28-Keluar

5.5K 175 14
                                    

"Wey gila.Kenapa kau tak datang sekolah tadi?"

Ain baring di atas katil sambil merenung ke arah siling.Bebelan Muiz yang kedengaran pada telefonnya dihiraukan.

"Haa dia senyap pula dah.Kau okay tak,Ain?",tanya Muiz dengan kening bertaut.Aidan dan seorang lelaki yang berada di depannya dilihat sekilas.

"Hmm."

"Ya Allah.Budak ni...kalau kau ada masalah,bagitahu je aku ataupun Aidan.Kitaorang boleh tolong kau.",bebel Muiz.

Ain diam seketika.

"Ka-",kata-kata Muiz terhenti.

"Muiz.",panggil Ain dengan senada.

"Ya?"

"Ambil aku sekarang.Nanti aku send location."

"Wait what? Dah tu,Syed?Dia tak marah?",tanya Muiz bertubi-tubi dan pandang dihalakan ke hadapan.

"Kalau kau tak boleh ambil aku tak pe lah.Aku off dulu.",keluh Ain.

"Kejap! Okay fine.Aku dengan Eden ambil kau.",ujar Muiz dengan pasrah manakala Aidan mencebikkan bibir.

"Sudah-sudah lah panggil aku Eden.",gumam Aidan.

Muiz terus menamatkan panggilan kemudian pandangan kekok diberikan pada Aidan dan suami kepada Ain.

"Aku dah tolong kau,Syed.So..yeah.Aku kena ambil dia.",ujar Muiz sambil mengurut lehernya.

"Sejak bila kau takut dengan Syed ni,gila?",desis hati Muiz.

Syed hanya berpeluk tubuh dan Muiz dipandang dengan serius.

"Ain memang suka buat aku naik angin.",ujar Syed.

"Lol.",ujar Aidan sepatah.

"Memang patut pun dia curang dengan kau.",gumam Muiz seakan-akan mengejek Syed.

Syed pula menjeling Aidan dan Muiz kemudian badan disandarkan pada keretanya.

"Korang ambil je dia.Biar aku follow dari belakang.",arah Syed.

"Kau gila? Kau nak memburukkan lagi keadaan ke?No.Tak payah follow kitaorang.Kau balik je rumah.",tegas Muiz.

"Muiz.Rekod sekolah kau bersih kan?Apa yang terjadi kalau aku kotorkan sikit?",Syed memprovok Muiz.

MUIZ meniup rambut hadapannya dengan kuat sambil memegang stereng kereta dengan erat.

"Serius.Aku bencikan dia.",cermin yang boleh menampakkan kereta Syed dilihat sekilas.

Aidan tergelak kecil.

"Kau tahu kan yang dia akan kemaskini rekod budak-budak Form 5? Kalau kau cari pasal dengan dia,memang 'kotor' lah rekod sekolah kau."

Muiz mendengus geram."Aku tak sangka yang dia sanggup ugut member sendiri."

Aidan tersenyum lebar setelah mendengar rungutan Muiz.

"Member tikam belakang member.Hm."

"Kau mention aku?",Aidan dilihat dengan tajam.

"HAHAHA tak lah.Tapi memang ya."

"Sewel.",ujar Muiz sepatah sebelum menarik brek setelah sampai di hadapan rumah Ain dan Syed.

"Aku confuse.Macam mana Syed boleh beli rumah ni."

"Tu soalan ke pernyataan?",tanya Aidan dengan pelik.Muiz menayangkan wajah kosong.

"Aku takkan teragak-agak untuk tumbuk muka kau,Eden.",Muiz memberi amaran dan Aidan mengangkat kedua-dua tangannya ke atas.

Chubby [COMPLETED]Where stories live. Discover now