Bukk !!
Awww . Punggung aku .... betapa bongok nya lantai ini . Aku mengusap usap punggungku yang terasa sakit akibat hentakan diatas lantai yang keras ini .
"Ahjumma !!!" Aku memanggil ahjumma Kim sambil berusaha untuk berdiri .
"Nae ? Ada apa ? Eun okay tak ni ?" Dahi ku berkerut menahan sakit . Ish , Yeonjun dah keluar pergi kerja . Aku pula ambil cuti sebab sakit perut .
"Kenapa lantai ni licin . Saya jatuh tadi , sakit lah" aku merengek sambil mengemaskan rambutku .
"Mianhae . Ahjumma tak tahu pula lantai ni boleh basah" Katanya lalu megelap lantai itu .
"Haelmonie !" Aku memandang kearah suara itu . Membulat mata ku . Sejak bila pula rumah ni ada budak budak ? Aku memandang ahjumma untuk meminta kepastian .
"Aiguu . Ahjumma lupa cucu ahjumma datang . Eomma appa dia tengah sibuk sekarang ni . Boleh tak kalau ahjumma minta izin dia tinggal sini untuk sementara ?" Aku memandang ahjumma kim lalu memandang budak tersebut kembali .
Aku mendekati budak itu dan melutut dihadapannya supaya tinggi kani setara . Perlahan lahan aku meletakkan tangan di pipi gebunya . Aku picit perlahan .
"Eeeeee !!!!! Gebunyaaaaa !!" Aku mencubit kedua belah pipinya dengan geram . COMEL !
"Siapa nama awak ?" Aku menyoal budak yang berumur lebih kurang 5 tahun itu .
"Annyeonghaseyo jeoneun Kim Seol Ji ieyo" katanya lalu tersenyum .
"Annyeong seol ji . Nama eonnie Ha Eun" Aku memperkenalkan diri lalu membalas senyumannya .
"Dia ni anak Seokjin . Dia baru sampai malam semalam" aku mengangguk .
"Seol ji nak pergi taman tak ? Dekat rumah ni ada taman tau" aku mempelawa Seolji untuk pergi ke taman . Sejujurnya aku suka gila dengan budak budak !
"Nak nak !" Aku berdiri dan menghulurkan tangan ku kearah Seolji .
"Jom" seolji mencapai tangan ku lalu tersenyum lebar .
"Ahjumma . Kitorang nak pergi taman ni . Annyeong" aku melambai ahjumma lalu pergi ke taman belakang rumah .
"Wahhh . Best nyaa !!" Aku tersenyum melihat gelagat Seolji .
"Pergi lah main . Taman ni Seolji je yang ada . Jadi , eonni akan temankan seolji main . Okay ?" Seolji mengangguk riang lalu berlari kearah gelongsor . Aku hanya tersenyum .
"Eonni . Seolji nak tanya" aku memandang seolji .
"Tanya lah"
"Rumah ni , rumah eonni ke ?" Aku tersenyum .
"Ya . Tapi , siapa je yang dibenarkan masuk sini , rumah ni pun akan jadi rumah dia . Faham ?" Kata ku kepada Seolji . Harap dia faham lah . Aku pun tqk tahu macam mana nak cakap . 😂 . Almaklumlah , BM aku bukannya hebat sangat .
"Jadi , rumah ni pun rumah seolji juga ke ?" Aku mengangguk mengiyakan soalannya .
"Eomma appa boleh tinggal kat sini ke ?" Aku mengangguk lagi . Aku bagi satu jawapan , beribu soalan dia yang lontarkan . Budak memang macam ni ...
Aku dan seolji bermain dengan riang sambil bergelak ketawa di taman itu . Hanya kami berdua , taman itu serasa seperti penuh dengan kanak kanak . Aku pun baru 18 , jadi senang nak masuk air .
"Amboi . Seronok nya bermain ?" Aku dengan seolji berhenti bermain apabila dikejutkan dengan satu suara . Aku memandang kearah empunya suara lalu tersenyum .
YOU ARE READING
[C] Protective || C.Y.J
أدب الهواةMana sahaja aku pergi , pasti ada dia . Choi YeonJun . Ya . Dia assistant dan driver abang aku merangkap kawan baik abang aku . "Oppa akan pastikan Ha Eun selamat" Min Yoongi . "Cik Ha Eun nak apa apa lagi tak ? saya sedia nak tolong awak walaupun u...