33-Last

5.4K 206 2
                                    

"HAHAHAHAHA.",Ain gelak terbahak-bahak.

Bantal kecil yang berada di atas ribanya ditepuk beberapa kali.Dia mengelap air mata yang mengalir sedikit di matanya.

"Why Kwang Soo? Why?"

"Kelakar sial."

Dia fokus terhadap televisyen di hadapannya.Mulutnya masih mengunyah coklat 'gummy bear'.

"Ehem."

Perbuatannya terhenti kemudian dia terus menjeling gerangan yang berada di sebelahnya.

"Language.Ehem.",ujar Syed disertakan dengan deheman perlahan.

Ain hanya mengabaikan Syed.

"Ain....",dia bergerak ke kanan merapati Ain.

"Aipp!Jangan dekat.",marah Ain dan Syed terhenti.Dia melepaskan keluhan.

"Sampai bila kita nak jadi macam ni?Kenapa kau jauhkan diri kau daripada aku?"

"Aku...tak suka.",jelas Syed.

Ain hanya mendiamkan diri dan fokusnya terhadap televisyen hilang.Dia termenung lama sehingga tidak sedar akan Syed yang merapatinya dengan perlahan.

Syed terus menyentuh bahu kiri Ain dan lamunan Ain terhenti.

"M-maafkan aku...",bisik Syed sambil memandang mata bundar Ain.

Mereka berbalas pandangan.Bisikkan Syed membuatkan diri Ain menjadi tidak tentu arah.

"Ain...Tolong maafkan aku.",rayu Syed.

"You hurt me.",balas Ain sambil mengingat kembali hubungan suaminya dengan Alia.

"Im sorry.",esakkan terlepas dan badan Ain dipeluk.

"Please...jangan tinggalkan aku."

Ain tersenyum nipis.

"Bagi aku masa..",pintanya sambil menenangkan Syed.

"Please...",tangis Syed.

"Jangan tinggalkan aku...",air mata semakin turun dengan lebat.

Ain mengemam bibir dengan lama sambil memikirkan jawapan yang harus diberi.Keluhan dilepaskan.

"Okay..."

"Thank you,Ain.",ucap Syed dengan tangisan.

"But."

"But?",air mata dikesat.

"Dont hurt me again.",pinta Ain dan Syed terus menganggukkan kepalanya.

"I promise.",Syed memeluk Ain lagi.

Ain terus memejamkan matanya dengan rapat sambil menghayati pelukkan itu.

Mungkin pelukkan itu adalah pelukkan terakhir?

AIN mengeluh sambil melihat pemandangan luar melalui tingkap kereta.Ibu dan Ayahnya yang berada di depan dilihat sekilas.

Hari ni adalah hari penentuannya.

Hari ni adalah hari untuk mengambil keputusan SPM bagi murid tingkatan lima.

Semalam,dia dan Syed pulang ke rumah ibu bapa masing-masing.Dia ingin mengelakkan daripada murid-murid lain mengesyaki mereka.Syed tidak bersetuju tetapi dia mengabaikannya sehingga Syed naik angin.

"Ya Allah...",gumamnya kerana ingin menenangkan hatinya.

Dia rasa tidak sedap hati dari pagi tadi.Fikiran negatif cuba dielakkan.

"Ain...macam mana sekalipun result Ain,ayah dan ibu terima.",ujar ibunya bagi menenangkan hati Ain.

Ain melakarkan senyuman.

Chubby [COMPLETED]Where stories live. Discover now