"Congrats."
Ain hanya membalas ucapan dari rakan-rakannya dengan ucapan terima kasih dan senyuman manis.
"Thank you."
"Ain!!",jerit Aidan dari jauh dan Ain terus memincingkan matanya.
"Syeiton."
Baru sahaja Aidan ingin mengucapkan tahniah,kepalanya terus diketuk oleh Ain dengan sijil.
"Bising lah gila!"
Aidan tersengih.
"Sorry."
"By the way,CONGRATSSSS PUTERI AINIII.",Aidan mendepakan tangannya dan mengoyangkannya.Ain hanya tergelak.
"Ya ya.Thank you."
Muiz yang baru tiba di situ hanya berdiri kaku.Dia melilaukan matanya melihat karenah rakannya yang lain.
"Fuyoo Muiz.8 A 1 B...wuuu.",ujar Aidan.
Muiz menjeling tajam ke arah Aidan.
"Result kau sama dengan result aku,bodoh.",sindir Muiz sebelum menolak bahu kiri Aidan seakan-akan memperlekehkannya.
"Ain..look at him.",adu Aidan.Ain mengangkat kedua-dua bahunya.
"Aku dah lama tengok dia.",balas Ain dengan riak polos.
"Pft.",Muiz menahan gelak.
Aidan menjulingkan matanya ke atas.
"Okay.Fine!"
Diam seketika.
"Hey Ain.",panggil Muiz dengan ragu-ragu.Ain mengangkat keningnya.
"Untung ler dapat Straight A.",ujar Muiz.
Ain menahan senyum.
"Rezeki."
"Perghh.Cliche betul jawapan.",gurau Aidan tetapi Ain terus menjeling tajam ke arahnya.
"Sabtu ni jom? Aku belanja kau sebab dapat result gempak macam ni.",Muiz mengangkat keningnya beberapa kali.Mata Ain terus bersinar.
"Jom! Jom! Kalau belanja aku okay je."
"Pergi mana?"
Mereka bertiga terdiam.
Syed yang berdiri di hadapan mereka bersama Alia dilihat dengan riak tidak percaya.
"The fish?",gumam Muiz.
"Heyyy Syed.",panggil Aidan dengan kekok dan lambaian diberi.
"Korang nak pergi mana?",tanya Syed sekali lagi sambil menghiraukan panggilan Aidan.Ain dipandang dengan tajam.
"Tak pergi mana-mana lah.",bohong Muiz dan dia melihat ke arah Ain sekilas.
Mata Ain bergenang.Alia masih lagi tersenyum manis ke arahnya.
"Oh wow.",gumam Ain.
"Ain,tahniah.",ucap Alia.
Ain hanya mendiamkan diri dan memandang ke arah mata bundar Syed.
Kekok.
"Wey Ain.Kau cakap kalau kau dapat straight A, kau bebas.Masalahnya,kau nak bebas dari apa?",tanya Aidan yang ingin menghentikan suasana kekok itu.
Ain tersenyum sinis.
"Bebas daripada suami aku."
Mata Aidan,Muiz dan Alia membulat.
"Awak dah kahwin?",tanya Alia.
Ain tidak menjawab dan Syed terus mengeluh.
"Alia.Boleh blah tak?",Syed menjeling ke arah Alia.
YOU ARE READING
Chubby [COMPLETED]
RandomKisah perempuan berbadan gempal dengan lelaki yang hensem. Cinta tidak mengenal rupa. Tetapi sekarang. Rupa lebih penting. Puteri Aini dah penat untuk melayan perasaan sukanya. Tiada siapa yang suka dekat perempuan gemuk. Dia juga cuba untuk diet.Na...