00-Prolog

13.6K 311 9
                                    

"Hai Ain!",tegur seorang lelaki yang memakai baju pengawas kemudian kerusi di sebelah Puteri Aini,dia duduk.

Ain hanya menghiraukannya.

Malas nak layan.

Kawasan perpustakaan yang sunyi itu membuatkan mamat sebelah dia semakin nakal.

Jarinya menguis lengan Ain."Wey...",panggilnya.

Ain menjeling sambil mengalihkan lengannya daripada mamat itu.

"Jangan.",tegas Ain.Mamat itu tergelak.Tali leher dilonggarkan dan butang yang pertama dibuka.Tangannya diletakkan pada kerusi yang diduduki oleh Ain.

"Garang sangat lah kau ni."

Ain diam.

Kerja sekolah Matematik masih dia siapkan.

Dia stress jawab soalan Math itu.Jangan sampai dia lempang mamat sebelah dia pakai buku rujukan Math yang tebal tu.

Ain menahan sabar.

"Wey...cakap lah dengan aku.",dia memuncungkan bibir dia.Mukanya terus dirapatkan ke arah Ain.

Ain merapatkan gigi."Syed,janganlah!",pen dilempar perlahan.Syed Afiq Daniel terus tersenyum comel melihat reaksi Ain.

Mata Ain menajam memandangnya.Keadaan mereka amat rapat.Gigi arnabnya terlihat apabila dia senyum.

"Sayang..."kedua-dua pipi Ain ditekup oleh tangannya.Ain ingin menghalang tetapi dia memberi amaran dengan membuntangkan matanya.

Ain mendengus perlahan kemudian menjelingnya.

Pandangan dialihkan ke rak buku."Tak baik tinggikan suara dekat suami.Masuk neraka nanti.",jelas Syed dengan perlahan.

Ain terdiam.

Wajah Ain diusap olehnya.

"Kau cantik sebenarnya.Tapi...",pipi Ain dicubit.

"Badan kau yang menjejaskan muka kau.",terang Syed.

Dengan kasar,Ain mengalihkan tangan Syed daripada mukanya.

"Kau kenapa nak menyibuk judge aku?!",tengking Ain setelah berdiri.

Syed mengerdipkan matanya."Aku suami kau kan.",jawab Syed kemudian tangan Ain cuba dicapai.

Ain menjauhkan tangannya dan muka Syed dipandang tajam.Mata yang telah bergenang dikelip beberapa kali.

Ain terus mengemas barang-barangnya dan masukkannya di dalam beg.

"Hey...Ain.Kenapa terasa pulak ni?",tanya Syed dengan polos.

Pandangan dibalas."Aku nak cakap yang kau tu cuma suami atas kertas je.Kau jangan nak mengada masuk campur dalam urusan aku!",amaran sempat diberi sebelum Ain keluar dari perpustakaan itu dengan segera.

Nasib baik,tiada orang diperpustakaan itu.Kalau tidak,mungkin berita tentang hubungan mereka akan terheboh.

Dan,Puteri Aini sangat benci dengan semua itu.

Perasaan suka untuk suaminya cuba dibuang.

Dia tak hingin pun nak kahwin dengan Syed Afiq Daniel tu!

Dasar hipokrit!

"Jangan lari laju sangat Ain! Bergegar sekolah ni!",jerit Syed.

Dengan geram,Ain menghempas pintu utama perpustakaan itu.Syed gelak terbahak-bahak.

"Haih...Ain..Ain...comel pulak kau ni.",gumam Syed perlahan kemudian kakinya melangkah keluar.

Dia menuju ke keretanya yang berada di luar pagar sekolah.Dia sempat menyapa Mak Cik Nab yang menjaga keselamatan sekolahnya.

Gerangan yang sedang menyandar badan ke arah keretanya sambil berpeluk tubuh dipandang olehnya.Dia tersengih.

Kemudian,muka sengaja diseriuskan.

"Maaf.Tapi ni siapa ya?",tanya Syed kepada gerangan itu.

Gerangan itu menjelingnya.

"Cepat lah bukak! Nanti aku balik rumah ibu,mula lah nak marah.",sindir Ain sambil menghentakkan kakinya.

"Aipp,jangan nak balik rumah ibu selagi aku tak izinkan.",tegas Syed sambil membuka keretanya.

"Ish! Aku tahu lah.",pintu dibuka kemudian dia meloloskan diri masuk ke dalam kereta itu.Syed juga turut masuk.

Enjin kereta dibuka.

Ain hanya merenung ke luar tingkap kereta dan Syed hanya diam memandu.

"Dicontrol oleh suami sendiri amat menyakitkan.",desis hati Ain.

Kenapa family dia buat dia macam ni?

Mereka sanggup jual dia?

Huh.

Think positif lah Ain.

Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya.

Hati cuba untuk ditenangkan.Setelah beberapa saat,dia terlena.

Chubby [COMPLETED]Where stories live. Discover now