Selesai makan tengahari di Restoran Fiske Steakhouse yang terletak di 'No k4, medan selera Au 2 c, Taman Desa Keramat, 54200 Kuala Lumpur' dah macam promosi dah aku tengok , kami bercadang nak pergi berjalan jalan .
"Owahshskajsk . Panas nya" rungut ku dengan mata yang sedikit sepet dek terkena pancaran matahari lalu mengeratkan pelukan ku di tangan Yeonjun .
Dengan begitu , Yeonjun menggunakann tangannya untuk menghalang matahari daripada terkena dimuka ku . Aku pandang dia lalu tersenyum .
"Awak . Jom masuk sini" kata Yeonjun lalu menarik ku kedalam satu butik . Aku hanya mengikuti . Gila fesyen laki aku ni . Kalah aku yang perempuan ni haa .
Waaa . Cantik cantik baju dalam ni . Aku membelek belek baju kemeja yang elok tersusun . Dalam fikiran ku , kalau Yeonjun pakai mesti nampak handsome kan ! Aku tengok Yeonjun yang tengah membelek baju di bahagian sebelah . Aku senyum .
"Adik cari apa ?" Soal seorang pekerja wanita . Nampak muda , umurnya mungkin sekitar 26 ?
"Saya nak cari baju untuk suami saya" akak tu nampak sedikit terkejut lalu tersenyum .
"Suami awak jenis yang macam mana ?" Soal akak tu . Aku tengok nametag nya , Ain .
"Tinggi dia lebih kurang 181cm , berkulit cerah , pft , rambut warna biru" hampir pecah tawa ku apabila menyebut tentang warna rambutnya .
"Tinggi 181cm dik ? Biar betul ?" Katanya . Akak ni tinggi dia mungkin 155cm mungkin ? Tinggi aku 167 in real life pun tinggi aku macam tu lah . Whoaa , beza 12cm .
"Ha'ah lah . Haa , tu dia" kataku lalu menunding jari kearah Yeonjun yang sedang ralit membelek pakaian . Kak ain menoleh .
"Serious dik tu dia ?" Soalnya tidak percaya . Aku mengerutkan dahi .
"Adik orang mana ?" Soalnya lagi .
"Korea" terbeliak matanya .
"Kak . Akak okay tak ni ?" Soalku pula . Dia mengangguk .
"Akak nak tolong tak pilihkan baju ?" Tergopoh gapah dia mencari kemeja yang sesuai .
"Sayang . Awak buat apa ?" Aku dan kak ain serentak menoleh kearah Yeonjun .
"A-aniyoo . Eun tengok tengok je" kataku . Tak surprise lah nanti . Dia mengangguk angguk .
"Awak dah puas tengok baju ?" Dia diam seketika lalu menggeleng perlahan . Aduhai suami aku , shopaholic beno . Dia berjalan meninggalkan aku .
"Handsome nya suami kau dik" aku menjengketkan bibir . Gatal nya akak ni .
"Ehm ! Ade tak baju ? Kalau tak saya cari sendiri" kataku sambil membelek belek baju . Akak tu terpingga pingga mencari .
Tiba tiba mataku tertancap kearah satu baju .
"Akak . Tak payah lah cari . Saya rasa , saya dah jumpa" kataku dengan senyuman lebar . Aku memberikan baju itu kepada nya dan pergi ketempat Yeonjun .
"Sir . Is there anything i can help ?" Aku berpura pura menjadi pekerja . Dia menoleh dan mencebik . Aku ketawa kecil .
"Awak cari apa ni ? Serious sangat" kataku .
"Tak tahu" balasnya ringkas . Kemudian kak ain datang kearahku dengan beg kertas .
"Ni dik , baju tu" dia menghulurkan beg kertas itu dan memandang Yeonjun dengan senyuman miang . Tergedik gedik dia pergi dari situ . AKU CEPUK KAU KANG !
"Apa tu ?" Soal Yeonjun .
"Tak de . Saja beli" aku tersenyum .
"Awak dah selesai ?" Soalku pula . Dia mengangguk . Aku menarik tangannya keluar dari butik tu sebab sah ramai betina pandang pandang dia . Tahu lah suami aku handsome !
Semasa berjalan , angin kuat tiba tiba datang dari arah bertentangan . Sedikit habuk memasuki mataku .
"Aww" aku menggosok gosok mataku yang termasuk habuk tadi dan mencuba membukanya .
"Sayang . Gwenchanha ?" Soal Yeonjun . Aku tak dapat buka mata . Makin aku paksa , makin sakit .
"Appo" Yeonjun memegang kedua belah pipiku lalu meniup perlahan mata ku .
"Dah okay tak ?" Aku membuka perlahan mataku . Buka je mata , wajahnya benar benar dihadapanku . Omo . Aku mengelipkan mata dan mengalihkan pandangan .
"Em . Nak ais krim !" Cepat cepat aku mengubah topik . Aku tengok dengan anak mata , Yeonjun tersenyum . Aku memandang sekeliling dan melihat ramai yang tengah berbisik bisik sambil memandang kearah kami . Ada yang tengah rakam .
"Eh . Bertuah nya perempuan tu" aku menangkap suara seorang perempuan yang bertudung . MENGUMPAT HAAA . BERDOSA .
"Jom" Yeonjun memegang tangan ku dan masuk ke kedai 7 eleven . Aku hanya menunduk menahan malu .
"Awak nak ais krim apa ?" Soalnya apabila kami berhenti di hadapan tempat penyimpanan ais krim . Aku toleh kearah tempat ais krim tu . Wahh . Naik balik mood aku ! Aku tersenyum riang .
"Cepat nya happy balik" kata Yeonjun . Aku mencebik lalu memilih ais krim yang pelbagai perisa ! Bahagia nyaa !
Kriinggg !
Aku mengambil handphone ku dari poket seluar . Ada apa pula Yoongi oppa call ni ? Aku angkat panggilannya .
"Nae yeoboseyyo . Wae oppa ?" Kataku memulakan panggilan .
"Eun . Boleh tak balik sekarang ?" Katanya . Aku pelik .
"Tapi kenapa ?" Soalku lagi dengan dahi berkerut . Aku melihat Yeonjun yanh sedang memandangku .
"Balik please . Nanti Eun balik Eun tahu lah . Mianhae ganggu honeymoon Eun . Tapi ni emergency" hatiku mula rasa tidak sedap .
"A-arasseo" aku mematikan panggilan .
"Kenapa Yoongi Hyung call ?" Soal Yeonjun .
"Dia , suruh kita balik sekarang" balas ku . Aku memegang dada .
"Awak okay tak ?" Soalnya lagi dengan wajah cemas .
"Saya okay . Tapi saya rasa tak sedap hati lah" aku mengusap lembut dada ku . Aku menghidupkan handphone lalu mendail nombor Fattah .
"Fattah . Tolong bagitahu Encik Kim Namjoon , pinjamkan saya private plane . Lepastu ambil saya di 7 eleven dekat restoran yang awak hantar tadi" aku mematikan panggilan setelah fattah memberikan respon .
.
.
.
.Aku dan Yeonjun berdiri di hadapan pintu masuk kapal terbang persendirian Encik Najib .
"Terima kasih Fattah sebab berkhidmat untuk kami berdua selama 2 hari ni" aku berterima kasih kepada Fattah dan berpusing menghadap Encik Najib .
"Terima kasih sebab pinjam kan" aku menunduk hormat kepada Encik Najib dan Namjoon .
"Sama sama . Lagipun abang awak rakan sekerja saya" Kata Encik Najib . Aku senyum dan naik kedalam kapal terbang . Kapal itu mula bergerak lalu terbang .
"Awak masih tak sedap hati ke ?" Soal Yeonjun sambil memegang erat tangan ku . Aku mengangguk dan melentokkan kepala dibahunya .
"Tidurlah . Sampai nanti saya kejutkan" katanya . Aku melelapkan mata dengan hati yang gundah .
.
.
.
."I am afraid if i couldn't see you after this night"
Lepas kena sign surat . Terpaksa balik pula . Lepas ni apa . Nasib baik sempat dating kejap . Hohoho .
YOU ARE READING
[C] Protective || C.Y.J
ФанфикMana sahaja aku pergi , pasti ada dia . Choi YeonJun . Ya . Dia assistant dan driver abang aku merangkap kawan baik abang aku . "Oppa akan pastikan Ha Eun selamat" Min Yoongi . "Cik Ha Eun nak apa apa lagi tak ? saya sedia nak tolong awak walaupun u...