>>>>•<<<<
Lisa's POV
" Lisa, jom. Semua orang dah tunggu dekat dalam. " ujar mommy sambil mengusap-usap wajah aku.
Aku mengukir sebaris senyuman lemah pada mommy kemudian aku menundukkan pandangan aku.
Aku ... aku tak kuat nak hadap semua ni. Tapi apa boleh aku buat ? Nak tak nak, aku kena juga hadap semua ni.
Even aku tak rela, well obviously. Kalau aku rela nak kahwin dengan BamBam ni, aku takkan menangis sepanjang dua minggu ni.
Kalau bukan disebabkan make-up ni, confirm jelas ternampak mata aku yang kuyu lagikan sembap ini. Sedih !
Do I really have to do this ?
" Let's go. "
Mommy terus menarik lengan aku dan kedua-dua kami melangkah menghampiri pintu utama gereja tersebut.
Aku menarik nafas aku dalam kemudian aku hembuskan perlahan. Aku melirikkan sedikit anak mata aku memandang wajah mommy di sebelah aku.
She's smiling so brightly. Maybe, just maybe she is happy knowing that I'll get married to BamBam in a few more second.
Then ... should I be happy too ?
[ sorry. I'm not good at describing this ' magical ' moment of wedding :) ]
Sebaik sahaja pintu utama terbuka, aku pun melangkah masuk ke dalam perlahan-lahan diiringi oleh mommy aku di ruangan sesayap.
Aku mengukir senyuman palsu di wajah aku sambil mata aku melilau melihat sekelilingku.
Ramainya orang yang mommy dan daddy jemput. Huh ... If only perkahwinan ni merupakan perkahwinan idaman aku, mesti aku akan happy.
Sebelum tiba di hadapan, aku terpandang wajah Jungkook yang duduk di barisan paling hadapan di belah kanan aku.
Luluh terus hati aku tatkala melihatkan wajah Jungkook yang cuba untuk senyum pada aku walaupun jelas ternampak wajahnya yang bagaikan hendak menangis itu.
Jungkook, jangan buat aku macam ni. Cukuplah kau seksa hati aku macam ni. Kalau kau bagitau aku awal-awal untuk lari dari perkahwinan ni, aku akan buat.
Tapi kau yang stupid. Kau yang suruh aku teruskan saja perkahwinan aku dengan BamBam. Aku dah cakap, aku akan buat saja apa yang kau suruh.
Sekarang kau dah tak boleh salahkan aku ... kau ... dah tak boleh ... salahkan sesiapa ...
" I love you, Lisa. " bisik mommy di telinga aku sebelum dia melangkah pergi ke tempat duduknya, meninggalkan aku bersama BamBam dan seorang paderi di hadapan kami.
Aku menundukkan wajah aku memandang sejambak bunga di tangan aku. Nafas aku tarik kemudian aku hembus perlahan.
Well ... the time has come.
YOU ARE READING
#7 euphoria [ C ]
FanfictionIt feels so wrong yet so right. I'm in love with my stepbrother. Yes, you read it right. I know it is wrong but I can't hold back my feelings ! I just hope having a relationship with my stepbrother isn't illegal. Because He's the cause of my e...