°제8장

748 81 15
                                    

Malam before going to Malaysia

"Sayang . Awak dah bagitahu abang awak ke kita honeymoon dekat mana ?" Soal Choi Yeonjun yang tengah duduk di birai katil kepada Choi Haeun yang tengah sibuk packing barang . Dia bukannya nak tolong !

"Belum . Kejap lagi Eun bagitahu lah" kataku lembut . Takde nya aku nak bawa dia berperang sebab tak tolong aku packing . Tak matang okay ?

"Ah matta . Saya takda cakap nak pergi Malaysia bahagian mana kan ?" Soalku sambil tenung muka kacaknya . Dia pandang aku dengan mata bundarnya mengingati .

"Takde pula" katanya sambil menggeleng kecil .

"Okay"

"Eun nak pergi Malaysia bahagian mana ni sebenarnya ?" Soalnya pula . Tahu , taknak rasa kekok je .

"Bahagian Timur . Apa namanya ? Sa-saa ???" Aku lupa pula nama negeri tu .

"Sabah ?" Aku pandang dia .

"Ha'ah !! Pandai awak . Saya boleh pula lupa nama tempat tu" kataku seloroh sambil tersengih . Dia pun ketawa dengan kelakuan ku .

Aku berhenti packing . PENAT ! Nanti lagi lah aku sambung . Aku berdiri dan mencapai handphone dan mendail nombor Yoongi .

"Penat ke ?" Soalnya . Aku pandang dia dengan mata yang annoying (Alaa , mata yang Yeonjun selalu buat tu . Mata nak tertidur pun ada aku tengok) . Soalan apa tu ?

"Ha'ah . Kejap lagi Eun sambung" kataku .

"Takpe . Mari saya sambung" katanya dan berdiri . Aku biarkan sebab Yoongi dah angkat phone .

"Oppa " aku menyahut dan berjalan ke balkoni .

"Wae ? Rindu ke ?" Soalnya

"Gila tak rindu . Eun setiap masa rindu oppa . Oppa jaljinaesseoyo (awak sihat) ?" Aku memulakan dengan menanya khabar . Ofkos ler

"Nae . Jal jinaeyo (ya saya sihat) . Eun pula ?" Dia bertanya kembali

"Alhamdulillah sihat"

"Kenapa Eun call ?" Soalnya . Aku mencebik .

"Eun nak call oppa pun kena bersebab ke ?" Jawabku acah sedh .

"Hehehe" dia hanya berhehe dihujung talian .

"Takdelah . Eun nak bagitahu . Eun pergi honeymoon kat Malaysia !" Kataku dengan teruja .

"Jinjja ? Wahh . Merasa lah Eun dekat Malaysia . Oppa jamin , Eun pasti suka . Tapi , Malaysia bahagian mana ?" Kalau aku teruja . Dia pun mesti teruja juga

"Oppa kata haritu dekat Sabah kan ?" Soalku

"Ha'ah , Kota Kinabalu" jawabnya .

"Arasseo . Eun nak matikan dah ni . Kesian suami Eun packing baju sorang sorang" kataku sambil melihat Yeonjun yang tengah mengemas baju .

"Bila korang pergi ?" Eh tak habis lagi soalan dia .

"Esok lah , buat ape nak packing awal kalau jalan lama lagi" kataku

"Arasseo . Jalja !" Katanya dan mematikan handphone .

Aku masuk kedalam dan pergi duduk depan Yeonjun .

"Dah siap ??" Aku terkejut bila dia dah zip beg tu . Dia tersenyum dan mengangguk .

"Dah lah . Kita tinggal jalan je ni" katanya . Aku senyum , jalan dalam mimpi lah bang . Ape nak jalan malam malam ni .

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now