°제6장

726 100 11
                                    

Aku dan Yeonjun hanya duduk diam sambil mendengar perbualan Eomma appa mummy daddy diruang tamu . sedihlah . malam ni tinggal kat rumah mummy daddy . tak dapatlah nak manja manja dengan Yoongi oppa before tidur . Alaa . gediklah kau ni Eun .

"Eun ? tak mengantuk lagi ke ? dah jam 11 lebih dah ni ?" aku senyum dan geleng perlahan . kononnya nak tunggu eomma appa balik dulu . PADAHAL , aku tak sedia nak berduaan dalam bilik dengan Yeonjun . Seram .

"Eun tunggu eomma appa balik dulu" kataku lembut . eomma tersenyum .

"Eomma appa nak balik lah ni" aku menelan air liur . god . eomma appa berdiri diikuti mummy daddy . dalam hatiku . janganlah tinggalkan Eun eomma appa . helpeu me ~

"Eun . eomma appa balik dulu ya sayang ? jaga diri" kata eomma dan keluar diiringi mummy daddy . sempat juga lah diorang sambung cerita sikit .

aku hanya melihat kereta audi putih itu meninggalkan perkarangan rumah . makin seram sejuk aku dibuatnya . mummy . tolong Eun .

"Yeonjun . pergilah bawa Eun masuk . mesti dia penat" kata mummy . no . Eun tak penat pun .....

"arasseo . Eun , kajja" kata Yeonjun dan berjalan dihadapan ku . aku sempat senyum kearah Mummy daddy sebelum mengikuti Yeonjun di belakang .

setibanya dihadapan pintu bilik . aku meramas tangan ku yang sudah sejuk macam baru keluar dari freezer .

"Awak masuklah dulu . saya nak minum jap" aku mengangguk perlahan dan masuk dalam biliknya .

disebabkan pengaliran udara yang sangat baik dalam bilik tu . hidungku dengan cepat menangkap bauan yang ... wangi ... bau .. namja . omooooo . makin meremang bulu bulu .

"Gila dia sembur berapa botol perfume dalam bilik ni ? seram pula aku" mataku melilau di sekitar bilik . besar , sama besar macam bilik Yoongi oppa . tanpa membuang masa , aku bangun dan pergi mandi . malu , malu juga . takkan nak biar melekit macam ni .

30 minit aku ambil untuk membersihkan diri . aku keluar dengan dengan badan yang lengkap ditutupi dengan pajama katun kegemaran . Chimmy !! comel sungguh pajama ni .

"Awak mandi ke berendam dalam tu ? lama kemain" aku menoleh kearah suara itu di balkoni . aku tersengih macam kerang wangi . aku dah mandi . wangi lah .

"Dah kebiasaan mandi macamtu . awak , pergilah mandi . saya , nak rehat" dia mengangguk perlahan dan masuk dalam bilik mandi . aku tenung ja dia masuk dalam tu pun sudah seram . selamat sahaja pintu tu tertutup , aku duduk atas katil dan buka handphone .

3 message from Yoongi Oppa🌸

2 message from Jeongyeon 🐵

71616 message from Group dak nakal siou 🐴

19872 message from ex student smk petaling jaya 📚👩‍🎓👨‍🎓 (FYI AKU CEDOK JE NAMA NAMA SEKOLAH YANG AKU TAHU , SORRY , MUEHEHE)

Amboi kemain group hakak ni sembang ye . Aku buka message dari Yoongi . Aku tersenyum .

Yoongi Oppa 🌸
Jangan nakal nakal tau .
Ingat , Eun tu dah berlaki .

Yoongi Oppa 🌸
Jangan takut . Yeonjun tu
hormat keputusan orang .
kalau Eun taknak , dia
tak paksa .

Yoongi Oppa 🌸
Kalau Eun rindu Oppa .
Call je , oppa always available
untuk Adik kesayangan oppa
ni .

waaahhhh . best nya dapat abang macam ni en ? tapi series lah bang . kenapa pula hang nasihat cam pelik je ? ah . lantak lah . cepat cepat aku reply .

Me
Oppaaaa . bogosihpeosoo !!
malam ni Eun dah tak kacau
oppa sebelum tidur . tak best
lah !

baru berapa saat aku reply dia dah balas . hehe , ni yang sayang ni .

Yoongi Oppa 🌸
Eee . Tak boleh gedik lagi
ke ? tak pasal pasal Laki engko
syak engko curang .

aku mencebik tengok dia punya reply . ingatkan nak bersweet . hampeh !

me
alaa dia ni kan . jahatlah !
Eun baru ingat nak bermanja
manja dengan gula Eun ni .
taknak kawan lah !

Yoongi Oppa 🌸
Hehehe ~ Mianhae sayang .

Yoongi Oppa 🌸
Oppa nak off dah ni .
lowbat pula handphone . jaga
diri yaaa sayang oppa . nanti
oppa call . Baii . jaljayo !

Me
Aigu . Arasseo

Aku menghela nafas . Bosan pula rasanya .
Aku bangun dari katil dan keluar ke balkoni . sambil sambil termenung . aku teringat message dari Jeongyeon . aku buka handphone dan buka message dari minah senget a.k.a kawan yang always ada dengan aku .

Jeongyeon 🐵
Weh .

Jeongyeon 🐵
Beomgyu dah berlepas jam
4 petang tadi .

Tiba tiba hatiku jadi sayu . alahai minah ni . ingatkan pasal dia lagi kenapa ? nampaknya , Beomgyu dah jauh . Aku matikan handphone ku dan menikmati pemandangan malam dari balkoni ni . Aku pandang bintang bintang diatas langit . Aku senyum . Beomgyu suka tengok bintang . Dia sentiasa excited nak tengok bintang . Aku mengeluh berat . Rindu .

Angin sepoi sepoi bahasa menampar lembut pipi ku . Ahh ~ tenang . Walaupun tak setenang yang aku impikan . Boleh lah . Aku nak merasa macam mana indah bercinta lepas nikah . Huehehe . Lama juga dia mandi . Mengata orang mandi lama sangat . Sendiri pun sama je .

Sedang aku leka melayan perasaan . tiba tiba ada tangan yang melingkar di pinggangku . aku terkejut .

"Tak sejuk ke kat luar ni ?" suara serak serak selepas mandi itu menaikkan bulu roma ku .

"T-tak pun . ok je" Seram doh . aku pusing menghadapnya . gulp . Yang dia just pakai bathrobe ni apesal !?

aku tak sanggup nak tatap matanya . aku hanya memandang keputihan bathrobe di dalam cahaya yang samar samar . hembusan nafasnya yang hangat jelas terasa di dahi . dah laki aku galah semacam ni . apa boleh buat .

"a-awak yang s-saya patut tanya sejuk ke t-tak ?" aku tanya dia sambil tergagap gagap . dia ketawa kecil . Aduhai . awak tahu tak suara awak boleh buat saya lemah lutut ?

"Jom lah masuk . saya sejuk ni" m-masuk ? Aku angkat muka . aduh . menyesal ! jarak muka antara aku dan dia tersangat dekat . sampai angin pun susah nak menyelit . aku tatap anak matanya . lama . masih dalam pelukannya . rambut birunya ditiup angin . kacaknya laki aku !

"Awak taknak masuk ke ?" dia bersuara setelah beberapa saat suasana itu sepi .

belum sempat aku bersuara . dia menghadiahkan ciuman bibir sekilas . terbeliak mata ku . dia tersenyum . God save me ! my heart are going to explode !

"Masuk jum . sejuk" dia melepaskan pelukan dan menarik tangan ku masuk kedalam . aku kaku . apesal sweet gila hasben aku ni .

Omoooo .... Sweet tak encik Yeonjun ??? siyes aku type benda ni sambil terbayang . fangirling sendiri !!!

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now