måske at komme til træningen idag? "
YOU ARE READING
Just a piece in a game
Teen FictionVi ønsker os vel allesammen en god start. Væk fra de gamle dage, som du ville ønske du kunne slette, fordi minderne sidder så dybt inde i dig. Men Haileys forsøg på at løbe fra fortiden, bliver kun forværret da Jack Wesley vælger at hun skal være ha...