H a i l e y
Normalt ville jeg være ligeglad med hvordan jeg så ud. Men ikke nu. Ikke idag. Jeg ser ned af mig selv og giver automatisk op. 1 time. 1 hel time har jeg brugt på at finde ud af hvilket tøj jeg skulle have på. Jeg tager noget mascara på, og allerede efter 2 sekunder har jeg tværet det ud fordi det kløede i mit øje. Jeg sukker, og prøver at tørre det væk. Da det ser nogenlunde ud, husker jeg på klokken. 19:43. Kampen starter klokken 20.
Men hvad er det så jeg skal? det er jo det store spørgsmål - som jeg tilfældigvis kan svare på. Jack skal til en football kamp - årets største - mod deres rivaler. Liberty Highschool. Indtil videre har Liberty vundet alle kampe de har spillet mod os, som så er 1 gang hvert år. Jeg ved at dagen idag er speciel for Jack, og at han vil gøre sit bedste for at vinde. Og derfor er min lille teori, at jeg måske vil få Jack til at vise sig lidt mere?.. Jeg ved det ikke, men det skader vel ikke at teste teorien af. Derfor er det nok en god ide at begynde at gå ned til skolen nu. Kampen foregår altid hos os, fordi vi har en af de største footballbaner i Illinois.
Jeg går ud og tager mine Vans slip on på, og tager den første jakke på jeg ser. Min mor er på arbejde af en eller anden grund. hun skulle vist tage over for en af hendes kollegaer. Men footballkampen er meget populær i vores by, så mon ikke hun bare ved lidt om det? hvis ikke må hun vel bare forstå at jeg ikke er 10 år mere, og hvis jeg er ude er det ikke 100% sikkert at nogle har kidnappet mig. Jeg skynder mig ud af døren med min telefon i hånden, og sætter i løb hen til skolen. Allerede 2 minutter udenfor - hvor alt er mørkt, og det kun er gade lamperne som lyser kvarteret op - kan jeg mærke jeg har taget det helt forkerte outfit på. Hullede bukser, t-shirt, en tynd jakke og vans. Det er maks 2 grader og solen er ikke fremme. I et kort øjeblik overvejer jeg at løbe tilbage og tage noget varmere på, men da jeg husker kampen starter om 6 minutter, opgiver jeg den tanke og løber videre mod skolen. Der er helt fyldt på stadionet da jeg ankommer, og jeg kæmper med at finde en ledig plads. Jeg er alene afsted, hvilket desværre er lidt akavet. Men jeg gør det for Jacks skyld. Desuden gør det ikke noget. Hvis jeg var sammen med nogen lige nu, havde de fået spat fordi jeg ville tale om Jack non-stop. Jeg tripper med fødderne, og de følgende 4 minutter føltes som evigheder i kulden. Jeg ånder ud i luften, og skaber en sky. Så koldt er det.
Pludselig starter en høj musik, og alle bliver stille. alt lys omkring bliver slukket, og det er kun spotlightet nede på banen der lyser op.
,, Velkommen til årets største footbalkamp: " lyder det i højtalerne, og de fleste jubler. Der bliver snakket lidt i højtalerne, indtil musikken bliver højere og stærkere, og det første hold bliver præsenteret ind på banen. Liberty highschool. Folk på den ene side af tribunen - hvor jeg sidder, buh'er, imens på den anden side, hvor dem fra Liberty sidder, bliver der jublet og heppet. Da vores hold bliver præsenteret ind på banen, rejser alle sig op og skriger. Inklusiv mig. jeg spotter hurtigt Jack eftersom jeg har lært hvilket nummer han er. Nummer 7. Kampen bliver sat igang, og stemningen er fantastisk. Bortset fra at mine læber blevet blå, og en familie der sidder ved siden af mig har spurgt om jeg er okay. Jeg kan ikke mærke min krop. Liberty Highschool har 3 mål, hvorimod vi har 0. Den første pause kommer, og de fleste rejser sig for at hente nogle popcorn eller noget sodavand. jeg ville gerne have noget varmt. Som kakao eller Te. Men jeg kan ikke engang rejse mig, så der har vi et lille problem. Det er også lidt svært at se der hvor jeg sidder - nok mest fordi jeg sidder på 13.. række. Men alle de små ting gør mig alligevel irriteret. Som om jeg har et hårdt liv, selvom det ikke er så slemt. Det er bare alle de små ting, såsom at jeg ikke kan mærke mig selv, at jeg har en lorte plads, at vi nok taber den her kamp, og at jeg ikke engang har energi eller lyst til at se Jack. Det eneste jeg har lyst til - og ikke mindst brug for, er varme og netflix.
YOU ARE READING
Just a piece in a game
Teen FictionVi ønsker os vel allesammen en god start. Væk fra de gamle dage, som du ville ønske du kunne slette, fordi minderne sidder så dybt inde i dig. Men Haileys forsøg på at løbe fra fortiden, bliver kun forværret da Jack Wesley vælger at hun skal være ha...