Aku terjaga dari 'tidur' sebab kena simbah guna air . Woi , lemas lah aku nanti !
"Nak kena siram berapa kali baru nak bangun !? Kau ingat kau pokok bunga ke nak di siram ?" Sial , nyaring gila suara dia ni . Terkeluar taik telinga aku . Aku bukannya jauh sangat .
"Kau ni siapa . Kau nak apa ?" Selamba aku menyoal . Takut memang lah takut , tapi tak boleh tunjuk .
"Aku ? Kau tak ingat aku ke Choi Ha Eun ?" Mataku membulat apabila menganalisis mukanya .
"Tae rin ?" Dia senyum senget . Wah , banyak duit kau upah pembunuh .
"Kau nak berapa , aku boleh bagi" dan mula lah ketawa jahatnya itu . Ish ish ish , macam setan !
"Aku tak nak duit kau . Aku nak Yeonjun . Senangkan ? Yeonjun tu tak sesuai dengan kau" Tch . Bodoh ke apa ? Yeonjun tu tak suka kau .
"Kau ada cermin tak ?" Soalku . Dahinya berkerut .
"Kau nak buat apa ?"
"Ada ke tak ?"
"Aku tak miskin sangat lah . Ada je . Nah"
"Tengok ni" aku menghalakan cermin itu kepada Tae Rin . Makin bertambah tambah kerutan didahinya .
"Kenapa ?"
"Cuba kau tengok . Kau rasa , diri kau tu sesuai sangat ke untuk Yeonjun ? Layak ke ? Tak kot . Kau tu nak kikis harta dia je . Dasar . Lain kali , rajin rajinlah bercermin ya ? Bukannya guna cermin tu untuk tutup jerawat !" Kataku sedas lalu senyum .
"Jangan nak ajar aku !" Tae Rin menarik rambutku kazar . Sakit woi ! Kalau ni rambut rosmah dah lama tercabut ! Aku hanya menahan sakit dengan wajah yang selamba . Taknak nampak lemah depan dia .
"Tae Rin !" Kami berdua melihat kearah suara tersebut secara serentak .
"Lepas . Jangan nak sakiti dia" perlahan lahan tangan Tae Rin melepaskan genggaman dirambutku . satu perkataan je aku nak cakap . Benci . Aku benci tengok dia . Soobin .
"Sanggup kan kau ?" Soobin berjalan kearahku dengan muka serious dia . Tak sesuai lah perwatakan dia ni dengan muka comel dia .
"Well sayang . Aku dah cakap . Kau pula permudahkan kerja aku" aku menatap matanya tajam .
"Habis tu ? Kau nak buat apa ? Bunuh aku ?"
"Em . Mungkin bunuh beomgyu dan yeonjun ?" Balasnya dengan senyuman sinis .
"Oi . Beomgyu je . Yeonjun tak payah . Aku punya . Biar aku settle" Tae Rin yang sedang bermain telefonnya di elakang tiba tiba menyampuk . Tch . Sundal !
"Jadi korang ni bekerjasama lah ? Korang ni memang suka paksa orang kan ? Korang tahu tak yang korang tu pentingkan diri ?"
"Jangan nak ceramah kitorang" aku menjeling tae rin yang dari tadi menyampuk . Kalau aku jadi hulk ni , penyek juga manusia ni kang .
"Tak boleh . Kalau kau bunuh diorang berdua , aku pun boleh buat tindakan bunuh diri sendiri . Aku tak nak hidup dalam paksaan untuk kali kedua" mengenangkan hari dimana aku san yeonjun dikahwinkan secara paksaan .
Soobin dengan senyuman sengetnya yang dari tadi tak lekang menghampiri ku .
"Kejap lagi , hero hero kau datang . Dan , kau akan saksikan pembunuhan secara live depan kau" Soobin mencengkam rahangku dengan kasar .
"Sakitlah sial" pengecut je yang ikat mangsa ni . Apa pun tak boleh nak bergerak .
"Choi Soobin !" Seisi Ruangan ini melihat kearah suara lantang diarah pintu .
YOU ARE READING
[C] Protective || C.Y.J
FanficMana sahaja aku pergi , pasti ada dia . Choi YeonJun . Ya . Dia assistant dan driver abang aku merangkap kawan baik abang aku . "Oppa akan pastikan Ha Eun selamat" Min Yoongi . "Cik Ha Eun nak apa apa lagi tak ? saya sedia nak tolong awak walaupun u...