°제2장 , 시즌 2

419 42 6
                                    

Aku memandang kearah semua orang didalam rumah ni . Semua senyap . Eh jap , aku nak tanya , majlis peringatan apa yang bising siaakk .

"Yeonjun . Hyung nak cakap sikit"

"Cakaplah . Sikit je eh" Yoongi mencebik .

"Hyung dah settle kan blind date kau dengan beberapa yeoja . Kau mesti datang" aku mengerutkan dahi .

"Hyung . Kan aku dah kata tak payah . Aku tak nak" aku berkeras .

"Dengar cakap hyung . Semua ni permintaan Ha Eun" aku mengangkat kening .

"Nah" Yoongi menghulurkan sampul kearahku .

"Apa ni ?"

"Taik"

"Bodo la hyung"

"Kau dah nampak benda tu sampul suran enn" Aku tersengih lalu membuka sampul surat tersebut .

"Eh ada kertas" Yoongi menayang muka seposen .

"Tu duit tu . Seringgit" aku mencebik .

"SURAT WASIAT" aku baca kuat kuat . Eh , bini aku pandai buat wasiat siaakkk .

"Awak . Maaf sebab tak bagitahu awak dari awal lagi yang saya ni ada sakit jantung . Maaf tau ? Maaf ye ? Maaf ? Okay maaf ? Nanti , kalau saya dah pergi , saya nak awak cari kehidupan baru . Kalau awak nak ingat saya , ingatlah . Yang penting awak boleh hidup dengan bahagia . Okay ! Sayang awak ! Muah muah !"

Aku tersenyum senget . Nak nanges sebenarnya , tapi perangai sewel bini aku ni buat aku tak jadi nak buat drama . Banyak beno maaf dia .

Aku berfikir sejenak , perlu ke aku mulakan hidup baru dengan orang lain ? Ish , lelaki lain dekat luar sana sibuk pujuk bini nak poligami , aku pula banyak songeh dekat sini .

"Okay , aku setuju . Tapi aku nak yang sama dan sempurna macam Choi Ha Eun . Aduh !"

"Bodoh tak boleh bawak bincang kau ni ! Mana ada lah yang boleh sama macam adik hyung tu"

"Hehehe . Mian . Tapi , aku nak yang kena dengan citarasa aku . Kalau tak ada yang kena , aku tak nak kahwin" protes ku .

"Don't worry don't risau . Hyung ada 5 pilihan untuk kau . Kau kena jumpa diorang esok juga . Hyung bagi kau cuti 2 hari"

"Hyung . Aku nak jadi gay lah . Jom kahwin"

Ppak !!

"Aww . Aku gurau je lah . Periuk tu bukannya lembut . Hm , nak mengadu dekat Eun !" Protes ku lalu menyumbat penuh marshmello dalam mulut .

Sementara yoongi pula hanya menggeleng gelengkan kepala .

"Kenapalah adik aku boleh tahan dengan perangai budak budak dia ni" Hana noona pula sedang ketawa kecil .

"Ey ! Tak padan dengan umur ! Buat malu kaum lelaki je hyung ni" Aku tersentak apabila Sooyoon tiba tiba mengutukku .

"Padan muka"

Hm ! Nak merajuk dengan semua orang .

Kalau Eun ada , makin lah dia kutuk aku . Nak nanges lah !

"Yeonjun" Aku memandang kearah belakang .

"Wae ?"

"Ikut aku jap" aku mengikuti Soobin ke kolam yang terletak di belakang .

"Nah" Soobin menghulurkan kotak hadiah berukuran kecil .

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now