°제5장 , 시즌 2

327 40 4
                                    

Dah setengah jam aku tunggu dekat luar rumah ni . Mana dia ni ? Kata janji nak ambil jam 2 . Tak tepati janji lah dia ni .

Beberapa saat kemudian , telefon ku berdering . Haa , pandai pula nak call aku .

Aku mengangkat panggilan tersebut lalu melekapkan telefon ditelinga .

"Weh . Sorry sebab aku tak dapat nak ambil kau . Dan lebih tepat lagi , aku tak jadi nak jumpa kau . Tiba tiba je ada hal penting . Sorry ya ? "

"hmm . Gwenchanha"

Ringkas . Aku mematikan panggilan .

Aku tak suka gila dengan fakehope . Aku dah penat bersiap lawa lawa , tak jadi nak jumpa pula . Tak de mood ah cenggini .

Aku berdiri lalu masuk kedalam rumah dengan kekecewaan . SEDIH !

Aku nak lancarkan perang dingin lah macam ni . Hemp !

Yeonjun P.O.V

Sedikit sengihan dibibir selepas talian dimatikan , aku dah agak respon dia akan macam tu . Mesti dia nak lancarkan perang dingin .

Tak ubah macam Eun .

Tiba tiba terbit rasa rindu di hati . Aku cadang nak pergi rumah dia senyap senyap . Nampaknya , plan aku akan berjalan dengan lancar kali ni .

"Kata nak keluar" Aku pandang suga hyung yang baru keluar daripada pejabatnya lalu duduk diatas mejaku . Ish ish ish .

"Nak keluar lah ni"

"Haaa . Senyum senyum ni mesti nak jumpa girlfriend ni kan ?" Aku mencebik .

"Tak ada lah . Eh dah lah . Aku dah lambat ni . Bai" cepat cepat aku melarikan diri dari yoongi hyung . Makin banyak soalan pula dia nanti .

Laju kaki ku melangkah keluar daripada syarikat besar itu menuju ke kereta audi ku . Kereta kesayangan Eun ni .

'Baiklah sayang . Kalau awak betul nak saya kahwin dengan orang lain , izinkan saya guna cincin perkahwinan kita'

Skip . Aera's House .

Setibanya diriku dihadapan rumah Aera , aku menekan lonceng . Kotak cincin dan sejambak bunga aku sorokkan dibelakang .

"NUGUSEYO !?" Aku tersentak dengan suara lantang itu . Gila nya perempuan ni . 🌚😂 .

Tidak lama kemudian , pintu dibuka , maka tersembul lah wajah Jeon Aera dengan rambut yang kusut . Terbuntang luas matanya apabila melihat aku benar benar berdiri dihadapannya .

"A-awak buat apa d-dekat sini ?" Soalnya gagap . Aku tersenyum dengan kecomelannya . Comot comot macam ni pun masih boleh jadi comel kan ?

"Aigo . Kemaskan lah rambut tu dulu" aku mengangkat tangan untuk membetulkan rambutnya lalu mencubit pipi gebunya itu . Geram !

"Apekah ?" Wajah merah Aera aku pandang . Nampak sangat dia tengah clueless sekarang ni .

Macam mana tak clueless kalau aku dah lah tiba tiba datang . Lepastu , tiba tiba betulkan rambut dia , siap cubit cubit lagi .

"Awak sorang je ?" Soalku . Aera memandang kedalam rumah lalu mengangguk perlahan .

"Kalau macam tu , boleh tak saya masuk ?" Sekali lagi Aera mengangguk lalu membuka jalan untuk aku masuk .

Aku mengikuti Aera dari belakang menuju kearah ruang tamu .

"Eomma appa mana ?"

"Diorang keluar date kejap" Balasnya selamba . Geli juga hati aku .

"Bila diorang nak balik ?" Soalku lagi .

"Kejap lagi balik lah . Kenapa tanya ?"

"Saja nak jumpa bakal mak mertua . Kenapa , tak boleh ke ?" Jawapanku membuatnya terkejut .

"A-apa ?" Aku tersengih . Comel je .

"Ae . Kami dah balik" Tu nama panggilan dia ke ?

"Eh , kita ada tetamu ? Kenapa tak cakap . Lepastu , kenapa tak ada air ?" Kata Puan Jeon . Aku berdiri lalu menyalam kedua dua Encik dan Puan Jeon .

"Siapa nama kamu ?" Soal Encik Jeon .

"Yeonjun . Choi Yeonjun" aku memperkenalkan diri dengan senyuman .

"Kacaknya . Kawan Ae ya ?" Aku mengangguk . Kembang jap kena puji . Lulus ujian pertama .

"Ada apa datang sini ?" Sementara Aera pergi buatkan air , aku nak berterus terang .

"Sebenarnya , saya datang ni ada hajat" Encik dan Puan Jeon menunggu ayat ku yang seterusnya .

"Saya nak lamar Aera" kedua dua orang tua itu terkejut .

"Biar betul ? Bang , ada juga nak dekat anak kita ni ya bang" Encik Jeon tersenyum .

"Jadi , macam mana ? Dah atur ? Kami setuju sangat" aku senyum senang .

"Tapi , Encik dan Puan kena tahu , saya sebenarnya dah pernah berkahwin . Tapi , isteri saya dah meninggal beberapa tahun lalu .

Dan saya datang melamar Aera ni pun sebab permintaan mendiang isteri saya dan perasaan saya" kataku jujur . Aku takut nanti , kalau mereka tahu kebenaran dan aku tak diterima .

"Tak apa . Saya setuju . Yang penting , kamu boleh jaga Aera . Pimpin dia . Sayang dia" dengan itu , hatiku berasa tenang . Hanya menunggu jawapan Aera .

"Nah air" Aku memandang Aera yang sedang menuang air didalam cawan kaca berwarna putih itu . Aera duduk disebelah Eomma nya .

"Bincang apa tadi ?" Soal Aera dengan senyuman innocent nya . Aku berdiri dan melutut dihadapannya . Kotak cincin aku keluarkan .

"Sudi tak awak jadi isteri saya ?"

Korang . Sorry lah , part ni pendek sikit , tak sampai pun 1000 words . Dahlah pendek , ada typo lagi tu .

Okay macam ni , Season 2 ni hanya akan ada 10 bab je . Sebab tu lah aku cepatkan perkahwinan . HAHAHAHAHA . Nanti makin lama makin melalut pula cerita ni .

Haa , habis je FF ni , aku akan teruskan ff 'Beautiful Curse||C.S.B' dan satu Ff baru yang aku belum publish .

Jadi , maafkan aku keatas cerita yang tak seberapa ini . Hehehe .

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now