"Eun" kepala ku dilanda banyak persoalan . Persoalan yang , pelik . Hati aku tak tenteram .
"W-waeyo ?" Soalan ringkas . Sangat ringkas . Tapi , kenapa dia terketar ketar ?
"Eun . Mianhae" untuk ? Untuk apa ? Cakap lah . Aku diam tak berkutik . Beomgyu berjalan mendekati aku .
"Sayang . Kenapa ni ?" Aku masih kaku berdiri Tanpa sebarang kata .
"Eun . Awak kena balik sekarang" katanya ringkas .
"T-tapi kenapa ? Bagitahu Eun dulu . Oppa pasti takda apa apa benda buruk yang berlaku kan ?" Suaraku yang sedari tadi tersekat kini dikeluarkan dek perasaan ingin tahu kian menebal .
"Eun . Balik dulu" katanya lembut . Namja berambut biru itu cuba meraih tanganku untuk membawaku pulang . Namun pantas di tepis oleh BeomGyu
"Bro . Awek aku . Jangan sentuh" ujar BeomGyu . Dingin . Dia sangat tak suka kalau ada namja yang cuba sentuh aku .
"Ini masalah keluarga" balasnya ringkas . K-keluarga ?
"Apa .. maksud oppa ? Kenapa .. masalah keluarga ?" Soalan itu terbit di bibir merahku bak dicalit lipstik . Namun itulah warna sebenar bibir kepunyaan Ha Eun .
"Oppa dah cakap . Kita balik dulu baru Eun tahu !" Suaranya naik seoktaf . Airmata ku perlahan mengalir membasahi pipi mulus .
"Kau takda hak nak tinggi suara dengan dia lah!" Jerkah BeomGyu . Dia cuba untuk melumat lumatkan YeonJun .
"Ini bukan urusan kau . Jadi , jangan masuk campur .
"U-" belum sempat dia bercakap aku potong terlebih dahulu .
"Urusan Eun , urusan dia juga" kata ku mendatar .
"Sekarang . Bawa Eun balik . Eun nak tahu kenapa" datar sahaja suara ku dengan muka ketat . Aku berjalan mendahului YeonJun .
"Eun . Tunggu" YeonJun berjalan pantas untuk menyaingi langkah kaki ku yang seperti hendak berlari sahaja .
·
·
·
·
HOMEAku membuka perlahan pintu banglo itu . Aku menjenguk kedalam dengan tangan yang terketar ketar . Nak masuk ke tak ni ?
"Masuklah Eun" baru sahaja aku hendak lari . Yeonjun sudah berada di belakangku . Hampir sahaja aku terpeluk tubuh nya yang ditutup dengan kemeja putih tersebut .
Aku masuk kedalam dengan perlahan . Cemas . Ya , sungguh cemas . Pelik .
"Eun . Dah balik ? Mari duduk sini" suara serak eomma mengejut kan diri menggetarkan hati .
Aku berjalan menuju kearah eomma yang sedang duduk sambil terbatuk batuk . Aku tahan air mata ku . Aku melihat Yoongi oppa sedang duduk di sebelah eomma .
"Eomma . Wae ? " terketar ketar tangan ku meraih tangan pucat eomma .
"Eun . Dengar cakap eomma" eomma berjeda sambil mengusap kepala ku . Aku senyum paksa dan angguk .
"Eomma nak Eun kahwin" terbuntang luas mata ku .
"M-mwo ? an-andwae eomma . Eun taknak . Eun masih sekolah lah eomma" aku membantah seratus peratus . Eomma menggeleng .
"Tak Eun . Eomma nak kamu kahwin juga . Eomma nak tengok Eun bahagia sebelum eomma hembus nafas yang berharga ni untuk kali yang terakhir . Jebal ?" Pinta eomma bersungguh sunggu . Makin kaku tubuhku apabila eomma menyebut tentang kematian .
"No . You won't die . No . Eun taknak eomma sebut pasal benda ni . Eomma will survive . I'm sure" kataku menidakkan kebenaran .
"No eun . Eomma dah tak lama . Mianhae . Jadi dengar cakap eomma . Eun kahwin ya sayang ?" Mengalir airmata eomma menunggu keputusan dari ku . Aku tutup mata , terjatuh butir butir bak permata turun dari tubir mata . Aku tarik nafas dalam dalam dan hembus dengan tenang . Eun . Demi eomma . Kau pasti boleh .
"A-arasseo" tak rela untuk aku mengungkapkan . Namun demi eomma yang aku sayang , aku rela kan . Aku dah tak kesah apa yang akan jadi .
"Macam tu lah Eun yang eomma sayang . Jun ! Illeowa (mari sini)" sape pula jun ni . July takde ? Stop buat lawak bangang . Otak aku dah serabut gila .
"Eun . Kahwin dengan YeonJun" membulat mata ku . Oi , jangan besar sangat . Terkeluar kang . Siapa susah ?
"D-dia ?" Tergagap aku menutur ayat sambil menunjuk lemah kearah yeonjun . Eomma mengangguk tanda mengiya kan .
"Eomma . Beomgyu macam mana ?" Eomma dah tahu pasal aku dan Beomgyu . Eomma senyum .
"Sayang . Dia pelajar . Awak pelajar . Bukan kah lebih bagus kalau Yeonjun yang pimpin awak nanti ?" Kata eomma selamba . Bagaikan hilang segala penyakit yang dihidapi nya apabila menerima jawapan positif dariku .
"Andwae . Eun nak Beomgyu . Eun cintakan Beomgyu . Bukan Yeonjun oppa . Eun taknak" barabis suda sa geleng tu . Paning paning lalat suda sa geleng geleng menidakkan kehendak mama .
"Ani . Eomma tak setuju . Eun kena belajar mencintai dan menyayangi Yeonjun . Arasseo ?" Aku tunduk . Bagaimana ? Aku tak bersedia lagi . Hati aku masih untuk Beomgyu .
"Eomma dah tetapkan tarik . Esok kahwin" automatik kepala ku memandang wajah eomma dengan wajahku yang berkerut seribu .
"Tak lah . Eomma tipu je . 2 minggu lagi . Eun sabar ya sayang" ish . Boleh pula main main . Leka melayan perasaan kacau . Aku teringat sesuatu .
"Jakkaman . Beg Eun ?" Soalku sambil melihat Yeonjun yang duduk berhadapanku . Tengah kacau macamni kau masih boleh ingat pasal beg kau Eun ?
"Aigoo . Oppa lupa ambil . Mianhae . Oppa pergi ambil dulu" dia tersengih kecil sebelum berdiri dan tunduk dihadapan kami . Aku tepuk perlahan dahi ku . Aku tak boleh bayang kalau aku dah berkongsi kehidupan dengan dia . Gila lah aku .
·
·
·
·Korang tak rasa cringe ka cerita ni ? Pelik kan ? aku takda idea doh . Bangang sangat otak aku sekarang . Macam sa mau sental sental tau utak sa ni . Biar bersih sikit . Dapat juga idea yang terlebih bernas kan .
YOU ARE READING
[C] Protective || C.Y.J
FanficMana sahaja aku pergi , pasti ada dia . Choi YeonJun . Ya . Dia assistant dan driver abang aku merangkap kawan baik abang aku . "Oppa akan pastikan Ha Eun selamat" Min Yoongi . "Cik Ha Eun nak apa apa lagi tak ? saya sedia nak tolong awak walaupun u...