°제11장

659 67 1
                                    

"Chef !" Aku memanggil chef yang berambut putih dan berbadan gempal itu . Terkocoh kocoh dia datang kearahku .

"Ye ?" Soalnya .

"Boleh tak chef kenalkan diri . Dan perkenalkan makanan makanan ni" kataku sambil tersenyum . Unik nya makanan ni . Sedap !

"Saya chef Wan . Chef nombor satu di malaysia" wah wah . Berlagak ! Takpelah layak sangat jadi nombor satu . Makanan dia sedap !

"Okay . Yang ini , namanya rendang . Orang selalu buat rendang waktu hari raya . Dah kira makanan wajib untuk jamuan hari raya" berkerut dahiku .

"Hari raya ?" Dia pandang aku dengan pandangan kosong .

"Ha'ah . Hari raya . Awak tak tahu ?" Aku menepuk dahi perlahan .

"Macam mana lah saya nak tahu . Saya sambut chuseok sahaja" kataku sambil tersengih sengih .

"Chu chu apa ? Awak bukan Malaysian ke ?" Soalnya lagi . Nyaring sangat suara dia ni . Kuat pula tu !

"Tak . Saya Korean" kataku sambil tersenyum . Mukanya blank .

"Mati mati saya ingatkan awak Malaysian ! Lancar nya bahasa melayu awak !" Berkerut kerut dahi ku menahan suaranya yang dah nyaring bertambah kuat .

"Jarang ada orang luar bahasa melayu dia lancar dan clear ni . Sedangkan Chinese yang menetap kat sini pun masih melekat dengan sleng cina" dan dari situ , aku tahu . Chef ni mesra orangnya !

"Belajar chef . Usaha tangga kejayaan" chef itu ketawa kecil lalu mengangguk tanda setuju .

"Sambung lah . Perkenalkan makanan makanan ni" kataku lagi .

"Haaaa . Yang ni , nasi lemak . Yang dekat hujung tu , sup tulang . Gearbox punya . Yang dekat tengah tu , satay . Sebelah dia , laksa" lancar dia menerangkan .

"Uwuu . Its looks like you're gonna finish all of this foods ?" Kataku sambil senyum kearah Yeonjun .

"Are you kidding me baby ? Sure !" Meletus tawaku . Chef Wan hanya ketawa kecil .

"Our special beverages is Cendol ! Sir . I'm sure you will like this so much" kata Chef Wan sambil menunjuk kearah sebuah Jug kaca .

"Apa ni ? Pelik beno rupanya" Soalku . Chef Wan menuangkan sedikit air itu kedalam gelas kaca .

"Rasa . Rugi engko tak rasa" katanya lalu memberikan aku gelas itu . Aku pandang Chef Wan dengan pandangan 'aku tak mati kan kalau minum benda ni'

Perlahan lahan aku menyicip air tersebut . Membulat mata ku merasa kemanisan air tersebut .

"Haa . Sedap kan" katanya . Aku mengangguk laju .

"Awak . Cuba lah" Aku terus menukarkan bahasa dan memberikan Yeonjun gelas yang aku guna tadi . Sama seperti aku . Dia pun ragu ragu nak minum .

"Mashisseo ?" Soalku . Yeonjun tersenyum dan mengangguk .

"So . Makanlah . Saya tahu awak lapar" kataku . Yeonjun senyum macam kucing .

"Bon appetite" kata Chef lalu masuk kedalam dapur semula .

"Awak sure boleh habiskan semua ni ?" Soalku .

"Sayang . Perut saya ni masih ada banyak ruang . Jangan risau" katanya bangga . Aku hanya menggelengkan kepala .

Yeonjun hanya memerlukan 30 minit untuk melahap semua makanan dihadapan ni . Aku terkebil kebil melihatnya . Biar betul suami aku ni .

"Kenape ?" Soalnya .

"Awak ni , manusia ke raksasa ?" Yeonjun ketawa mengekek .

"Mestilah saya manusia sayang . Kenapa pula saya ni raksasa ?" Katanya . Chef Wan keluar dari dapur membawa dessert .

"Apa ni ?" Soalku keada Chef Wan .

"Ni namanya kek lapis sarawak . Yang ni pula , seri muka" katanya sambil meletakkan pinggan yang berisikan dessert .

"Its delicious as its looks" Katanya lagi . Aku mengambil sepotong kek lapis yang cantik berwarna warni .

"Whoaa . Sedap !" Kataku . Yeonjun pun mengambil sepotong kek lapis .

Baru sahaja aku mahu mengambil kuih seri muka tersebut , telefonku berdering . Aku lihat nama pemanggil dan angkat .

"Nae , yeoboseyo ? Wae oppa ?"

"Flight Eun esok kan ?"

"Ha'ah . Kenapa ?"

"Batalkan boleh?" Berkerut dahiku .

"Kenapa pula ? Ada apa apa ke ?" Soalku .

"Tak de . Oppa nak minta tolong sikit . Boleh ?"

"Boleh . Nak minta tolong apa ?"

"Minta tolong Eun sign kan beberapa benda dekat syarikat *** . Takpe . Eun
sign je . Kawan oppa ada dekat sana"

"Arasseo"

"Gumawo saeng !" Aku mematikan talian .

"Kenapa ?" Soal Yeonjun .

"Yoongi oppa suruh batalkan flight esok" kataku . Yeonjun mengangguk dan sambung makan . Terbeliak mataku .

"Habis semua masuk perut awak" kataku . Dia tersengih sengih .
·
·
·
·

"Fattah . Batalkan flight saya esok . Tunda pada hari seterusnya . Lepastu hantar saya ke syarikat ****" Fattah mengangguk lalu keluar dari penthouse .

"Aigoii . Penat nyaa ~" aku menghempaskan diri diatas katil . Yeonjun tengah mandi .

Aku melelapkan mata . Mengantuk beno . Belum sampai seminit aku merehatkan diri . Yeonjun dah panggil . Cepat cepat aku bangun dan nampak dia betul betul di pintu dengan hanya berbalutkan tuala separas pinggang kelutut .

"K-kenapa ?" Damn ! He is hot !

"Boleh tolong ?" Dia buat muka kucing pula !

"Tolong ape ?" Soalku kepadanya .

"Carikan baju" dia tersengih sengih .

"Tak nak" aku sambung baring dan tutup mata . Tiba tiba katil itu terasa seperti dinaiki orang . Gulp .

"Tak nak takpe . Jom sambung" mati lah aku !

Segalanya bermula disini .

Aku insaf . Taknak type benda yang di bab sbelumni . Susah !

[C] Protective || C.Y.JWhere stories live. Discover now