"Sayang bangun" sayup sayup suara itu kedengaran ditelingaku .
"Sayang . Bangun . Kalau tak . Kita sambung buat sekarang" terus aku membuka mata dan melihat dia benar benar dihadapan ku .
"Taknak mandi ke ? Awak kan ada benda penting nak buat hari ni . Ke awak nak ... " belum sempat dia meneruskan percakapannya , aku tutup mukanya dengan bantal .
"Diamlah !" memerah pipi ku . Dia pula , tersengih sengih macam kerang busuk .
"Tahu takut . Pergi mandi . Ke nak saya temankan ?" Katanya lagi dengan senyuman menggodanya .
"No no . Saya nak mandi lah ni . Boleh awak tolong ambikkan bathrobe tu tak ?" Soalku . Wey . Acane nak keluar dari selimut ni kalau aku tak pakai apa apa . Hurm .
"Kalau saya tak nak ?" Katanya diikuti dengan smirk .
"Cepatlah ambikkan . Saya nak mandi . Saya ada kerja nak dibuat" aku memukul mukul lengannya untuk menyuruh dia supaya bertindak dengan cepat .
"Tak nak lah . Mari saya tolong awak dengan cara lain" katanya lalu mencempung ku masuk kedalam bilik mandi . Okey . Round two .
.
.
.
.Selesai mandi , aku bersiap siap nak pergi syarikat **** . Ini bukan kali pertama aku tolong abang aku buat kerja . Ni dah masuk kali ke entah yang keberapa .
Tuk tuk tuk !
"Puan . Awak dah siap ke ?" Soal Fattah dari luar bilik .
"Ye . Kejap lagi" kataku .
"Yeonjun ! Awak nak tinggal ke ? cepat lah . Pakai baju pun lambat gila !" Aku melihat Yeonjun yang baru sahaja menyarungkan kemeja putih di badannya .
"Dah siap lah ni . Awak tu yang lambat bangun tadi kan" dia bangun dan mencapai kot hitam yang aku pegang .
"Dah jom" aku menarik tangan nya keluar .
"Dah siap ?" Soal Fattah . Kami mengangguk lalu berjalan ke tingkat lobby . Sampai je dekat tempat parking kereta , kami berdua masuk kedalam perut kereta .
Skip jelaa eaa smpai di syarikat entah apapa tu . Hewehhwheh .
"Sampaaaiii" penuh kebudak budakan Fattah menyuarakan perkataan 'sampai' itu . Aku hanya menyengetkan bibir . Betul ke tidak orang ni ?
Kami keluar daripada kereta dan disambut oleh beberapa pekerja di situ . Kami lalu dihadapan mereka dan mereka menundukkan badan .
"Selamat datang . Awak lah Min Ha Eun tu ?" Sapa seorang lelaki dalam bahasa korea .
"Nae . Min Ha Eun ibnida" aku tunduk dihadapannya dan dia pun melakukan hal yang sama . Begitu juga dengan Yeonjun .
"Jeoneun Kim Namjoon ibnida . Kawan abang awak . Jemput naik . Buat macam rumah sendiri" rumah kepala bapa kau . Ni syarikan en ? Whatever . Aku hanya tersenyum .
Pangg !!
Aku menoleh kearah tong sampah yang dah terjatuh akibat dilanggar oleh Kim Namjoon . Dia tersenyum malu lalu menunduk .
"Ehehe . Cheosanghabnida" dia tunduk beberapa kali dan pasu bunga dibelakangnya pula yang terjatuh . Nasib sempat disambut oleh seorang pekerja . Terjengket kening ku . Apehal ni ? Nervous ke ?
"Sir . You'd better go upstair before you broke all of this things" kata seorang pekerja yang mungkin sudah separuh abad ? Mungkin CEO ?
"Ah . Sure . Lets go" katanya lalu masuk kedalam lif bersama . Please . Jangan lif ni pula yang rosak dah lah .
Sampai je pejabat lelaki yang berkemungkinan seumur eomma ? Kami terus di jemput duduk di sofa yang empuk berwarna coklat itu .
Ughh ~ im gonna used a full english here . So be ready with my brokend eng . Sorry . Sambil sambil kita buat fanfic . Boleh lah kita belajar english en . Hohoho . Geokjeongmal . Im gonna use a simple eng .
"So madam . Your brother send you to sign this . What did you prepare to profe that you can do this ? And why must i trust you ?" Kata lelaki itu . Aku nampak nama dia atas meja . Najib . 😆
"First of all . My brother wouldn't send me if he doesn't trust me . And . I've been doing this for almost 4 years . Believe me . I'm a trusted people" kata ku yakin . Howhoo ~
"Okay . But before that . May i ask you something?" Soalnya lagi .
"Sure . Go on"
"How old are you ? And why did your brother choose you to do this ?" Aku senyum .
"Sir . Awak tak boleh nak pandang rendah terhadap saya walaupun umur saya masih 18 . Kalau awak tak percaya saya , kenapa awak tak tanya terus kepada abang saya ? Dan mengikut apa yang saya tahu , saya layak untuk kerja ni . Saya tahu bahawa awak tahu kenapa saya layak untuk ini" kataku dalam bahasa melayu supaya Namjoon dan Yeonjun tak faham . Terbeliak matanya apabila aku mula bersuara menggunakan bahasa melayu .
"Okay . Sekarang saya percaya awak boleh buat ini" katanya . Nak lawan Min Ha Eun ? Agak agak lah .
Dia menghulurkan beberapa surat untuk di sign . Selesai sahaja menandatangani surat , kami pamit daripada syarikat itu . Diiringi oleh Namjoon .
"Puan . Em , cik ? Eh" teragak agak dia mahu memanggil aku .
"Eun" jawabku ringkas sambil tersenyum .
"Tak apa apa ke ?" Soalnya dengan muka yang naif gila .
"Tak apa lah . Saya 18 . Awak 24" kataku . Dia mengangguk seketika dan terkejut .
"18 ?" Aku mengangguk .
"Dia siapa ?" Soalnya lalu menunjuk kearah Yeonjun . Aku ketawa kecil .
"Nampyeon" Dia punya jungshock tak habis habis .
"Unbelievable" kata nya perlahan namun aku masih mampu untuk dengar .
"Puan . Jom kita balik ~" erk . Datang sudah manusia pelik ni . Aku menoleh kearah Fattah dengan senyuman paksa . Kenapa lah dia yang jadi driver aku ni .
"Ha'ah . Jom lah" aku tunduk hormat kepada Namjoon dan menarik Yeonjun masuk dalam kereta .
.
.
.
.At penthouse
"Fattah . Awak dah aturkan flight saya ?" Soalku kepada Fattah yang sedang berdiri sambil membawang dengan pengawal .
"Dah" balasnya ringkas .
"Jam berapa ? Bila ?" Soalku lagi .
"9 A.M . Esok" aku mengangguk .
"Sediakan kereta . Kami nak makan dekat luar" kataku sambil tersenyum lalu blah dari mendengar diorang membawang pasal ayam kentut . Ayam pernah kentut ke ? Okay , hambar .
Aku masuk dalam bilik dan nampak Yeonjun tengah berdiri di balkoni sambil mengelamun mungkin ? Aku berjalan menghampiri dia dan dengan keberanian yang entah datang dari mana , aku peluk dia dari belakang .
"Awak termenung apa ?" Soalku dengan suara yang halus . Uwaa . Dia pusing belakang dengan senyuman lalu memegang kedua belah tangan ku . Kami bertentangan mata . Ajsksjaksjak .
"Termenung masa hadapan kita" aku senyum . Ehek . Sweet nya encik suami .
"Mengada"
Omaigaatt !! Suwit siaaaa . Geram pula aku . HAGSHAGSKAHJV .
YOU ARE READING
[C] Protective || C.Y.J
FanfictionMana sahaja aku pergi , pasti ada dia . Choi YeonJun . Ya . Dia assistant dan driver abang aku merangkap kawan baik abang aku . "Oppa akan pastikan Ha Eun selamat" Min Yoongi . "Cik Ha Eun nak apa apa lagi tak ? saya sedia nak tolong awak walaupun u...