"Sorry lah kalau nasi goreng ni tak sedap.",kening digaru dan sengihan diberi.
Syed hanya beriak kosong.Apabila Ain merasakan situasi amat kekok,dia terus makan dengan senyap.
Sunyi.
"Alia ada tanya pasal aku?",tanya Syed.
Ain terus melihat wajah Syed.
Dia masih fikirkan pasal Alia?
Air liur yang kelat ditelan.
"A-ada...",jawab Ain dengan perlahan.Mereka berbalas pandangan sebelum Syed mengeluh.
"Sejujurnya...aku sakit hati dengan dia.",ujar Syed dan Ain pula hanya mendiamkan diri.
"Dia sanggup tipu aku...",Syed tersenyum nipis.
"Tapi...aku masih sayangkan dia."
Setitik.
Air mata Ain terjatuh dan Syed pula beriak pelik.
"Kau menangis,Ain?"
Ain menggelengkan kepalanya dan air mata dikesat."Tak de lah..."
Dia mengemam bibir kemudian pandangan dialihkan kepada nasi gorengnya.
Syed masih lagi tersenyum.
"Aku cuma nak pesan...",sambungnya lagi.
"Jangan masuk campur dalam urusan aku.",ujarnya sebelum meninggalkan Ain di dapur.
Telefon yang tak henti berdering walaupun dia sudah memperlahankan bunyi dilihat.
Baby Alia is calling...
Bibir digigit kemudian simbol hijau dileretkan ke kiri.
"Hello?"
AIN terkaku di meja dapur.Mata cuba dikelipkan beberapa kali bagi menahan air mata daripada mengalir.Kemudian,dia mencapai pinggan kotor dan membasuhnya.
Matanya mulai kabur dan air mata mula menitis.Perbuatannya terhenti dan esakkan terkeluar.
'Aku masih sayangkan dia.'
Ayat itu terngiang-ngiang di kepalanya.Dia menumbuk dadanya bagi menghilangkan rasa sakit.
"Cukup Ain...cukup."
Nafas ditarik dan dihembus dengan perlahan sebelum menyiapkan kerjanya.Dia terus mengurungkan dirinya di dalam bilik.
Latihan dicapai dan dia menyiapkannya.
"Dapat straight A.Kau bebas,Ain.",gumamnya.
Dia mula fokus terhadap pelajarannya.
SYED masih setia mendengar kata-kata Alia di telefon.
"Awakkk....Saya betul-betul nak minta maaf.",ujar Alia dengan tangisan.
"Saya tak nak pun dekat Harith."
"Saya nak awak je...Please..jangan putuskan hubungan kita.."
"Saya janji.Nanti saya minta Harith ceraikan saya.Pastu kita kahwin ya? Awak dah janji kan yang awak nak melamar saya?"
Syed terus mengeluh sebelum membaringkan badannya ke atas katil.
"Alia...",panggil Syed.Alia mengangguk walaupun Syed tidak dapat melihatnya.
"Ya,Sayang?",jawab Alia kembali.
Lidah Syed terkelu apabila Alia memanggilnya 'Sayang'.Tanpa dia sedar,senyuman terukir di wajahnya.
Fikirannya sudah berubah.
"Saya maafkan awak..."
Alia pula tersenyum lebar.
YOU ARE READING
Chubby [COMPLETED]
RandomKisah perempuan berbadan gempal dengan lelaki yang hensem. Cinta tidak mengenal rupa. Tetapi sekarang. Rupa lebih penting. Puteri Aini dah penat untuk melayan perasaan sukanya. Tiada siapa yang suka dekat perempuan gemuk. Dia juga cuba untuk diet.Na...