17-Geram

4.8K 179 13
                                    

"Eiii.Sabar Syed sabar.",muka diraup kasar kemudian tali leher ditarik perlahan.Dia panas!

"Orang suruh balik awal! Tapi dia pula yang tak nak balik.Dengan Aidan pula tu! Buat apa hah?",tanya Syed kepada Ain yang sudah tertidur di atas tanah.

Tiada balasan.

Keluhan dilepaskan."Nak marah dia balik nanti,Syed.Dia penat tu."

Badan Ain dirangkul kemudian diletakkan di tempat penumpang sebelah pemandu.Tudung Ain ditanggalkan.Dia tahu yang Ain mungkin rimas dan panas setelah berjemur beberapa minit.

Selepas itu,dia meneruskan pemanduannya ke rumah.Perjalanan itu mengambil masa 10 minit.Dia juga sempat membungkus makanan untuk dia dan Ain.

Dia mencempung badan Ain dan letakkannya di dalam biliknya.Dia nak kurung Ain dalam bilik dia.Bila bangun nanti mesti si Ain tu mengamuk.Padan muka.Degil lagi.

Geram ni geram.

Kain tuala dicapai kemudian dia membersihkan dirinya.Penat setelah handle persiapan dinner untuk Form 5 nanti.

Selepas siap,dia hanya memakai baju dan seluar di dalam bilik dan bukannya di dalam bilik air.Dia pasti Ain sedang tidur.Takkan nampaknya.

Tangan mencengkak pinggang sambil berdiri menghadap Ain yang sedang enak tidur."Nak tukar baju dia ke tak nak?"

Setelah puas berfikir,rambut Ain dilepaskan dari ikatan.Syed membetulkan kedudukan di birai katil.

"Betul ke apa yang kau buat ni,Syed?"

Diam seketika.

"Tak salah pun kan?"

Lalu butang baju kurung sekolah Ain dibuka.Baru sahaja dia ingin menarik baju itu ke atas,dia terhenti.

"Baju dia kau tak ambil lagi.Ish.Masalah...masalah.",kaki terus menuju ke bilik Ain.Sebelum itu,sempat dikunci pintu biliknya.

"Jangan keluar dari bilik ni!"

Syed tergelak jahat.Kejam sangat kau ni.

Kepala digelengkan beberapa kali.Baju Ain dicari kemudian dia meletakkannya di atas katil bersebelahan Ain.

"Tukar baju sendiri lah eah Ain."

Dia sempat tersengih apabila memilih anak baju Ain.Jangan cari pasal,Syed.

Pintu dikunci lagi sebelum dapur dikemas.Pinggan dan gelas dibasuh.Dia membancuh Milo Ais dalam sebuah jug lalu meletakkannya di dalam peti ais.

Kemudian dia menyibukkan dirinya untuk menghilangkan rasa bosan dengan mengemas satu rumah.Baju dibasuh,dilipat dan halaman hadapan rumah dibersihkan.

Setelah siap semua kerjanya,dia bercadang untuk mandi sekali lagi kerana badanya melekit dengan peluh.Pintu dibuka dengan perlahan-lahan.

Sengihan terus terukir apabila dia melihat Ain yang telah siap mandi duduk di atas katil sambil berpeluk tubuh.

Rambut ditiup geram."Kenapa letak aku dalam bilik kau?"

"Kenapa? Salah ke? Haram ke?",sindir Syed sambil berjalan ke arah Ain.

Ain membebel perlahan sambil menjeling Syed.Dengan kuat,pipi Ain ditarik.

"Aaargh.Sakit lah Syed.",rengek Ain sambil menahan tangan Syed.Bibir Syed terjuih.

"Ni denda sebab takkkkk....",pipi Ain ditarik lagi.

"....dengar cakap aku.",sambung Syed seraya melepaskan pipi Ain.Haa puas hati.

Syed tersengih jahat apabila melihat mata Ain berair akibat kesakitan pipinya.

"Nak buat lagi?"

Chubby [COMPLETED]Where stories live. Discover now