>>>>•<<<<
Jungkook's POV
Aku meramas-ramas rambutku sambil memulas tombol pintu bilik aku untuk melangkah ke luar dari bilik memandangkan omma dan appa akan bertolak ke Paris tak lama lagi.
Sebelum aku melangkah ke tangga, aku melirik kecil ke arah bilik Lisa. Hurm ... marah betul dia sampai tak nak keluar bilik langsung untuk ucapkan selamat tinggal pun pada omma appa.
Tapi takpe ... aku faham kenapa dia sedih sangat. Dari dia kecil dia impikan nak ke Paris tiba-tiba omma dan appa pergi tanpa adanya dia.
Kalau aku, aku pun sedih. Tapi nak buat macam mana ? Exam dah nak dekat.
Aku menyilangkan tanganku sambil memerhati pembantu rumah mengangkat bagasi-bagasi milik omma dan appa masuk ke dalam bonet kereta.
Tiba-tiba appa menghampiri aku lalu menepuk-nepuk bahu aku.
" Jungkook, tolong jagakan Lisa ya ? She's your responsibility while me and omma are not around. " pesan appa dengan senyuman kecil.
Aku melepaskan anggukkan perlahan kemudian aku menundukkan wajah aku memandang lantai.
Dah kalau Lisa merajuk macam tu, macam mana aku nak pujuk ?
" Jungkook, tolong pastikan Lisa tak menangis dah ya ? Jungkook tolong buat Lisa happy-happy ya sepanjang omma tak ada. Bukan sekejap tau Jungkook, sebulan kami tiada ni. Omma minta tolong sangat-sangat dari Jungkook ya ? "
Aku sekali lagi melepaskan anggukkan dengan bebanan yang penuh. Haduh. Macam mana aku nak buat Lisa happy ?
Satu-satunya benda yang boleh buatkan dia happy adalah dengan membawa dia ke Paris. Takkan lah aku nak bawa dia ke sana ? Aku pun pakai duit appa lagi.
" Kami pergi dulu ya. Annyeong ! "
Aku mengangkat tanganku melambai ke arah kedua-dua mereka dengan senyuman pahit.
Bukan nak kata apa. Aku suka bila rapat dengan Lisa. Aku suka bila dia gelak, borak, gurau dengan aku. Tapi aku tak pandai dalam bab-bab memujuk ni.
Dahla first time Lisa merajuk macam tu. Sebelum ni dia merajuk biasa-biasa je dengan aku. Ni merajuk sampai tak nak keluar bilik bagai ni. Apa je yang aku boleh buat ?
Langkah aku mula atur menuju ke tingkat atas semula. Perlahan-lahan aku menghentikan langkah di hadapan pintu bilik Lisa.
Tok ! Tok ! Tok !
" Lalisa ! Jom pergi makan ? " pelawa dengan senyuman kecil, dengan harapan supaya Lisa akan membuka pintu biliknya.
Tiada sahutan. Hampa aku.
Hurm ... macam mana nak buatkan dia keluar dari bilik dia ? Ah ! Lupa pula yang appa aku ada kunci pendua dekat bawah.
Apa lagi ? Aku turunla pergi ambil kunci tu dekat bekas kunci di ruang tamu. Setelah jumpa, aku pun melangkah naik semula ke bilik Lisa.
Nafas aku tarik sedalam mungkin kemudian aku hembus perlahan. Kunci tersebut aku masukan ke dalam tombol pintu lalu ia pun terbuka.
Gelap. Bilik Lisa ni gelap. Kenapa dia tak buka lampu ?
YOU ARE READING
#7 euphoria [ C ]
FanfictionIt feels so wrong yet so right. I'm in love with my stepbrother. Yes, you read it right. I know it is wrong but I can't hold back my feelings ! I just hope having a relationship with my stepbrother isn't illegal. Because He's the cause of my e...