> 9 <

517 46 0
                                    

>>>>•<<<<

" Lalisa ! Hurry up please ! We are waiting for you ! "

Kedengaran laungan mommy dari bawah membuatkan aku semakin tergesa-gesa memakai pakaian aku.

Eh, kau tau tak tadi masa aku nak masuk bilik air untuk mandi, tetiba si Jungkook tu meluru masuk dulu ?

Dahla lama gila dia duduk dalam bilik air tu ! Aku tak taula dia nak mandi ke dia nak cipta air dekat dalam tu. Pastu last-last minute baru keluar sambil sengih-sengih dekat aku.

Ey ! Kau tunggu jela, sampai masa aku sekejap lagi, aku balas balik !

Kalau mommy marah aku kejap lagi, aku akan buat daddy marahkan kau pula ! Even situation !

Okay by the way , ni pakaian yang aku tengah pakai sekarang.

Swag kan ? HAHA I KNOW !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Swag kan ? HAHA I KNOW !

" Lalisa ! What's taking you so long ?! "  laung mommy sekali lagi.

Urgh ! Okay I dah siap dah pun !

Aku pantas berlari menuruni anak tangga dengan telefon pintar di tangan kanan aku. Setibanya di bawah, aku ternampak Jungkook yang sedang menikmati pancake di dapur.

Badannya membelakangkan aku so dia tak nampak aku. Huh, aku tak sangka mamat ni boleh jadi sekejap baik sekejap setan. Kau tunggula, masa kau kena marah akan tiba sekejap lagi.

" Baby, do you wanna take your breakfast or not ? " soal mommy sambil memegang bahu aku.

Aku melepaskan gelengan perlahan dengan senyuman kecil. " I'm fine. "

Mommy menganggukkan kepalanya tanda faham kemudian dia beredar ke Jungkook pula. Aku terus menuju ke luar, menyarungkan kasut aku lalu aku masuk ke dalam perut kereta.

" Good morning, sunshine. Are you comfortable with your new home ? " soal daddy sebaik sahaja aku melabuhkan punggung di tempat duduk belakang.

Aku mengukir senyuman lebar mendengarkan nama panggilan yang daddy gunakan untuk aku.

Sunshine.

That's kinda cute tho ...

" Morning, daddy. Yea, I am. But not with Jungkook. " balasku tetapi aku perlahankan sedikit suara aku di bahagian belakang.

Hey, lupa ke aku nak buat daddy marahkan Jungkook ? So aku kenala acah-acah tengah sedih dengan perangai Jungkook tu.

Hehe.

Daddy memalingkan badannya ke belakang dengan kerutan di dahi. Aku pula sengaja mencebik kecil agar lakonan aku menjadi.

" Apa yang Jungkook dah buat dekat Lisa ? Dia layan Lisa teruk ke ? " soal daddy risau.

#7 euphoria  [ C ] Where stories live. Discover now