:: 47. Parken og forfærdelig psykolog ::

256 9 3
                                    

H a i l e y

Jeg ved ærligt ikke hvad der sker. Jeg føler mit liv er blevet endnu mere rodet end før, hvilket det næppe er. Men alligevel føler jeg at jeg gør hvad jeg kan. Altså i det mindste er jeg ikke blevet alkoholiker der tager stoffer. Jeg er bare blevet forvirret. Jeg ser rundt omkring, og observere alle der går forbi mig. Der sidder en ældre dame i den anden ende af bænken og kigger rundt. Vi får øjenkontakt, og smiler automatisk til hinanden. Det her er akavet.

Mig og Jack har aftalt at mødes her ved parken efter skole klokken 17:00. Den er 17:06 nu. Jeg tripper med min ene fod, og overvejer om jeg burde gå. Jeg er rimelig sikker på at han ikke prøver at snyde mig. Vi fik ryddet bod med alt det omkring pigen og om han havde været ' utro '. I sidste ende valgte jeg at tro på det, fordi alle prøvede at få mig til at forstå det var et rygte - og de alle virkede oprigtige. Hvorfor få 5+ personer til at komme hen og prøve at overbevise mig om han ikke snød?

,, venter du på nogen? " jeg ser overrasket hen på den ældre dame, der blot sidder med krydsede ben og smiler. Jeg nikker og rømmer mig. 

,, Ja, en- ehm. Min ven, " siger jeg. Jeg ved de fleste ældre mennesker er meget imod unge forhold og alt det bullshit. 

,, er det en dreng? " spørger hun spændt. Sjovt hvordan hun virker så interesseret. endnu en gang nikker jeg. 

,, Ja. " siger jeg og husker på hvor meget forsinket han er. Jeg ser på klokken. 17:11. ,, han skulle faktisk have været her for 11 minutter siden, " tilføjer jeg, og det er tydeligt mit humør er skiftet. Damens ansigt udskiftes med et bekymret og medfølende et. 

,, er der problemer? " er hun spåkone? 

,, ja, vi har vel en meget kompliceret fortid, " 

,, vil du dele den? "

,, det er meget forvirrende, " undskylder jeg.

,, selvom jeg er gammel kan jeg nok følge med, " siger hun med et smil. Jeg nikker, og prøver at gøre det her kort og hurtigt. Hun behøver ikke alle detaljer. Desuden har jeg intet bedre at tage mig til.

,, altså.. han brugte mig i et spil, hvor han skulle " forelske " sig i en tilfældig pige i 2 måneder, og efter de 2 måneder skulle han dumpe hende uden noget. Bagefter ville han få penge fra hans venner, " damen ser forskrækket ud.

,, unge nu om dage... " siger hun skuffet. Den havde jeg set komme. ,, hvorfor er du så stadig sammen med ham? drop ham og giv en lussing med på vejen, "

,, jeg har vist nok allerede givet ham en lussing, " griner jeg. ,, det er ved at være nogle måneder siden nu, og efterhånden har der været mange skænderier. Men han lovede mig- "

,, Hailey! " råber Jack og kommer spurtende hen til os. ,, Undskyld forsinkelsen, " spytter han forpustet ud. 

,, er det ham? " spørger damen. Jeg ser hen på hende, og nikker nervøst. Vi har helt absolut tabt Jack. alligevel prøver han at præsentere sig selv.

,, hej, " siger han smilende. Damen sender ham et dræberblik, og får mig straks til at grine lavt. Jack ignorere hende, og rækker en hånd ned til mig, så jeg kan komme op og stå.

,, nå, men tak for snakken, " siger jeg. Vi er allerede på vej væk, da hun svarer ' i lige måde'.

,, Undskyld! virkelig undskyld! " jeg lades som om han ikke eksistere. Det fortjener han. Han kunne ikke engang sende mig en besked hvor der stod han var forsinket. ,, Hailey, jeg glemte det, "

Just a piece in a gameDove le storie prendono vita. Scoprilo ora